Hoitoalalla työskentelevät, miten paljon huvittaisi nyt joutua määrätyksi hoitamaan koronapotilaita?
Siis tilanteessa, missä ihmisistä osa on ollut yhtään välittämättä mistään tartuntariskeistä, käynyt bileissä jne.
Täytyy kyllä sanoa, että itse en olisi menossa.
Kommentit (53)
Ei yhtään. Tosin koko hoitoala tympinyt muutenkin viimeiset 2 vuotta niin paljon, että hoitoala vaihtui toisiin hommiin just tällä viikolla. Yhden työvuoron hoitajana vielä teen, ja se ala oli sit siinä.
Ihan mielelläni menisin. Olen vapaaehtoiseksi ilmoittautunutkin jo keväällä mutta tarvetta ei ole ollut, koska ne koronaosastot tosiaan ovat olleet hyvin tyhjillään. Ole nelikymppinen ja perusterve, korona ei ole minulle minkäänlainen varteenotettava terveysuhka ja jos siirtyisin nykytyöstäni koronapotimaiden hoitoon niin siihen loppuisivat vanhus/riskiryhmäkontaktini eli en todennäköisesti myöskään levittäisi sitä keneenkään vaikka itse saisinkin.
Onneksi hoitajat tulevat saamaan rokotteen
Onko vielä hoitajia, jotka pitävät työstään ja se välittyy heistä?
Menen heti, kun kaikki ihmiset noudattavat kiltisti suosituksia ja ohjeistuksia, eivätkä perseile koronan kanssa. Siis en varmaan koskaan.
Ai miten paljon huvittaa?
No ei tasan yhtään, mutta kai taas pian pakotetaan.
Kiinnostaa miten hoidatte koronapotilaita? Mitä hoitoja saavat ja miten? Eihän siihen ole hoitoa, muuta kuin oireenmukaista lievitystä.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa miten hoidatte koronapotilaita? Mitä hoitoja saavat ja miten? Eihän siihen ole hoitoa, muuta kuin oireenmukaista lievitystä.
Niin?
Miten niitä potilaita nyt hoidetaan oireenmukaisesti.
Olen ollut paljonkin tekemisissä koronapotilaiden kanssa aiemmin, en varsinaisesti hoitanut heitä mutta muuten. Siinä se meni missä mikä tahansa muukin tauti, suojaukset oli tietenkin hyvät ja itse pysyin koko ajan ihan terveenä. En sairastunut. Työporukka meillä oli myös aivan huippu. Ymmärrän toisaalta aloittajan pointin; en minäkään mihinkään pakottamalla lähtisi.
Haluan vielä sen sanoa, ettei kukaan pakota koronapotilaita hoitamaan. Muutenkin potilaita sairaalahoidossa todella vähän, kyllä siellä sairaalassa pääasiassa aivan muista syistä ihmiset kuin koronasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Miten niitä potilaita nyt hoidetaan oireenmukaisesti.
Eli miten?
Vierailija kirjoitti:
No eihän sitä ole mikään pakko ottaa, itse en ainakaan ottaisi. Enemmän pelkäisin tuota rokotetta itselläni kuin itse koronaa. Omassa tilanteessani on muutenkin melko todennäköistä, että tulen sairastamaan koronan ennen rokotteen tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Onko vielä hoitajia, jotka pitävät työstään ja se välittyy heistä?
No kyllä on, paljonkin
Minä itse mukaan luettuna.
Siis nykytilanne, huoli hoitohenkilökunnan riittävyydestä, tämähän on ihan suora seuraus valinnoista, mitä on päättäjätasollakin tehty. Toisin sanoen päätetty, että terveydenhuollon pitää toimia aina minimiresursseilla. Sitä saatiin, mitä tilattiin.
Ainakin meillä töissä juteltiin, kuinka mieluummin otettaisiin kevään tilanne, kun hoidossa oli ainoastaan koronapotilaita vs. aggressiiviset muistisairaat sekä kotona pärjäämättömät vanhukset, jotka eivät tarvitse hoitoa vaan odottavat paikkaa. Koronan aikaan työtahti oli leppoisampi, kun osasto harvemmin oli täynnä ja potilaiden piti pysyä huoneissaan. Lisäksi turhaa liikkumista potilashuoneissa vältettiin eikä osastolla saanut käydä omaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän sitä ole mikään pakko ottaa, itse en ainakaan ottaisi. Enemmän pelkäisin tuota rokotetta itselläni kuin itse koronaa. Omassa tilanteessani on muutenkin melko todennäköistä, että tulen sairastamaan koronan ennen rokotteen tuloa.
Koronan sairastaminen ei ole peruste rokotteesta kieltäytymiselle
Koronaosastolle en menisi töihin, mutta koronäytteiden ottajaksi kyllä voisin mennä vaikkei sitä tässä kysyttykään.
Perustelut yksinkertaisesti se ettei vuodeosasto ole muutenkaan yhtään oma juttuni, ei koronaosasto eikä mikään muukaan vuodeosasto. Minulla ei ole sieltä kokemusta eikä muutenkaan tarpeeksi osaamista enkä ole työskennellyt suonensisäisen lääkehoidon parissa lainkaan koulun loppumisen jälkeen. Näytteenotto puolestaan sopii hyvinkin minulle, olen aina ollut hyvä lyhyissä nopeissa asiakaskontakteissa, olen niissä parhaimmillani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteesta saa aina kieltäytyä. Siis ihan aina. Ei ketään rokoteta väkisin. Jos työnantaja ei enää huoli töihin niin sitten vaihdetaan yksinkertaisesti työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut paljonkin tekemisissä koronapotilaiden kanssa aiemmin, en varsinaisesti hoitanut heitä mutta muuten. Siinä se meni missä mikä tahansa muukin tauti, suojaukset oli tietenkin hyvät ja itse pysyin koko ajan ihan terveenä. En sairastunut. Työporukka meillä oli myös aivan huippu. Ymmärrän toisaalta aloittajan pointin; en minäkään mihinkään pakottamalla lähtisi.
Haluan vielä sen sanoa, ettei kukaan pakota koronapotilaita hoitamaan. Muutenkin potilaita sairaalahoidossa todella vähän, kyllä siellä sairaalassa pääasiassa aivan muista syistä ihmiset kuin koronasta.
Miksi tätä viestiä on alapeukutettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen tarvita yhtään mitään perustetta, senkus kieltäytyy :)
Öh? Kyllä sitä hoitajaksi opiskellessa tietää että kaikenlaisia tartuntatauteja joutuu kohtaamaan. En yhtään ymmärrä mitä tekemistä tuolla ihmisten vastuuttomalla käytöksellä olisi sen kanssa haluaako tehdä työnsä. Kaikki hoidetaan niin hyvin kuin pystytään.