Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko vanhempanne muistaneet syntymäpäivääsi aikuisiässä?

Vierailija
05.11.2020 |

Millä tavalla?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ei ollut ainoitakaan synttärijuhlia ja aikuisena tuli tekstiviesti tai soitto.

Vierailija
2/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina muistavat. Tai lähinnä kai äiti muistaa, isä roikkuu siinä mukana. Tulevat käymään ja juodaan kahvit, lahjaksi antavat rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistavat soittamalla.

Vierailija
4/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina muistavat. Tai lähinnä kai äiti muistaa, isä roikkuu siinä mukana. Tulevat käymään ja juodaan kahvit, lahjaksi antavat rahaa.

Minä en kehtaisi ottaa vanhemmiltani rahaa

Vierailija
5/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini lähetti aiemmin kortin, yleensä itsetehdyn pienen taideteoksen, mutta nyt hän on muistisairas eikä enää muista syntymäpäivääni.

Vierailija
6/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan.  Ei juuri lapsenakaan ikinä, muuta kuin aamulla sanottiin onneksi olkoon.

Olen aina ollut, se, jota ei huomioitu millään lailla.  Keskimmäinen lapsi ja nuorin lapsi se kauan toivottu poika, joten väliäkö tuosta yhdestä.  Meillä perhe-elämä oli yhtä poikalapsen palvontaa.  Ja sitä se on äidilleni vieläkin.  

Kumma juttu, että meidän tyttöjen se pitää äidistä kuitenkin nyt huolehtia, kun hän alkaa olla jo vanha.  

Siis se tavallinen kuvio.

Vierailija
7/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko itse vanhempiesi syntymäpäiviä? Onnitteletko?

Vierailija
8/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina rahalahja. Nykyään yleensä satanen.

Vierailija
9/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annatteko heille lahjaksi rahaa?

Vierailija
10/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kertaakaan kun olen muuttanut 19v iässä pois kotoa. Ei tule edes tekstiviestiä. En ole saanut mitään joululahjojakaan, en edes häälahjaa. ”Meidän velvoitteet on ohi nyt ja missään emme enää sitten auta”, tämä sanottiin ihan suoraan.

Vierailija
11/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'

Onnittelen tietysti. Kun asuttiin samalla paikkakunnalla, vein aina lahjaksi itse leivotun kakun.

Vierailija
12/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöreitä vuosia. Ei muuta. Siis ei edes puhelinsoittoa. Täti muistaa aina soittamalla. Se on mukavaa.

Vierailija
13/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kertaakaan kun olen muuttanut 19v iässä pois kotoa. Ei tule edes tekstiviestiä. En ole saanut mitään joululahjojakaan, en edes häälahjaa. ”Meidän velvoitteet on ohi nyt ja missään emme enää sitten auta”, tämä sanottiin ihan suoraan.

Eli sinut on tehty velvollisuudesta, eikä aidosta halusta olla vanhempi. Hienoa, että on menty eteen päin ja voidaan tehdä niitä omia arvovalintoja, eikä niitä lapsia vaan tule, kun niitä kuuluu tehdä.

Vierailija
14/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muistavat. Lahjalla. Samoin minä toki muistan heitä. 

Vierailija
15/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Mutta oletetaan aina, että heidän synttärikahveilleen pitää ilmestyä.

Vierailija
16/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti muistaa antamalla 500€ synttäriä ja jouluna.

T. N50

Vierailija
17/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tykännyt, että kukaan muistaa mun merkkipäiviä. Valitettavasti kaikki eivät ymmärrä kunnioittaa toivettani.

Vierailija
18/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, se on sinun häpeäsi.

Vierailija
19/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Myös nimipäivänä. Laittavat tekstiviesti, kortin tai "osta itsellesi jotain kivaa" -pienen rahalahjan. Myös minä muistan heitä, ainakin kukan tai jotain pientä herkkua viemällä.

Vierailija
20/21 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Sehän on verosuunnittelua. No, ymmärrän tietysti, että riippuu elämäntilanteesta ja kummankin varallisuudesta.