Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeutuuko ja meikkaako kukaan teistä vintage tyylisesti?

Vierailija
05.11.2020 |

Löysin YouTubesta hyvän kanavan. Jasmine Chiswell, pukeutuu ja näyttää MM:ltä. Asuu ilmeisesti myös hänen talossaan. Sitten olen seurannut vintage kanavaa Jane s atelier tms. Missä käydään läpi vintage tähtien meikkejä ym.

Jotenkin koko vintage houkuttaa mutten aivan ole siihen uppoutunut. Olen jo 40v ja tuntuisi hölmöltä vaihtaa tyyliä tässä iässä. Varsinkaan vintage suuntaan. Mutta jos haluaisin niin mistä aloittaa? Onko paikalla asiantuntijoita?

Muuten teini iässä ihannoin Marilyn Monroeta ja myös Audrey Hepburnia. Minulla oli tulostettuna kuvia heistä. Netti oli juuri tullut.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/9 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda tyyliä vähitellen, lisää esim. huiveja, laukkuja yms. Itse käytän elementtejä ja yritän ostaa vaatteeni käytettyinä. Jos on jotkut juhlat niin sinne saatan pukeutua kokonaan esim. fiftari tyylillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tämä nykypäivän "fiftari" pukeutuminen ei liity juuri vintageen. Ei noin pukeuduttu oikestaan viiskytluvullakaan muuten kuin joku MM nimeomaan julkiskuvaa luodessaan. Tuolle taitaa oikea nimitys olla rockabilly tai fiftarityyli jos tuota haluat. Asiankannattajia löytyy kyllä Suomesta, on ihan elämäntapa. Ja jahka koronasta päästään, löydät alan festareilta samanmielisiä.

Itse en todella nykymuotia niin seuraa vaan yhdistelen eri aikojen juttuja, sillä se on aikanaankin ollut luontevaa. Ei ihmiset edellisen vuosikymmenen vaatteita roskiin heittäneet kun muoti vaihtui, vaan ne sulautui uuteen tyyliin. 20-90-luvun vaatteissa aina joku puhuttelee. Kirppareilta löytää, ja itse tulee tehtyä myös vanhaan kaavaan. Miellän tämän oikeiden vanhojen vaatteiden käytön, huollon ja elämäntavan jäljittelyn enemmän "vintageksi", vaikkei se ihan sitäkään tarkoita.

Vintage ei siis tosiaan vaatteissa ole ikinä ollut synonyymi 50-luvun vaatteille tai Marilyn Monroen tyylille kuitenkaan. Se on 20-60-luvun vaatteita oikeasti.

Retro taas on re-production eli uudelleen tuotettua vanhaa jäljittelevää tavaraa.

Termit kuntoon. ;)

Vierailija
4/9 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Anteeksi vintage sanan käytöstä. Tarkoitin nimenomaan ehkä retro tyyliä mikä taas kuulostaa omaan korvaan pahalta. Tyylikkäästi. Voiko tuota tehdä siis tyylikkäästi. Ei mitään 70-luvun ruskeita sankareita vaan jotain tyylikkäämpää. En osaa kuvata. Ehkä eniten viehättää 60-70luku.

Ap

Vierailija
5/9 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintage puliukkotyyliin joo

Vierailija
6/9 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vintage puliukkotyyliin joo

https://www.standard.co.uk/showbiz/celebrity-news/richard-e-grant-gets-…

Vierailija
7/9 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse vaihtaa tyyliä kokonaan, voit vain laajentaa sitä :)

Vierailija
8/9 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen vintage-pukeutumista, mutta en jaksaisi nähdä vaivaa vaatteiden etsimisessä. Lähettyvillä asuu yksi pariskunta, joka on ihan kuin jostain 40-luvulta, siis 40-luvun arkityyliä.

Pin up-tyyli on erilainen. Lisäilen itse silti retroilua normityyliini, joka on vanhahtava.

Vierailija
9/9 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävän näköinen toi Jasmine, hymyä myöten yrittää apinoida Marilynia. Ymmärrän tyylin ihailun, mutten tollasta. Ei omaa identiteettiä ollenkaan 🤮

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi