Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen olin kateellinen Ruotsille ja ruotsalaisille

Vierailija
21.02.2014 |

Ennen tosiaan tunsin alemmuuskompleksia ruotsalaisia kohtaan. Ovat niin kauniita ja rikkaita. Ajattelin, että me suomalaiset olemme juntteja, moukkia ja "maalaisia". Tietenkin uskoin kaiken uutisoinnin (Ruotsissa sitä ja tätä hyvää, kaikki niin paremmin jne), mitä suomalainen media suoltaa Ruotsista. 

Nykyään kuitenkin suhtaudun oikeastaan säälien ruotsalaisia kohtaan. Kun on asunut muualla Euroopassa, ei paljon jotkut ruotsit kiinnosta. Näkee hyväkäytöksisiä, avoimia ja sivistyneitä ihmisiä, oikeita sellaisia. Ruotsiin ei tule kuin roskasakkia kaiken maailman kolmansista maista. Enkä todellakaan halua enää muuttaa Ruotsiin, joskus siitäkin olen unelmoinut. Ja nykyään Suomi on minun mielestä ihan hyvä maa asua. Vaikkakin muutan täältä varmaan jossain vaiheessa pois taas.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 18:44"]

Mä asun Ruotsissa ja nää hölmöt ei osaa ees käyttää vilkkua liikenneympyrässä :) kaikki vilkuttaa ajaessaan ympyrään, eivät poistuessaan. 

[/quote]

Oonko mää käyny kirjottamassa tänne mut vaan unohtanu :D Toinen ruotsinsuomalainen on nimittäin huomannut saman. Myös kärkikolmio tuntuu olevan täysin vieras juttu näille.

Vierailija
2/9 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 18:33"]

Ruotsiin ei tule kuin roskasakkia kaiken maailman kolmansista maista. 

[/quote]

Kuten suomalaisia. Suomalaiset on Ruotsin suurin maahanmuuttajaryhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 18:33"]

Ruotsiin ei tule kuin roskasakkia kaiken maailman kolmansista maista. 

[/quote]

Kuten suomalaisia. Suomalaiset on Ruotsin suurin maahanmuuttajaryhmä.

[/quote]

15 maailmaa työn vuoksi kiertäneenä, nykyään Tukholmassa asuvana en ihan kutsuisi itseäni roskasakiksi ;)

Vierailija
4/9 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 19:03"]

Mä asun Ruotsissa ja nää hölmöt ei osaa ees käyttää vilkkua liikenneympyrässä :) kaikki vilkuttaa ajaessaan ympyrään, eivät poistuessaan. 

[/quote]

Oonko mää käyny kirjottamassa tänne mut vaan unohtanu :D Toinen ruotsinsuomalainen on nimittäin huomannut saman. Myös kärkikolmio tuntuu olevan täysin vieras juttu näille.

[/quote]

eikä nämä pysähdy suojatien eteen, ei vaikka jalankulkijalle olisi vihreä valo

terveiset Tukholmasta

Vierailija
5/9 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä... Valitetaan ruotsalaisesta liikennekulttuurista... Menkää itään, niin menee suut suppuun. Siellä niitä teiden ritareita riittää!

Vierailija
6/9 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 19:21"]

Kaikkea sitä... Valitetaan ruotsalaisesta liikennekulttuurista... Menkää itään, niin menee suut suppuun. Siellä niitä teiden ritareita riittää!

[/quote]

No mutta erohan on se että kaikki tiettää että Venäjällä on asiat kurjasti eikä vois odottaakaan mitään liikennekäyttäytymistä :D

Vierailija
7/9 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 19:03"]

[/quote]

[/quote]

eikä nämä pysähdy suojatien eteen, ei vaikka jalankulkijalle olisi vihreä valo

terveiset Tukholmasta

[/quote]

Nämä nimenomaan pysähtyy vaikkei olisi valoakaan.

Terveiset Söderiltä

Vierailija
8/9 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/9 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin nyt olla ruotsalainen, koska he voitti ottelun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi