Miksi homoaviolittojen kannattajat eivät voi hyväksyä eriävää mielipidettä?
Aina närkästytään ja loukkaannutaan jos joku on sitä mieltä että avioliitto on vain miehen ja naisen välinen liitto. Eikö myös heidän tulisi sietää eriävät mielipiteet?
Kommentit (16)
Meistä homojen oikeus avioliittoon on samaa tasoa kuin jokaisen oikeus valita uskontonsa tai asuinpaikkansa - perusoikeus, jonka kieltäminen on rikos ihmisyyttä vastaan.
Olisi kyllä hyvä sallia moniavioisuuskin.
Samaa sukupuolta olevien avioliitto on kyllä ihan eri asia kuin moniavioisuus.
Ihmisoikeudet eivät ole mielipidekysymys.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 18:24"]
Meistä homojen oikeus avioliittoon on samaa tasoa kuin jokaisen oikeus valita uskontonsa tai asuinpaikkansa - perusoikeus, jonka kieltäminen on rikos ihmisyyttä vastaan.
[/quote]
Nii teistä joo, mutta jonkun muun mielestä avioliitto on vain miehen ja naisen välinen oikeus eikä sillä ole tasa-arvon kanssa mitään tekemistä ja kyllä jokainen ihminen saa olla tätä mieltä ihan vapaasti, turha sitä on aina närkästyä.
Mä hyväksyn kyllä poikkeavat mielipiteet, mutta mua ärsyttää suunnattomasti ne typärät argumentit ja asiaan täysin liittymmätömät seikat, jolla tasa-arvoisen avioliittolain vastustamista perustellaan. Kyse on ihmisoikeuksista ja vastustajat perustelee kantojaan raamatulla, perinteellä, arvoilla yms. Tai alkaa vertailla homosuhteita eläimiin sekaantumiseen, tai puhuu avioliiton sijaan siitä, miten homot katselee heteromiehiä pukuhuoneissa. Tai vetoaa siihen iänikuiseen lapsilla täytyy olla äiti ja isä ja dissaa samalla kaikki ne yksinhuoltajaperheet, leskeksi jääneet, sateenkaariperheet yms, joiden perheessä ei syystä tai toisesta ole isää ja äitiä.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 18:24"]
[/quote]
Nii teistä joo, mutta jonkun muun mielestä avioliitto on vain miehen ja naisen välinen oikeus eikä sillä ole tasa-arvon kanssa mitään tekemistä ja kyllä jokainen ihminen saa olla tätä mieltä ihan vapaasti, turha sitä on aina närkästyä.
[/quote]
Miksi lesbo-tai homopari on sinusta arvottomampi kuin heteropari? Miksei avioliitto voi olla kahden naisen tai miehen välinen oikeus?
Kertokaa te vastustajat miksi lain ei pitäisi olla sama kaikille? "Mun mielestä" ei ole perustelu.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 18:24"]
[/quote]
[/quote]
Sillä on nimenomaam tasa-arvon kanssa tekemistä, sillä ketään ei saa syrjiä seksuaalisen suuntautumisen vuoksi. Missään asiassa. Ei töissä eikä lain edessä. Miksi tästä pitää jauhaa vielä vuonna 2014?
onko minulla ihmisena oikeus harrastaa sukupuoliyhteytta lapsen tai elaimen kanssa
olenhan ihminen oikeuksineni
Joo ja miksi sukupuolten välistä tasa-arvoa vastustavaa ei siedetä? Kyllä naisen paikka on kotona, eikä kaahottamassa ympäri maailmaa ja sotkemassa kaikkia asioita. Miksi kaikki aina hyökkäävät mun kimppuun, kun esitän tän ihan normaalin mielipiteen? Naisen tehtävä on synnyttää ja hoitaa jälkeläisiä ja miehen tehtävä on hankkia perheelleen elanto. Kaikki aina vaan närkästyy ja loukkaantuu, väittävät vielä että naisella on ihan sama oikeus kuin miehelläkin mennä töihin...eikö pitäisi sietää eriäviäkin mielipiteitä?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 18:31"]onko minulla ihmisena oikeus harrastaa sukupuoliyhteytta lapsen tai elaimen kanssa
olenhan ihminen oikeuksineni
[/quote] mieti nyt taas hetken rauhassa onko tämä millään mittarilla validi argumentti
En voi hyväksyä eriävää mielipidettä, koska kaikilla ihmisillä pitäisi olla samat oikeudet. Jos heterolla on oikeus mennä naimisiin rakastamansa ihmisen kanssa, niin kyseinen oikeus kuuluu myös homoille ja lesboille. Jokainen ihminen on yhtä arvokas elävänä olentona. En voi sietää, että ihmisiä halutaan laittaa eri arvoiseen asemaan.