Onko todennäköistä, että 19v äiti suunniteli raskautensa?
Meidän terveystiedon opettajamme puhui tänään jostain raskaudesta ja mitä naisen pitäisi muistaa ennen raskauden suunnitelua. Sitten hän sanoi, että äitimme odotti meidän hedelmöitystä ja yritti monta kuukautta.
Mietin vaan että suunniteliko äitini oikeasti raskauttaan ennen kuin tuli raskaaksi minun kanssani? Äitini rakastaa mua kyllä ja tiedän sen 100% mutta kuka 18-19v tyttö oikeesti suunnitelee raskauttaan???
M15
Kommentit (20)
On naisia, jotka alkavat haaveilla perheestä ja vauvoista jo varhain. Silloin parikymppinen on kuitenkin vastuullisesti jo aikuisuuden kynnyksellä ja varsin sopiva vanhemmuuteen.
Ja sitten on yksilöitä, joille ei perheenlisäys sovi kuvioon nelikymppisenäkään. Äitisi rakastaa sinua, mutta jos itse et koe valmiutta olla nuori isä niin säästä lapsihaaveet myöhemmäksi.
Itse olen myös varsin tyytyväinen, että olen syntynyt aikana jolloin Suomessa on jo saanut abortin.
Vierailija kirjoitti:
On naisia, jotka alkavat haaveilla perheestä ja vauvoista jo varhain. Silloin parikymppinen on kuitenkin vastuullisesti jo aikuisuuden kynnyksellä ja varsin sopiva vanhemmuuteen.
Ja sitten on yksilöitä, joille ei perheenlisäys sovi kuvioon nelikymppisenäkään. Äitisi rakastaa sinua, mutta jos itse et koe valmiutta olla nuori isä niin säästä lapsihaaveet myöhemmäksi.
Itse olen myös varsin tyytyväinen, että olen syntynyt aikana jolloin Suomessa on jo saanut abortin.
Ajattelin että isäksi olisi ajatus tulla joskus kolmekymppisenä mielummin
Minä haaveilin 16-17 vuotiaana ja puolen vuoden jälkeen tulin raskaaksi. Olin muutaman kuukauden alle 18v kun lapsi syntyi.
Kaikki on mennyt kivasti ja lapsi on nyt 16-vuotias fiksu nuori. Toki minua hirvittää miten nuori olin. Oma lapsi on nyt samanikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä haaveilin 16-17 vuotiaana ja puolen vuoden jälkeen tulin raskaaksi. Olin muutaman kuukauden alle 18v kun lapsi syntyi.
Kaikki on mennyt kivasti ja lapsi on nyt 16-vuotias fiksu nuori. Toki minua hirvittää miten nuori olin. Oma lapsi on nyt samanikäinen.
Ympärileikkauturko hänet jos oli poika?
Vauva-haaveileva teini joka ei ole kasvanut aikuiseksi
Nukkeleikit menny vähän överiksi
Kysymys kuuluu: huijasiko miehen isäksi valehtelemalla että ehkäisy on hoidossa. Arvetenkin kyllä...
Minä sain ihan suunnitellusti ensimmäisen lapseni 19-vuotiaana.
Olen nyt 26v, naimisissa (saman miehen kanssa) ja meillä on lisää lapsia. Yliopistonkin olen käynyt.
Yritti monta kuukautta? Mitä potaskaa hän puhui? Nainen tulee raskaaksi yhdestä suojaamattomasta yhdynnästä.
Minä suunnittelin. Muista en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Minä suunnittelin. Muista en tiedä.
Ei tainnut poikaystävä tietää mitä on tulossa :D
Mitäs jätti ehkäisyn sulle :D :D :D
Varmaan suunnitteli, koska ehkäisyä ei käytetty. E-pillereitä oli ja oli myös katumuspillerimahdollisuus, jos hän ei käyttänyt pillereitä vaan esimerkiksi kondomi petti.
Ja jos ei ihan harkitusti suunnitellutkaan, niin ainakin lapsi oli hyvin tervetullut, kun huomasi olevansa raskaana. Abortin olisi saanut helposti.
Eli lyhyesti: olet toivottu lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan suunnitteli, koska ehkäisyä ei käytetty. E-pillereitä oli ja oli myös katumuspillerimahdollisuus, jos hän ei käyttänyt pillereitä vaan esimerkiksi kondomi petti.
Ja jos ei ihan harkitusti suunnitellutkaan, niin ainakin lapsi oli hyvin tervetullut, kun huomasi olevansa raskaana. Abortin olisi saanut helposti.
Eli lyhyesti: olet toivottu lapsi.
Jee!
Up