Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 1000€ joillekkin pikkuraha?

Vierailija
04.11.2020 |

Onko Suomessa minkä verran ihmisiä joille 1000€ ei ole iso raha? Eli voivat ostaa 1000 euron tuotteen/palvelun tuosta vaan eikä se tunnu isolta summalta?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin rikkaille on.

Vierailija
2/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko 1000€ sinulle iso vai pieni summa?

Vierailija
4/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pikkuraha ole, mutta jos haluan tai tarvitsen jotain mikä maksaa tonnin, voin aivan hyvin sen ostaa.

Vierailija
5/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole pikkuraha, mutta ei myöskään asia minkä käyttämistä pitää kovin pitkään pohtia. Sen voi käyttää jos sillä saatavan tuotteen tai palvelun tarvitsee.

Vierailija
6/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyse ei ole pelkästään rahan määrästä (eli varakkuudesta tai tuloista) vaan myös asenteesta. Jotkut hassaavat tonnin, vaikkei siihen olisi varaakaan ja toiset eivät raaski, vaikka rahaa olisi kuinka.

Vierailija
7/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 50 tonnia tileillä ja osakkeissa "ylimääräisenä", mutta tonni tuntuu silti tosi isolta rahalta, ja miettisin hyvin tarkoin sen tuhlaamista yksittäiseen tuotteeseen/palveluun.

Vierailija
8/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt joka päivä voi toimintatonttua poltella, mutta silloin tällöin ei kyllä tunnu missään.

Vierailija
9/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten katsoo. Sijoitusten arvot heittelee päivässä muutaman tonnin sinne ja tänne. Ei tunnu missää. Periaatteessa olisi vara milloin vain laittaa tonni ihan turhuuksiin, mutta ei montaa kertaa kuussa.

Vierailija
10/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin kyllä. Mutta mä olen tehnyt 20v töitä keskivertoa paremmalla palkalla, väkisinkin kertyy säästöön. En kuitenkaan niitä tonneja viljele mihin sattuu, mutta jos jotain tarvitsen ostan mieluummin laadukkaamman kalliimmalla.

Vierailija
11/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole iso summa. Voin ostaa milloin vai tonnilla jotain, vaikka en usein tee, mutta ei minun tarvitse miettiä ostamista.

Vierailija
12/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnilla en ostele kovin usein, mutta eläinlääkäri lasku saattaa olla tonnin enkä nikottele maksun hetkellä. Toisaalta pistän omaan hyvinvointiini joskus kymppitonnin vuodessa, mutta se muodostuu pienemmistä virroista.

Vierailija
13/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen,  mutta laitoin mun opiskelijalapsen yksityislääkärikäynteihin ja tutkimuksiin vähän päälle tonnin tänä syksynä. Julkiselle puolelle olisi saanut jonottaa kuukausia eikä siltikään välttämättä olisi päässyt kyseisiin tutkimuksiin. Kyllä kannatti, vaikka rahaa paloi.

Vierailija
14/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voin ostaa noin 120kpl tonnin maksavaa asiaa, niin onko se sitten pikkuraha?

Vierailija
15/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on jos ei kuutta kertaa kuukaudessa tartte käyttää touhutonnia.

Vierailija
16/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voin ostaa noin 120kpl tonnin maksavaa asiaa, niin onko se sitten pikkuraha?

Riippuu, mitä otat.

Vierailija
17/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lapsettomuusklinikalla maksanut monesti reippaasti yli tonnin laskuja. Eikä yhtään ole hetkauttanut taloutta. Olen rahan käytön suhteen tarkka, mutta jos koen että käytän rahat hyvin niin voin ostaa tonnilla. 

Tunnen useita varakkaita ihmisiä, joille kuvittelen tonnin olevan pikku raha. Heillä vuositulot on useita satoja tuhansia vuodessa. Ja osalla on merkittäviä perintöjä.

Vierailija
18/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kuukausi vai yhden kerran?

Vierailija
19/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, mitä on sillä tonnilla ostamassa. Jostain merkkilaukusta en ikinä maksaisi tonnia. Silmälaseista, joita käytän joka päivä, voisin maksaa.

Vierailija
20/28 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut Chanelin laukun, joka maksoi useita tonneja ja olen itse ostanut Vuittoneita.

Kaikki olen myynyt pois, jopa hyvällä voitolla.

Käyn Lidlissä, vaikka k kauppa on lähempänä. En matkusta julkisilla, koska korona ja se maksaa, lisäbonuksena liikkuminen. Ilman koronaa minulla olisi kk lippu, enkä välittäisi hyötyliikunnasta.

Jos voittaisin tonnin lotosta, olisi voittajafiilis.

Jos pitäisi maksaa tonnin lääkärilasku, maksaisin ja unohtaisin koko jutun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme