Onko teistä ok haukkua ujoa hissukaksi? Mielestäni ei.
Oon 26v nainen ja oon kuullut tuntemattomien ihmisten arvostelevan mun olemusta. Joku tylsän näköinen tyyppi sanoi kaverilleen "tossa on ihme hissukka" mitä lie ja nyökkäsi muhun päin. En ollut koskaan edes puhunut hänen kanssaan?
Mulle on myös väitetty, että ujous on negatiivista. Nuorempana mun ujoutta haukuttiin rajusti, mutta tuomitsevatko jopa jotkut aikuisetkin ujoutta? Siis miksi?
Oiskohan tässä yksi syy mun pohjattomaan ihmisvihaan? :D
Kommentit (8)
Esitin joskus koulun joulunäytelmässä Hissukka-nimistä tonttua. Roolin sain varmasti juuri ujouteni takia. En kokenut sitä haukkumisena.
Olen itse saanut työelämässä todistaa samaa. Jos olet ujo, niin sinut leimataan aika nopeasti heikoksi ja jopa tyhmäksi?! Järkyttävää.
Joo, sitä se on koko elämä. Ihmiset ovat perseestä. Suvaitsevaisuutta kovasti hehkutetaan nykyään, mutta ei se todellisessa elämässä näy mitenkään. Ehkä eri värisiä kohdellaan silkkihansikkain, mutta erilaisia persoonallisuuksia ei hyväksytä missään.
Näitä kommentoijia riittää. Ilkeilijöitä on kaikkialla ja kaikki niihin joskus törmää. Mikähän niillä on? Antaa olla vaan. Ujous ominaisuutena on tietenkin ihan normaalia. Eihän se haittaa.
Jotkut vajaaälyiset luulee, että ujous on valinta.
Minulla oli ujo kollega, todella pätevä ja ystävällinen. Kokouksessa ilkeä kollega huusi kovaan ääneen että x puhuu kerrankin jotain kun ujo sanoi jotain. Ujous on valitettavasti helppo asia mihin iskeä. Itse olin nuorena hiljainen miehen suvun keskuudessa ja voi että anoppi jaksoi kuittailla. Heti olisi pitänyt vetää jotain seurapiirirouvan roolia vieraiden vanhojen ihmisten keskellä.
Mulla samanlaisia kokemuksia. Olen päättänyt että saavat pitää tunkkinsa.
Itelleni ujous ei ole mikään ongelma, mutta en kestä kun ympäristö yrittää aivopestä mua ajattelemaan niin :D
Ap