Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmea viemärin haju kylpyhuoneessa!

Vierailija
21.02.2014 |

Meillä on yhdistetty kylppäri/ wc, joka on alkanut viimeaikoina LEMUTA. Aivan järkyttävä viemärin lemu, välillä haisee rehdisti pinttynyt pissa, siis sellainen miesten wc:n lemu. Uusimpana hajujoukkoon on liittynyt ammoniakki.

Mitähän tässä nyt enää tekisi? On pesty lattiasta kattoon juuriharjalla, hajulukko ja lavuaari putkineen jynssätty ja höyrypesurilla putsattu, wc-istuin pesty useasti sisältä ja ulkoa, sekä aineilla että höyryllä. Kävin jopa saumat höyryllä läpi, mutta silti lemuaa. Nyt kun laitoin pesukoneen päälle, niin haju voimistui, eli pitää sekin purkaa osiin. Koneen itsessään ei kyllä pitäisi olla likainen, säännöllisesti pesen kuumalla tyhjänä. Haju tuntuu leijuvan ilmassa, välillä haisee pöntön tai lavuaarin tienoilla, muttei sitten kuitenkaan sieltä tule.

Auttakaa nyt, mikä meillä haisee? Naapurin kissankusi? Mitä mä vielä keksin tuon hajun neutraloimiseen? Haisee vielä extrakarsealle mun raskausnenään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein osaa auttaa, kun meillä on sama ongelma aina silloin tällöin :( Oletko kokeillut laittaa viemäriin sitä "kiehuttajaa", joka vie tukokset pois? Runsas veden laskeminen lavuaariin auttaa joskus.

En ymmärrä, mistä haju tulee. Asumme omakotitalossa ja epäilen likakaivon ottavan joskus alipainetta tms. koska minäkin olen purkanut kaiken purettavissa olevan pintaviemäristön, eikä näkyvää syytä ole löytynyt. Pyykkikoneen puhdistus sitruunahapolla pahentaa hajua vväliaikaisesti.

Vierailija
2/10 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo putkien vaahdotus tai mikälie voisi olla kokeilemisen arvoista. Meilläkin tuo haju on kausittaista, mutta nyt haju iskee päälle pesemisestä huolimatta.

Millainen pesukone teillä on? Mä alan vähän epäillä että se saattaisi olla yksi iso syy tähän lemuun, vaikka mä olen sitä käsitellyt silkkihansikkain. Pitänee pyytää miestä irrottamaan putket ym. jos sinne on vaikka päässyt rotta mätänenään :D

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on korvausilima putki jääsä/tukosa. Ku laskee vettä niin putkeen syntyvä alipaine vetää hajulukon lattialta tyhjäksi ja viemäri hajut tulee sisälle.

Vierailija
4/10 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen veikkaus on viemärin tai wc-pöntön tiivisteen falskaaminen. Eli viemäristä tulee hajut "takaisin" kun tiiviste on pettänyt. Kiusallinen, mutta ei vakava vaiva. 

Vierailija
5/10 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama tilanne ja huomattiin, että lattiakaivosta oli irronnut tulppa. En muista nyt tulpan nimeä, mutta ostettiin uusi tilalle ja hajuhaitat hävisivät. Kurkkaa lartiakaivoon. Näyttäisikö sieltä puuttuvan jotain?

Vierailija
6/10 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiakaivo näyttää olevan ok, eikä sieltä ainakaan tullut havaittavaa hajua. Vahva ammoniakin haju leijuu ilmassa.. tiivisteetkin näkyy kaikkialla olevan pintapuolin ok, vaan vannomaan en mene kun en näistä tiedä.

4, asutaan nelikerroksisen talon ylimmässä kerroksessa, voiko vaikuttaa?

Ap

Vierailija
7/10 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöntön ja viemärin tiivisteet tarkistukseen, pyydätte huoltofirman paikalle. Kärsimme samasta ongelmasta syksyllä paitsi haju ei ollut pissa, vaan ihan rehellinen paska. Syylliseksi paljastui hajonnut vessanpöntön tiiviste, se kun vaihdettiin, niin haju hävisi heti.

Vierailija
8/10 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lienee sama ongelma. Syytä hajuun etsitty ja etsitty, ja kaikki pesty. Mutta nyt kun kurkkasin juuri tuonne pöntön tiivisteeseen, se on luiskahtanut osittain paikoiltaan.

Mietin vain, että joutuuko huoltofirma irrottamaan koko wc-istuimen, tuon tiivisteen vaihtamiseksi? 

Vierailija
9/10 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemärin hajulukon tiiviste saattaa vuotaa tai olla viallinen. Omassa asunnossa oli se ammoniakin haju pesuhuoneessa ja syy oli hajulukossa.

Vierailija
10/10 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viemärin hajulukon tiiviste saattaa vuotaa tai olla viallinen. Omassa asunnossa oli se ammoniakin haju pesuhuoneessa ja syy oli hajulukossa.

Lattiakaivon kumitulppa on pois paikaltaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan