Mitä sellaista herkkua söit lapsena johon et enää haluaisi koskea?
Itse söin monesti koulun jälkeen välipalaksi lakujätskiä ja sekoitin siihen kaakaojauhetta!
Kommentit (46)
Maksalaatikkoa. Enkä edes vitsaile.
Mä imeskelin lapsena joskus sokeripaloja. Tämä 70-luvulla.
Maksalaatikko, maksamakkara, Kallen mätitahna, margariinia+ kaurahiutaleita+ sokeria sekaisin, sokeriin kasteltuja tomaatteja.
Tässä nyt näitä. Luulin, olleeni lapsena ronkeli, mutta ehkä olenkin tullut vasta aikuisena. Toisaalta kaipaan taas joitain lapsuuden oikeita ruokia, kuten kaalikääryleitä/porsaankyljyksiä, joita en silloin suostunut syömään.
Mä laitoin Corn flakesiin ja Weetabixiin jumalattomasti kaakaojauhetta (ja maitoa tietty). Ei nyt ehkä mitenkään outoa, muttei tulisi mieleen alkaa enää tuollaista syömään.
Vatkasin sähkövatkaimella munan ja sokeria vaahdoksi ja söin sellaisenaan🤪
Limsaa. En tykkää nykyään enää ollenkaan mistään ällöimelistä juomista, saati light-versioista.
Meillä kyllä ei juurikaan limsoja tarjoiltu lapsuudessani 80-luvulla. Ehkä synttäreillä ja joskus mökillä saunajuomana, harvoin sielläkään.
Karkit, erityisesti viinikumikarkit. Suklaa on ainut mitä syön.
Vierailija kirjoitti:
Vatkasin sähkövatkaimella munan ja sokeria vaahdoksi ja söin sellaisenaan🤪
Mä sekoitin siihen vielä jauhoja ja kaakaota , ja tein kakun, mutta kaavin kyllä vuoan. Ei voisi nykyään :D
Vierailija kirjoitti:
Mä imeskelin lapsena joskus sokeripaloja. Tämä 70-luvulla.
Niin mäkin.
Ja sitä "kaakaotahnaa" tein myös .
Yritin aina ostoksilla pyytää vanukkaita ( jotain jackymakupaloja), mutta niitä ei saanut.
Mustaa makkaraa, nykyään en voi enää sietää. Jossakin vaiheessa varhaisteininä sain tietää, että se on mustaa, koska siinä on verta. Kiitos iskä. :D
Mun lapset tykkää maksalaatikosta ja maksamakkarasta ja veriletuista. Itsekin pidin niistä. Mikä siinä on, että aikuisena ei enää niitä pystytä syömään?
Mulle meinaa tulla yrjö kun haistelen noita em, haisevat ihan raudalle (verelle), en kyllä vapaaehtoisesti söisi.
Suklaamannapuuro, jota sain äidin joskus tekemään minulle. Itse en vielä osannut. Ja ihan itse kypsentämättömiin kaurahiutaleisiin ihan hiukan maitoa ja sokeria, antoi maidon vähän imeytyä hiutaleisiin, ja sitä mössöä sitten lusikalla napaa kohti.
Yhden kaverin äiti tarjosi kerran minulle ja lapsilleen kerran vatkattuja munia ja sokeria. Vähän niin kuin kakkutaikinan alku, mutta raakana sitten syötiin sitä velliä.
Ei voi käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Nahkiaiset.
Ai niin, mun mummo haki näitä aina jostain torilta Helsingissä. En kyllä silloinkaan suostunut syömään. Vieläkö näitä saa? Miltä ne maistuvat?
Join jotain lidlin halvinta teetä koulun jälkeen.
Olisi pitänyt juoda liptonia... mutta sellaista se on kuin täällä on oikeista asioista oikealla tavalla valittava ihminen tässä nyt palstalla kuin voisin olla töissä palstailun sijaan. Tälläistä jälkeä se teettää kuin kuningas monarkia stalkkaa pedofiilisesti Jumalaa käyttäen hyväksi kuten epstein tapauksissa ollaan tehty koko nuoruuteni ajan.
Kaiken tämän aikana kuningatar olisi voinut tulla suomeen tekemään hyviä kuiskauksia esim. että olisin juonut liptonia tai jotain muuta oikeaa teetä sen sijaan että minua stalkattiin kirkkohopean omistajana.
Voit ehkä nauraa minulle mutta sinä et kestä auringonvaloa minun tilanteessani mitä se nyt tämän De Facto näkemyksen mukaan on.
Ihmiset alapeukuttavat ja solvaavat koska niin käytetään palstailijoita hyväkseen palstailemaan ja ihmiset puhumaan koska he ovat kateellisia ja haluavat huomiota lojaalittomasti.
Läskisoosi ja kaikki ruskeat jauhomössökastikkeet.
Minä tein kuolun jälkeen usein "kaakaomössöä", jota lusikoin makeannälkääni. Siihen tuli kaakaojauhetta, margariinia ja sokeria, joskus laitoin myös kaurahiutaleita tai kookoshiutaleita.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/