Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeutilta saamasi hölmö neuvo, joka onkin toiminut?

Vierailija
04.11.2020 |

Kun kävimme mieheni kanssa pariterapiassa, terapeutti vinkkasi läheisestä kahvilasta, josta saa hyvää kaakaota. Siellä sitten kävimme ”treffeillä” joka kerta terapian jälkeen ja parisuhteemme vahvistui.

Toisella kertaa kävin yksilöterapiassa purkamassa työväsymystäni ja ikäviä kollegoita. Terapeutti neuvoi näyttelemään typerää blondia, joka ei ymmärrä mistään mitään :D Se tehosi, minulle ei enää lastattu muiden töitä ja ikävät tyypit jättivät rauhaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin erittäin ahdistunut ja masentunut enkä tehnyt paljon muuta kuin itkenyt, niin terapeutti sanoi, että kannattaa ostaa tosi iso pehmolelu, nalle tai koira tai joku muu, ja halata sitä aina kun itkettää. Kuulosti typerältä mutta sillä oli oikeasti todella rauhoittava vaikutus. Ahdistusta se ei tietysti poistanut mutta oloa helpotti kyllä ja paljon.

Vierailija
2/8 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti ei neuvo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatri käski unohtaa miehet. Se on toiminut.

Vierailija
4/8 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin erittäin ahdistunut ja masentunut enkä tehnyt paljon muuta kuin itkenyt, niin terapeutti sanoi, että kannattaa ostaa tosi iso pehmolelu, nalle tai koira tai joku muu, ja halata sitä aina kun itkettää. Kuulosti typerältä mutta sillä oli oikeasti todella rauhoittava vaikutus. Ahdistusta se ei tietysti poistanut mutta oloa helpotti kyllä ja paljon.

Ihana! :)) T. ap

Vierailija
5/8 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli takana vaikeahko ero pitkästä parisuhteesta. En saanut millään käsiteltyä tiettyjä suhteen loppuvaiheessa tapahtuneita asioita, koska en voinut uskoa että ex-mieheni kykenisi tekemään niin olematta täysin järjiltään. Asiat vaivasivat enkä saanut kunnollisia vastauksia tältä eksältä. 

Terapeutti teetti minulla harjoituksen, jossa istuin vastapäätä tyhjää tuolia, jossa kuvittelin eksän istuvan. Kysyin häneltä näistä vaivaavista asioista. Sitten istuin siihen tuoliin ja kuvittelin olevani hän. En osaa selittää miksi tai miten tämä toimi, mutta tuon jälkeen asia lakkasi häiritsemästä ja jotenkin "ymmärsin" eksäni näkökulman. Pääsin elämässä eteenpäin.

Vierailija
6/8 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy oppia rakastamaan itseäsi.

Vierailija
7/8 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko sai erään trauman jälkeen neuvon, että pitää teeskennellä elävänsä normaalia elämää ja tehdä ”normaaleja” asioita vaikka ei huvittaisi eikä niistä saisi mitään iloa. Se kuulemma tuntui typerältä neuvolta mutta toimi lopulta erinomaisesti.

Vierailija
8/8 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehollinen terapeutti laittoi minut mäiskimään tyynyä pesäpallomailalla. Kylläpä helpotti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi