Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hienovaraisesti eroon fb-kaverista?

Vierailija
20.02.2014 |

Mitenhän sitä pääsisi hienovaraisesti vähempään kontaktiin fb-kaverin kanssa? Yksi alunperin puolituttu kaveri on mielestäni vähän liiallisessa yhteydessä kanssani. Viestejä on alkanut tulla tyyliin päivittäin, ja jos jotain vastaan kohteliaisuudesta, niin se viestitys vaan jatkuu ja jatkuu pommituksella. Tilanne on hieman ärsyttävä, koska hän on alunperin puolituttu, enkä muutamasta syystä halua olla kauhean läheisessä kanssakäymisessä tämän kanssa. Perheellisenä vaimona minua myös häiritsee tietty piiloteltu kaksimielisyys joissain viesteissä. Olen sanonut suoraan siitä, että en halua kuulla tuollaista ja en halua tietää myöskään kaikkia yksityisasioita, mutta viesti ei tunnu menevän perille. Aina hän kontaktoi minua, vaikka itse en koskaan ole kontaktoinut sinne päin. En haluaisi pahasti loukata tätä tapausta, koska hänen elämänsä ei ole mitenkään erityisen hohdokasta eikä hän ole paha ihminen tms, en haluaisi poistaa häntä. Hänellä ei kauheasti taida olla "eläviä ihmissuhteita" reaalimaailmassa. Toivoisin hänen pysyttelevän vain taustalla. Minusta vaikuttaa siltä, että hänen liiallinen kontaktoituminen minuun ei ole aina kauhean tervettä, kuin hän olisi riippuvainen. En halua, että hän purkaa kaiken minulle, se on jotenkin kiusallista. Ehkä olen ollut liian kiltti ja kuunteleva? Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla oli tuollainen kaveri, nettituttu. Yksi päivä vaan poistin sen mitään sanomatta kavereista ja estin. En jaksanut koko ajan olla chattailemassa ja ratkomassa sen ongelmia.

Vierailija
2/13 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mä oon myös poistanut erään tyypin mun kavereista koska alkoi lähetellä lähes päivittäin yksäreitä. Huh miten raivostuttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vain jättäisi vastaamatta yhtään mitään pidemmäksi ajaksi - tosin ei välttämättä siltikään mene kaaliin jos ei mene suoraan sanominenkaan. Ei ehkä hienovaraista

Vierailija
4/13 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienovaraisuudesta en tiedä, mutta lakkaat vaan vastaamasta niihin viesteihin. Vaikka tuntuisikin, että jotain pitäisi nyt vastata, niin et vastaa. Mikäli ongelma on olemassa vielä kuukauden päästä, laitat tyypin ulos kaverilistaltasi.

Vierailija
5/13 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin vain asiallisiin viesteihin jaa niihinkin lyhyesti, muut jättäisin täysin avaamatta. Sen jälkeen kirjoittajan 12 ohjeen mukaan.

Vierailija
6/13 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa et toinen loukkaantuu ja muuttaa täysin käsityksensä sinusta niin poista vaan. Ei vaan oo hirveen kohtelias temppu. Parempi vaan vaikka blokata sen päivitykset ja ignoorata viestit. Noin niinku pinnallisen ystävällisenä tekona.  Sellasia kyl voi surutta poistella kavereista kenen kanssa ei mitään viestien vaihtoa lähempiin vuosiin.

Vierailija
7/13 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotat kaverilistalta

Vierailija
8/13 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estä hätä näkemästä että olet paikalla ja näkemästä sun uusia postauksia. Et lue viestejä mitä tulee niin hän näkee että et ole niitä lukenut. Sit jossain kohtaa blokkaat kokonaan pois.

Vierailija
9/13 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vastaat mahdollisimman lyhytsanaisesti ja jos jatkaa silti juttua, niin vetoat lapsiin/kiireisiin ym. ja sanot, että pitää mennä. Tämän kun toistat muutamaan kertaan niin eiköhän tajua. Näin tein itse, nyt tyyppi on kaverini edelleen ja tykkää jokaisesta julkaisusta, mutta yksäriä ei ole tullut moneen viikkoon :)

Vierailija
10/13 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuossa tapauksessa tarvitse olla erityisen hienovarainen. Poistat avereista ja laitat eston päälle. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
11/13 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on häiriköintiä, miksi pitäisi olla hienovarainen? Mä oon poistanut monesta eri syystä kaverilistalta tyyppejä. Osan siksi etteivät käytä fb:tä, osan siksi että vaikka on fb:ssä niin kaveria, niin kun livenä näkee eivät voi ees moikata, osan siksi että on paskoja/ärsyttäviä päivityksiä (ja mä en pienestä ärsyynny). 

Ei oo kukaan soittanu ja kysyny saippuasarjatyyliin "how could you do this to me???!" Osa poistetuista ei välttämättä huomaa edes tulleensa poistetuksi, mutta tollanen häirikkö varmaan huomaa ja se on sille ihan hyväks, palautemielessä.

Vierailija
12/13 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten poistetaan? Entä kehtaako poistaa vanhoja luokkakavereita tai nykyisiä työkavereita. En oikeastaan haluisi kuin sukulaisia fb: hen

Vierailija
13/13 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat sen ensin rajoitetulle listalle, jollon ei näe sinulta enää kuin julkiset kommenttisi ja päivitykset. Joita kannattaa hämäyksen vuoksi tehdä muutama silloin tällöin. Sitten jossain vaiheessa hänen poistaminen on helppoa kun ei hän ole huomannut olemassaoloasi fb:ssä enää pitkään aikaan. (minä teen aina näin)

Mutta jos hän yksityisviestejä kovasti kirjoitteee niin älä vastaile niihin. Tai sitten vastaat lyhyesti ja aina tulee joku kiire laittamaan ruokaa tai pyyhkimään kakkapyllyä. :) Minä olen sitä mieltä, että kukaan ei jaksa yksipuolisesti kirjoitella pitkään. Joten on aina peiliin katsominen jos joku jatkaa ja jatkaa kirjoittelua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä