Minä en ymmärrä näitä youtubesisällöntuottajia ja heidän tulojaan
2 tuntia viikossa töitä että tekevät 15 minuutin videon, joista tulee 5000€ rahaa viikossa. Puhutaan ja selitetään 100% tarpeetonta asiaa tai jotain asmr reaktiovideoita. Feikkireaktiovideoita. Jengi maksaa siitä lystistä kuukaudessa monta euroa. Huhhuh... Puhuisivat edes asiaa tai tiedettä, mutta kun ei.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Trollihan tämän on pakko olla, mutta lähdetään mukaan.
Useimmat sisällöntuottajat kuvaavat ja editoivat yhtä 15minuutin videota monta tuntia, välillä useita työpäiviä. Tämän lisäksi pitää vastata kommentteihin, moderoida kommentteja ja olla aktiivinen monessa sosiaalisessa mediassa. Näiden lisäksi pitää tehdä sponsorisopimukset ja hoitaa niiden velvoitteet.
Useimmat heistä, joilla on isot katsojamäärät, tekevät töitä varmasti enemmän kuin moni muu. Toki työajat ovat joustavat ja työ harrastuksen jatke.Tulot tulevat youtube mainostuloista, youtuben maksamista korvauksista, jotka molemmat riippuvat katsojamääristä, tykkäyksistä ja kommenteista. Tämän lisäksi moni heistä pitää live stream lähetyksiä esim Twich - palvelussa, jossa katsojat voivat antaa suoraan rahaa (bits) tai ostaa tilauksia, näistä sisällöntuottaja saa noin puolet.
Tuntikausia 15 minuutin videoita? Missä muissa töissä? 5000€ viikossako ei riitää silti pitää tehdä muita töitä? Oletko hullu?
Joku Miisaskin saisi paljon enemmän kun työntäisi aikuissivustolla vaikka jättimäisen dildon peräaukkoonsa. OOH!!
Vierailija kirjoitti:
Youtube massikaan ei ole helppoa, sillä itsestä pitäisi saada tehtyä suosittu. Laatuakin tarvitaan, joten välineet pitää olla kunnossa ja editointi taitojakin tarvitaan. Myös tarpeeksi aktiivisestikin pitäisi tehdä videoita, jotta katsojat pitäisivät kanavan mieluisenaan.
Plus monia muitakin juttuja on, joita tarvitsee huomioida videoiden tekemisessä.
Kyllä sekin käy työstä.
Tietysti vie paljon aikaa jos on hidasjärkinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollihan tämän on pakko olla, mutta lähdetään mukaan.
Useimmat sisällöntuottajat kuvaavat ja editoivat yhtä 15minuutin videota monta tuntia, välillä useita työpäiviä. Tämän lisäksi pitää vastata kommentteihin, moderoida kommentteja ja olla aktiivinen monessa sosiaalisessa mediassa. Näiden lisäksi pitää tehdä sponsorisopimukset ja hoitaa niiden velvoitteet.
Useimmat heistä, joilla on isot katsojamäärät, tekevät töitä varmasti enemmän kuin moni muu. Toki työajat ovat joustavat ja työ harrastuksen jatke.Tulot tulevat youtube mainostuloista, youtuben maksamista korvauksista, jotka molemmat riippuvat katsojamääristä, tykkäyksistä ja kommenteista. Tämän lisäksi moni heistä pitää live stream lähetyksiä esim Twich - palvelussa, jossa katsojat voivat antaa suoraan rahaa (bits) tai ostaa tilauksia, näistä sisällöntuottaja saa noin puolet.
Tuntikausia 15 minuutin videoita? Missä muissa töissä? 5000€ viikossako ei riitää silti pitää tehdä muita töitä? Oletko hullu?
Joku Miisaskin saisi paljon enemmän kun työntäisi aikuissivustolla vaikka jättimäisen dildon peräaukkoonsa. OOH!!
Kuulostaa kiihoittavalta! Runk runk runk runk örgh! Rrruiskk! Aahh!!
SETÄ SPERMA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtube massikaan ei ole helppoa, sillä itsestä pitäisi saada tehtyä suosittu. Laatuakin tarvitaan, joten välineet pitää olla kunnossa ja editointi taitojakin tarvitaan. Myös tarpeeksi aktiivisestikin pitäisi tehdä videoita, jotta katsojat pitäisivät kanavan mieluisenaan.
Plus monia muitakin juttuja on, joita tarvitsee huomioida videoiden tekemisessä.
Kyllä sekin käy työstä.
Tietysti vie paljon aikaa jos on hidasjärkinen.
Vai että oikein työryhmä. :D
Voi kristussaatana. :D
Vaikea uskoa että tässä ketjussa olisi täysjärkisiä ihmisiä. Tyhmiä ainakin on, niinkuin koko aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa että tässä ketjussa olisi täysjärkisiä ihmisiä. Tyhmiä ainakin on, niinkuin koko aloitus.
Niin koska kaikkien näiden suosituimpien ja eniten tienaavien tubettajien sisältö ei ole turhaa ja joutavaa? Loppukuun naurut! XD
Kuka sometyyppi tekee kahden tunnin työmäärällä tuon ?
Ja miten ?
En usko tällaista höpönpöppöä
Vierailija kirjoitti:
Minä vasta hyppäsin ketjuun. Teen itse yhteistöitä näinden somevaikuttajien kanssa, ja on ikävä huomata, kuinka jotkut ihmiset yhä ovat todella tietämättömiä, kuinka paljon työtä somepersoonilta vaaditaan.
Mutta toisaalta taas on ihan viimeisen vuoden aikana näkynyt sekin kuinka monet nykyään tiedostavat asioita paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vasta hyppäsin ketjuun. Teen itse yhteistöitä näinden somevaikuttajien kanssa, ja on ikävä huomata, kuinka jotkut ihmiset yhä ovat todella tietämättömiä, kuinka paljon työtä somepersoonilta vaaditaan.
Mutta toisaalta taas on ihan viimeisen vuoden aikana näkynyt sekin kuinka monet nykyään tiedostavat asioita paljon paremmin.
Mitä työtä siihen menee että selittää 15 minsaa kameran edessä potaskaa ja sitten vähän edioit sitä joillain ilmaissoftalla? Reikään syvälle uppoaa mahtimelat Afrikan!
Mieluummin katsoo aikuistubettajia jotka tekee ihan oikeita töitä videoillaan ja painavaa asiaakin eikä mitään puolentunnin elämäntuska lätinöitä tarkoin sisustetussa nurkassa.
En mä tiedä, miten youtubevideot poikkeaa muusta "turhasta". Ihmiset ostaa mun mielestä hirveästi turhaa krääsää ja katsoo turhaa roskaa, mutta ihan varmasti jonkun näkökulmasta mun kulutus on turhaa ja mun seuraama media ihan typerää ja jonninjoutavaa.
Jos joku niitä katsoo ja viihdyttävänä pitää, niin ei se mun dekkareiden lukemisesta mielestäni mitenkään poikkea. Molemmat ihan yhtä "turhia".
Vierailija kirjoitti:
YouTube on täynnä tiede ja asiavideoita. Siellä on jopa vanhojen professorien luentoja. Itse asiassa ihan kaikkea muuta mitä voit kuvitella paitsi p0rnoa.
Ja vaikka p0rnoa ei löydykään, niin kuumia lesb0/bi-naisia vetämässä kielareita on kyllä. Ovat vain ikärajoitettuja videoita.
Kyllä siellä Youtubessa saa katsojia vaikka heittämällä kiven "kaivoon", kuten tällä vuoden 2007 videolla. Ei tarvitse olla asiaa tai sisältöä.
Siellä on nyt ponnahtanut pinnalle näitä vanhoja ihan random videoita miljoonilla katselukerroilla.
Kyllä sekin käy työstä.