Tosi "mukavaa" tämä elämä
Kroonisena kipusairauden ja tiuskivan, laiskan, tyytymättömän teinin kanssa.
Ainoa ilo on pako tästä, nukkuminen. Viimeiset vuodet elämässäni on olleet ihan turhia, olisin hyvin voinut nukkua POIS jo aikaa sitten.
Teini sentään jossain vaiheessa muuttaa pois kotoa, sairaus ei parane koskaan.
Kai tää paska joskus loppuu.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko ap eläkkeellä tai työtön ja sulla on kaikki päivät aikaa kotitöihin?
Pieni puuhastelu tekee hyvää lähes kaikille sairaille vai haluatko vain maata ja valittaa.
En haluaisi olla lapsesi, kuulostat kiukkuiselta ja hankalalta ihmiseltä.
Ei kumpaakaan vaan sairauslomalla. Sä et tiedä mikä on kenellekin sairaalle hyväksi. Kipu ja sairaus tekee useimmista kiukkuisen ja hankalan ainakin joskus. Oikeasti olen kyllä aika kärsivällinen enkä riitele juuri kenenkään kanssa, koska en jaksa ja harva taisto on sen arvoinen, että siihen kannattaa laittaa energiaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sun kipua lääkitään? T. toinen kipukroonikko
Mulla on pelkät tulehduskipulääkkeet tällä hetkellä periaatteessa. Aloitin gabapentiinin mutta en pystynyt sen kanssa kauaa kun nukuin aivan liikaa ja pää meni ihan sekaisin. Myös duloksetiinia kokeillut ja se ei auttanut. Viimeksi lähete kipupoliklinikalta tuli takaisin eli en päässyt enkä jaksanut ruveta tappelemaan. Eli käytännössä siis jos on pahasti kipuja niin syön Buranaa ja yritän nukkua ja toivon, että enin menee pian ohi. Ap
Mua on auttanut tosi paljon sellainen tens-sähkölaite. Kipua se ei tietystikään vie pitkäksi aikaa pois mutta se turruttaa kipeän alueen joksikin aikaa niin, että pystyy paremmin rentoutumaan ja joskus nukahtamaankin. Mulla siis hermokipua ja siitä aiheutuvaa (ja virheasentojen pahentamaa) lihaskipua ja usein esim. pakaralihaksen päällä oleva kalvo tulehtuu. Lääkkeinä opioideja, koska tulehduskipulääkkeitä en voi syödä muun lääkityksen vuoksi. En pidä näistä pään sekaisin laittavista lääkkeistä, mutta joskus on pakko käyttää. Kaikista kivuliain on ollut lantion nivelpussin tulehdus, joka ei meinannut miellään parantua. Aiheutui lantion väärästä asennosta ja eripituisten jalkojen aiheuttamasta rasituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaan olet yh
Ei sitä tarvii arvailla, ap kertoi sen. Kaikki ei vaan ymmärrä lukemaansa.
Miten sä voit puhua omasta lapsestasi noin?
Jos asiaa vähän syvempää miettii, hänhän on toisaalta sinun kasvatuksesi tulos. Hauku itseäsi, älä häntä.
Minä syön gabaa kipuun enkä töiden lisäksi tahdo muuta jaksaa, töissäkin huonosti. Mutta kipuun se lääke auttaa sen verran, etten mene köyden jatkoksi - eli riittävästi. Ilman lääkettä en pystyisi elämään raatelevan kivun kanssa.
Ajattelen asiat pitkälti niin päin, että haluan antaa lapselleni mahdollisimman hyvän lapsuuden ja nuoruuden, hän ei ole syypää sairauteeni. Hyvät ja huonot päivät meillä kummallakin, mutta minulla vähän enemmän elämänkokemusta ja tietoa kehityksestä. Kuitenkin suhteellisen normaalia elämää tässä pystytään elämään, vaikka omalla teinilläkin on varmasti ollut sopeutumista siihen miten kipu rajoittaa hänenkin elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ammattivalittaja taas siellä, ja samoista asioista valitat edelleen... Kuule kun ei me pystytä sun teiniäsi pelastamaan, eikä sinua parantamaan. Yrittäisit edes olla se auktoriteetti siinä perheessä.
Ei ole minun ketjuni. Minä en ole yh ja kaiken lisäksi minulla on kiltti ja auttavainen teini.
Hienosti arvattu, kun kerroin sen jo
Ap