Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras maski: Itsesteriloituva kuparimaski, voi käyttää niin kauan kuin on ehjä

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopea tappaa myös, joten jos on varaa niin kaikki hopeisena. Ovenkahvakin olisivat steriilejä jos ne olisi pinnoitettu hopealla.

Vierailija
42/57 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ostaisi noita mut voisin toki myydä. 😁😁😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupari hengitettynä on myrkkyä!!!!

Vierailija
44/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Onneksi en käytä maskia, niin ei tarvitse yhtäkään ajatusta maskiasioihin uhrata. Mulle on esim. täysin se ja sama, paljonko maskit maksavat tai onko niitä saatavilla, kun en niitä käytä. Arvatkaapa, kuinka vapauttavaa tällainen on. Voin suositella lämpimästi muillekin.

Niin mitä sä just teit?

Vierailija
45/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Onneksi en käytä maskia, niin ei tarvitse yhtäkään ajatusta maskiasioihin uhrata. Mulle on esim. täysin se ja sama, paljonko maskit maksavat tai onko niitä saatavilla, kun en niitä käytä. Arvatkaapa, kuinka vapauttavaa tällainen on. Voin suositella lämpimästi muillekin.

Ja jossain muussa asiassa sitten kailotat "yhteisöllisyyttä", kun itse tarvit jotain

Vierailija
46/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

75 euroa :D

Tuo on 5 kappaleen hinta.

Vierailija
47/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä sairaalat käyttää kertakäyttöisiä eikä "ikuisia kuparisia" 😀

Vierailija
48/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin nuo ovat ihan kivan värisiä. Kyllästyttää noiden kaupan kertakäyttömaskien ankea sairaalansininen.

Vierailija
49/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä sairaalat käyttää kertakäyttöisiä eikä "ikuisia kuparisia" 😀

Kannattaa lukea Mediuutisten artikkeli

"Pelkkä kuparipinnoite ei vähennä infektioriskiä"

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/pelkka-kuparipinnoite-ei-vahenna-inf…

Vierailija
50/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko myy näitä. Ostaa kiinalaisia kuparimaskeja vajaa euron kappale ja myy niitä ulos 10 euron kappale 😄

Vierailija
51/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa on artikkeli aiheesta. Lainaus:

Harlin on VTT:n tutkimusprofessori

"HARLININ mukaan kuparimaski on ”parannettu versio” ammattikäyttöön tarkoitetusta kirurgisesta suu-nenäsuojaimista.

Joillakin metalleilla, kuten kuparilla ja hopealla on sellainen ominaisuus, että ne tuhoavat bakteereja ja viruksia tai tekevät niistä toimintakyvyttömiä."

!Kuparimaski siis todella antaa Harlinin mukaan jonkun verran paremman suojan kuin perinteinen kirurginen suojain. Sen sijaan sitä, että maski olisi välittömästi käytettävissä uudelleen, ei voi Harlinin mukaan taata."

8 tunnin tai yön yli lepoaika maskille ennen uutta käyttöä on hyvä pitää.

Niin kauan kuin maski on ehjä eli ei ole reikiä sitä voi käyttää.

Vierailija
52/57 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo sopisivat juuri yksityiselle käyttäjälle, joka tarvitsee maskia vain pari kertaa viikossa. Miten niitä sairaalassa kuivatettaisiinkaan ja ovat aika kalliita vaihdettavaksi niin usein kuin siellä pitäisi.

Vierailija
53/57 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupari, hopea ja messinki eivät elätä bakteereja ja viruksia. Oikeaa asiaa oli, että kupariset, messinkiset ovenkahvat ovat tätä päivää jo monissa sairaaloissa. Kuparimaski puhdistautuu pöpöistä itsestään. Parempi suoja, kuin kertakäyttöpaperiset.

Vierailija
54/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä käytössä tämä kuparimaski. Tilasin yhden kokeeksi, ja atoopikkona olin aika skeptinen sen suhteen, ärsyttääkö ihoa ja toimiiko muuten. Jätin yöksi tuulettumaan, kun paketin avaamisen jälkeen maskissa oli joku kemikaalin tuoksu. Tuuletuksen jälkeen maski on ollut täysin hajuton ja istuu kasvoille täydellisesti, sen läpi on helppo hengittää ja puheestakin saa selvän. Työpäivän päätteeksi ripustan sen pukukaapin oven koukkuun ja siitä taas seuraavana aamuna sen puen kasvoilleni.

Ainoa miinus tulee kymmenen käyttökerran jälkeen irronneesta korvakiinnikkeestä, jonka ompelin takaisin paikalleen muutamalla pistolla. Onneksi ei hajonnut kesken työpäivän, vaan maskia riisuessa. Sen jälkeen on taas kestänyt käyttöä ja reilun kuukauden olen sitä nyt pitänyt.

Vierailija
55/57 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kuparimaskit ovat kalliita. Onneksi voit tilata netistä halvalla maailman suurimmasta lisäravinnekaupasta.

https://fi.iherb.com/pr/Lozperi-Copper-Mask-Adult-Black-1-Mask/103838?r…

Useita eri värejä, joista valita!

Vierailija
56/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
57/57 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski-Masa kirjoitti:

Kupari tunnetusti tappaa bakteereita ja siksi ennen vanhaan kattilat olivat kuparia jolloin ne steriloivat itse itsensä. Viruksista en tiedä, mutta kannattaa huomioida, että nänä kuparimaskit eivät suojaa käyttäjää samalla tavalla kuin esim. FFP2 / N95 -maskit jotka ovat tiiviimpiä. Näiden maskien tarkoitus on suojata muita. Jos kupari auttaa tappamaan viruksia, voi maskin käsittely olla turvallisempaa kuin tavallisen mutta epäilen suuresti, ehtiikö kupari (jota on hyvin vähän) tappamaan viruksia jotka kulkevat suurta nopeutta hengitysilman mukana.

Kyllä näitä kuparimaskeja on myös ffp2 maskeina.

https://www.kansalaismaskit.fi/tuote/kuparimaski/