Tiistaina aika suonikohjujen vaahtoruiskutushoitoon. Uskallanko mennä?
Vasen jalka turvoksissa, ihomuutoksia eli kutiavaa punoittavaa, kuivaa ihoa. Puoli vuotta sitten sain lähetteen ja nyt toimenpide olisi edessä mutta mietityttää.
Lääkäri sanoi ettei välttämättä auta, mutta voi auttaakin. Mulla on ylipainoa ja aika levinneet ne suonet jotka pitäisi tukkia. Lisäksi pelottaa veritulppariski.
Mietinkin nyt että siirtäisinkö aikaa/peruisinko sen/ vai menisinkö sinne?
Mitä jos jalka meneekin huonommaksi?
Kellään kokemuksia tuosta operaatiosta?
Kommentit (6)
Tehdään kunnallisella puolella. Mulla tehdään vaan toiseen jalkaan.
AP
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 17:48"]
Tehdäänkö niitä nykyään kunnallisella puolella?
[/quote]
Moikka!Kävin kyseisessä hoidossa Kysissä syyskuussa. Mulle laitettiin toiseen jalkaa 15 neulaa ja 18 toiseen jalkaan, eli huomattavan paljon ainetta menemään suonikohjukohtiin. Asian hoiti pitkänlinjan verisuonikirurgi, ja kertoi että n. 99% toimii jotta suonet painuu ajan kanssa näkymättömiin. Kolmen raskauden jälkeen niitä oli mielestäni paljon, pullottavia röykkiöitä. Olen 171/68kg ja liikun paljon, 30v. Tukisukkien pito oli ehkä se veemäisin homma 3vkon ajan, koska niitä täytyy pitää paljon. Mutta nyt puoli vuotta myöhemmin suonet ei pullota, mutta "tiekartasto" on vielä jaloissa eli aine värjää suonet mustaksi.. mutta hoitovastetta näkee oikeasti vasta ensi syksynä. Suosittelen käymään, ei ainakaan pahemmaksi ole muuttunut. Toimenpide oli nopea, mutta vähän kipristelevä :) ja onhan sinulla tukisukat valmiina, tarviit ne toimenpiteeseen mukaan.
Tehdäänkö niitä nykyään kunnallisella puolella?
Mene vaan.