Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömänä 2 kk ja 6.haastattelu oli tänään

Vierailija
04.11.2020 |

Olen hakenut kahden kuukauden aikana 20 paikkaan ja päässyt nyt kuuteen haastatteluun, mutta yhä olen ilman työtä. Tosin parissa on vielä prosessikesken, mutta merkit viittaa, että en tule valituksi. Kauanko tätä rumbaa tulee vielä jatkumaan? Alan olla aika väsynyt ja turhautunut. Antakaa parhaat vinkkinne miten jaksan jatkaa?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen ollut vuosia työtön ja en ole käynyt yhdessäkään haastattelussa.

Vierailija
2/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset sentään edes haastatteluihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaudu pitkään työttömyysjaksoon ja hae silloin tällöin töitä jos on kiinnostavia paikkoja.

Työpaikkojen halpuutus vei omani, tuskin menen(pääsen) koskaan enää oikeisiin töihin.

Vierailija
4/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo näyttää hyvältä kun olet päässyt noin moneen haastatteluun. Minä olen ollut 2,5 v työtön ja hakenut koko ajan työpaikkoja. Olen ollut 3 haastattelussa, joka on ihme sekin. Tämä johtuu iästäni. Jos olet nuori niin varmasti työllistyt.

Vierailija
5/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja, rakennusappari, varastotyöntekijä, muuttohenkilö, pikaruoka duunari, taksikuski, kiinteistöpalvelutyöntekijä, vartia, pakettiautolähetti.

Siinä muutama aina paikkoja auki olevat hommat.

Vai haluatko perus siistin liukuvan työajan sisältävän konttorirottaduunin ?

Onnea matkaan, et ole ainut :D

Vierailija
6/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on jos jaksaa tehdä kirjoitti:

Siivooja, rakennusappari, varastotyöntekijä, muuttohenkilö, pikaruoka duunari, taksikuski, kiinteistöpalvelutyöntekijä, vartia, pakettiautolähetti.

Niin, suurin osa noista jonkin vukrafirman kautta, josta saa pari satunnaista vuoroa kuukaudessa.

Vierailija
7/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, suurin osa noista jonkin vukrafirman kautta, josta saa pari satunnaista vuoroa kuukaudessa.

Hyville tekijöille kyllä hommia löytyy, itse ollut 5 vuotta vuokrafirmalla hommissa ja päivääkään en oo ilman hommia ollut, jos tarviin vapaata niin sen kuin ilmotan että "ens viikon perjantaina en vuokraa itseäni piste".

Ei vuokratyö laiskoille ylipainoisille sovi, ne laitetaan vaihtoon yleensä ekan / tokan päivän jälkeen, ovat niin prkleen hitaita.

Vierailija
8/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkamies 18e / tunti ilman kouluja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyville tekijöille kyllä hommia löytyy, itse ollut 5 vuotta vuokrafirmalla hommissa ja päivääkään en oo ilman hommia ollut, jos tarviin vapaata niin sen kuin ilmotan että "ens viikon perjantaina en vuokraa itseäni piste".

Ei vuokratyö laiskoille ylipainoisille sovi, ne laitetaan vaihtoon yleensä ekan / tokan päivän jälkeen, ovat niin prkleen hitaita.

Tämä! Itse teen vuokratyöfirman kautta täyttä viikkoa, itseasiassa usein enemmänkin. Töitä on aina ollut.

Vierailija
9/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokkamies 18e / tunti ilman kouluja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Itse teen vuokratyöfirman kautta täyttä viikkoa, itseasiassa usein enemmänkin. Töitä on aina ollut.

Ja ultimate bonari : helppo vaihtaa kohdetta / työmaata, jos on vmäistä porukkaa, mestaria, työnjohtoa yms.

Vierailija
10/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistaudu pitkään työttömyysjaksoon ja hae silloin tällöin töitä jos on kiinnostavia paikkoja.

Työpaikkojen halpuutus vei omani, tuskin menen(pääsen) koskaan enää oikeisiin töihin.

Miksi minun pitäisi valmistautua pitkään työttömyysjaksoon? Uskon työllistyväni kohtuullisen ajan sisällä. Toki välillä hiipii epävarmuus, mutta luulisi, että työhaastatteluihin pääsy olisi jo hyvä merkki? Ap

Vierailija
11/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tuo näyttää hyvältä kun olet päässyt noin moneen haastatteluun. Minä olen ollut 2,5 v työtön ja hakenut koko ajan työpaikkoja. Olen ollut 3 haastattelussa, joka on ihme sekin. Tämä johtuu iästäni. Jos olet nuori niin varmasti työllistyt.

Olen juuri täyttänyt kolmekymmentä ... Joten suhteellisen nuori kai sitä yhä on.. Ap

Vierailija
12/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maisteri, joten vielä en hae noita. Olen myös meinannut opiskella hieman työllistävamman tutkinnon, joka liippaa omaani läheltä ja missä töitä on. Tuskin minua edes otettaisi noihin hommiin mitä luettelit, koska minulla ei ole koulutusta eikä kokemusta noista ja olisin yli koulutettu. Olen ottanut myös opintolainaa maisterintutkintooni ja haluan pystyä maksamaan sen palkalla pois kun olen itsekin panostanut koulutukseeni. Ap

Vierailija
13/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk on käytännössä niin pitkä aukko CV:ssä, ettei mahdollisuuksia työllistymiseen juuri ole ainakaan missään normaalissa ammatissa (lääkärit tms. ovat eri asia). Pari kuukautta lisää, niin et saa enää edes haastattelukutsuja.

Vierailija
14/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet päässyt hienosti haastatteluihin! Mieheni on ollut yhtä kauan työttömänä ja on käynyt läpi 3 haastatteluprosessia, kalkkiviivoilla pudonnut. On se rankkaa,mutta minusta hänen pärjäämisensä kertoo että työllisyyy pian. Sinä olet saanut vielä enemmän kutsuja.

Vierailija
15/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kk on käytännössä niin pitkä aukko CV:ssä, ettei mahdollisuuksia työllistymiseen juuri ole ainakaan missään normaalissa ammatissa (lääkärit tms. ovat eri asia). Pari kuukautta lisää, niin et saa enää edes haastattelukutsuja.

Itse en edes ajatellut että 2 kk olisi erityisen pitkä aika? Onpa outo ajattelutapa. No minulla on plan b sitten opiskeluihin jos en pääse haastatteluihin. Että en ole luovuttanut todellakaan vaikka koitit lannistaa selvästi. Ap

Vierailija
16/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät työllistyvät hakujen kautta todella huonosti. Lähes mahdotonta työllistyä tuota kautta kun vastassa on monta työtöntä ja kuitenkin paikka täytetään talon sisältä tai joku entinen työntekijä nappaa paikan tai tuttu tai sitten otetaan joku joka haluaa vaihtaa työpaikkaa.

Itse en ole työllistynyt hakujen kautta mihinkään. On tullut haettua oman alan töitä kuin siivoojankin töitä. En ole päässyt edes haastatteluun. Työt olen saanut suhteilla. Joko entiset esimiehet tarvitsevat työntekijää, joku on kysellyt entisiltä esimiehiltä "tiedätkö ketään sopivaa" tai tutut ovat työpaikassaan suositelleet.

Vierailija
17/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät työllistyvät hakujen kautta todella huonosti. Lähes mahdotonta työllistyä tuota kautta kun vastassa on monta työtöntä ja kuitenkin paikka täytetään talon sisältä tai joku entinen työntekijä nappaa paikan tai tuttu tai sitten otetaan joku joka haluaa vaihtaa työpaikkaa.

Itse en ole työllistynyt hakujen kautta mihinkään. On tullut haettua oman alan töitä kuin siivoojankin töitä. En ole päässyt edes haastatteluun. Työt olen saanut suhteilla. Joko entiset esimiehet tarvitsevat työntekijää, joku on kysellyt entisiltä esimiehiltä "tiedätkö ketään sopivaa" tai tutut ovat työpaikassaan suositelleet.

No täytyypä sitten opiskella alalle, joka liippaa omaani ja saisin hyväksiluetuksi edellisestä tutkinnosta. Tuolla alalla on pulaa tekijöistä. Kerta työttömiä noin syrjitään. Toki olen nähnyt tuon, että talon sisältä palkataan jo määräaikainen vakkariksi jne mutta en usko, että se ihan aina menee noin. Eikö työttömyys ole jo suht yleistä, että ihmiset tajuaa, että pätevätkin voi olla työttömänä. En edes haluaisi sellaiseen työpaikkaan, jossa suhtauduttaisi työttömiin noin ennakkoluuloisesti. Ap

Vierailija
18/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes ajatellut että 2 kk olisi erityisen pitkä aika? Onpa outo ajattelutapa. No minulla on plan b sitten opiskeluihin jos en pääse haastatteluihin. Että en ole luovuttanut todellakaan vaikka koitit lannistaa selvästi. Ap

Ihan työkkäri itse kirjoittaa näin:

"Kun työt ovat loppuneet tai olet lähdössä opiskelujen jälkeen töihin, hae alusta asti aktiivisesti työtä. Jos jäät lomailemaan, työnsaanti vaikeutuu jo parissa kuukaudessa."

https://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/nuoret/te_toimisto_autta…

Tutkimusten mukaan 3 kuukauden työttömyyden jälkeen työllistymisen todennäköisyys laskee dramaattisesti: https://www.is.fi/tyoelama/art-2000001135820.html

Vierailija
19/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa tilassa. Haastatteluihin pääsee helposti mutta siihe se sitten tyssääkin. Pääsen muka aina parhaimpien joukkoon mutta ei koskaan sitte onnista. :(

Vierailija
20/36 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan työkkäri itse kirjoittaa näin:

"Kun työt ovat loppuneet tai olet lähdössä opiskelujen jälkeen töihin, hae alusta asti aktiivisesti työtä. Jos jäät lomailemaan, työnsaanti vaikeutuu jo parissa kuukaudessa."

https://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/nuoret/te_toimisto_autta…

Tutkimusten mukaan 3 kuukauden työttömyyden jälkeen työllistymisen todennäköisyys laskee dramaattisesti: https://www.is.fi/tyoelama/art-2000001135820.html

No eipä vielä ole mennyt kolmea kuukautta. Miksi lannistuisin vielä, kun haastattelukutsujakin vielä tulee aika hyvinkin? Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi