Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on 4000 euroa säästötilillä.

Vierailija
20.02.2014 |

Pidänkö sen siellä tavallisella tilillä vai mitä ihmettä sille tekisin?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 13:14"]

Osakkeet voi myydä jos käteistä tarvitsee. Aikaa prosessiin menee 1-3 vrk.

[/quote]

Hätävarakassan summa ei ainakaan minulla saisi olla lainkaan volatiili ja lisäksi se pitäisi mielellään olla käytettävissä heti. Tämä tuo turvaa.

Hätävaraksi mielletyn kassan yli menevien summien kanssa taas sietää paremmin arvonvaihtelua ja käyttöönoton hitautta.

[/quote]Eli pankkitilin sijaan hätävarasäästösi ovat käteisenä patjan alla?

Vierailija
22/31 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alottaisin asuntosäästötilin tän hetkisen tilanteeni vuoksi :) Tai jos olis oma kämppä jo niin tekisin keittiöremontin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 13:31"]

Eli pankkitilin sijaan hätävarasäästösi ovat käteisenä patjan alla?

[/quote]

Osakkeiden vaihtoehto on patja? Ihan normaali säästötili pankissa toimii hyvin.

Vierailija
24/31 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta jotain kivaa tai matkusta.

Vierailija
25/31 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hätävaratili on nelisen tonnia. sieltä siis otan rahat myös matkustamiseen yms. 

Kun tili ylittyy yli 5000, niin sitten alan sijoittaa.

Vierailija
26/31 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 13:05"]

Mä ottaisin tosta esim. 50% pelikassaksi, jota alkaisin pyörittää osakkeissa. Loput johonkin talteen, esim. sinne säästötilille tai kohtuu matalan riskin rahastoon.

[/quote]

Osakkeilla pelaaminen 2000 euron alkupääomalla menee ajatuksenakin vitsin puolelle. Kaksi nollaa perään, niin sitten voi osaava ihminen jo hiukan pelaillakin. Tavanomaiseen osakesijoittamiseen voi tietenkin lähteä jo vähemmälläkin rahalla.

[/quote]Helpostihan tuolla summalla hankkii 15-30% lisää pääomaa/osake muutamassa viikossa tai kuukaudessa tai jopa päivässä, eikä tartte edes minkään konkurssikypsän riskiyhtiön osakkeisiin koskea. Pikkurahoja, mutta siitä se potti pikku hiljaa kasvaa. Enemmän ja nopeammin tuolla tavalla saa kuin säästämällä.

[/quote]

Mielettömällä riskillä on tietenkin mahdollista saada komeita pikavoittoja, mutta niin on lottoamallakin. Jos sijoittamisesta tietämätön ihminen lähtee tavoittelemaan kymmeniä prosentteja edes vuodessa - saatikka viikossa - hän on todennäköisesti pian sekä rahaton että katkera.

Vierailija
27/31 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4700 Euroa säästötilillä ja tasan säilytän varakassana. Sen sijaan juuri realisoin yhden isomman rahaston ja ostan suoraan osakkeita. Rahastot on kalliitä ja niiden tuotta on huonoa.

Vierailija
28/31 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 13:16"]

Miksi täytyy tänne ilmoittaa etttä on rahaa tilillä olet tosi tyhmä.

[/quote]

Itse taidat olla lukutaidoton. Ap miettii kannattaako niitä pitää tilillä. Ihan relevantti kysymys tuo on. 

Minä pitäisin hätävarana. korko on tietysti olematon, mutta ei ne sijoituksetkaan varmoja ole. Minullakin makaa tilillä rahaa, mutta en ole jaksanut perehtyä sijoittamiseen. Ehkä joskus sit kun on aikaa...

Vierailija
29/31 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin pientä summaa kannata ruveta sijoittamaan.

Vierailija
30/31 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, mulla on aina lähes 10 000e tilillä "hätävarana". Voi sitä tokin muuhunkin käyttää jos haluaa. Välillä tulee tehtyä isompia ostoksia ja nyt meidän pitäisi kohta aloittaa kylppäriremppa, toki mieskin siihen osallistuu ja on yhteisellä tililäkin rahaa.

En ole koskaan ymmärtänyt sellaista kädestä suuhun elämistä. Jos mulla vaikka hajoaa nyt tietokone, niin haluan että mulla on rahat uuteen mcbookiin, eikä sitä tarvi sen kummemmin miettiä tai varsinkaan osamaksulla maksaa. Niin ja olen ihan tavallinen lähihoitaja.

Vierailija
31/31 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on pieni summa. Ehdottomasti varakassana tai isompiin hankintoihin. Ei koskaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan. Ei ole tavatonta jäädä työttömäkskään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän