Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä muilla mt ongelmaisilla samanlaista vanhempienne kanssa?

Vierailija
04.11.2020 |

Vanhempani asuvat lähellä ja käyvät ehkä 1krt viikossa. Käynnit tosi lyhyitä, ehkä 10min ja sitten huomaan että äitiäni alkaa ahdistaa ja haluaa pois. Puhuu että pitää mennä siivoamaan kotiin jne..paljon tekemistä. Ahdistuu meillä. Jos on pidempään niin rupeaa etsimään meiltä vikoja mistä pitää siivota ja alkaa touhuamaan. Yritän itse suhtautua näihin pikavisiitteihin rauhallisesti mutta välillä rupeaa itseänikin ahdistamaan. Olen siis kotona tällä hetkellä. Tulee tunne etten kelpaa. Vaan pitäisi koko ajan touhuta jotain niin kuin äitini joka yli 70v.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole varsinainen mt-potilas mutta terapiaa käynyt useaan otteeseen vuosia. Äiti ei malta olla luonani kuin sen minuutin että vessassa käy. Pitkin hampain tulee jos on aivan pakko, ei vaikka järjesty muuten pääsy tärkeään lääkäritapaamiseen. Ehkä vetää pienet sievät nopeasti niin ei tarvitse seurustella, jos pitäisi jostain ihme syystä olla yli yön.

Uskon että hänellä pyörii ajatukset niin täysin oman itsen ympärillä, ettei kestä hetkeäkään jos ei ole juuri hänelle hauskaa ohjelmaa tai keskitytä hänen asioihinsa. Joulu on ainoa päivä jolloin voi istua ruokapöytään kanssani, mutta sittenkin on kiire pois, syödään vain nopeasti ja pian katsomaan telkkaria.

Kyllä tällainen hylkiminen pahalta tuntuu ja suru kertautuu kun tietää että lapsesta asti ollut asiat näin. Syö itsetuntoa ajan kanssa.

Vierailija
2/8 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vanhempieni luona joka päivä kun he haluavat. Välillä olen yötä. Itse asun tukiasunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lievästi mt-ongelmaisen lapsen kanssa ainakin jouduin itse pitelemään omaa suutani kaksin käsin kiinni, että en möläytä mitään mistään. Hyvin kevyesti yritän kysellä asioita ja korkeintaan ehdottaa eri vaihtoehtoja. Ettei vaan tulisi paha mieli...

Vierailija
4/8 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä mt-ongelmista ja vietän sujuvasti päiviä kasikymppisten vanhempieni kanssa. Äidin kanssa laitetaan ruokaa ja käydään kävelyllä, välillä kaupungilla kahvilla. Vien myös nyt korona-aikana ruokaostoksia heille. En ymmärrä miten mt-ongelmani noin ylipäätään tähän liittyisi?

Vierailija
5/8 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman lievästi mt-ongelmaisen lapsen kanssa ainakin jouduin itse pitelemään omaa suutani kaksin käsin kiinni, että en möläytä mitään mistään. Hyvin kevyesti yritän kysellä asioita ja korkeintaan ehdottaa eri vaihtoehtoja. Ettei vaan tulisi paha mieli...

Onko sulla muita lapsia? Kohteletko heitä samalla tavalla kuin tätä lievästi mt ongelmasta lastasi? Pitääkö heidänkin esittää täydellistä sinulle vai kelpaavatko vikoineen päivineen?

Ap

Vierailija
6/8 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun kohdalla se on fakta etten kelpaa tai riitä. Isälle en ole hyödyksi, niin ei sitten olla tekemisissä ollenkaan - se tosin käy minulle mainiosti kun voin paljon paremmin ilman sitä väkivaltaista narsistia. Äidillä on vielä ote minusta, mutta yritetään terapeutin kanssa pyristellä minut irti siitä. Onneksi asun noin tunnin ajomatkan päässä niin äiti ei usein käy täällä (eikä muuten jatkossa käy enää ollenkaan kun on luvatta ottanut omaisuuttani myyntiin). 🙄

Vierailija
7/8 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei ole koskaan käynyt luonani, tai edes ilmaissut pienintäkään halua tähän. :)

Muutin siis omaan kämppään noin 16 vuotta sitten, joka sijaitsee tosin eri paikkakunnalla, mutta silti... pyytää kyllä käymään luonaan, mutta ei oikein ole kiinnostunut viettämään aikaa yhdessä kun tulen sinne. Erityisen loukkaavalta tämä tuntuu yhteisillä lomareissuilla, joilla tunnun lähinnä olevan olemassa samassa tilassa, mitään aitoa seurustelua ei edes yritetä virittää ja käytännössä lähes kuka tahansa muu tuntuu kelpaavan seuraksi paremmin (menee hotellin tupakkapaikalle ja jumittaa sinne kun löysi juttukaverin, jne.). Ei koskaan kysy mitä minulle kuuluu, saattaa reagoida jopa aggressiivisesti jos yritän joskus harvoin kertoa omista murheistani ("ei nyt puhuta tästä") siinä missä hän vyöryttää kyllä kaiken oman minun päälleni.

Vierailija
8/8 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla muita lapsia? Kohteletko heitä samalla tavalla kuin tätä lievästi mt ongelmasta lastasi? Pitääkö heidänkin esittää täydellistä sinulle vai kelpaavatko vikoineen päivineen?

Ap

On muitakin, ja ne muut kestävät kritiikkiä ja ohjeita paremmin. Kukaan ei ole täydellinen (minä vähiten), eikä mielestäni kukaan esitä perheessämme yhtään mitään (minun mielestä).