Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suurperheen äidit,inhoatte meitä yhden lapsen äitejä?

Vierailija
20.02.2014 |

Niin miksi se teitä rassaa? minulta yhden lapsen äidiltä kysellään aina miksi emme tee toista ja saarnataan sisaruksien tärkeydestä, siitä kuinka ainokaisesta tulee lellitty yms. Itse en huomauttele kenenkään lapsiluvusta minusta saa tehdä niin paljon lapsia kuin haluaa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etkö nyt yleistä? Inhoatte meitä??

Itselläni on kaksi lasta, olin päässäni suunnitellut, että minusta tulee yhden lapsen äiti. Luonto päätti toisin, sain kaksoset. Eihän siinä auttanut muu, kuin sopeutua tilanteeseen. Luonto oli minun kohdallani viisas, olisin varmaan tylsistynyt yhden vauvan kanssa kotona, kahden kanssa en voinut, kun ei ollut aikaa sellaiseen :D. Kun lapset ovat kasvaneet, niin on ollut ihana seurata heidän keskinäistä suhdettaan, ovat toisilleen todella tärkeitä. Ja sekin vielä, että olen luonteeltani täydellisyyden tavoittelija. Kaksosten kanssa tämmöinen ominaisuus todellakin katosi romukoppaan ihan heti :D. Luonto ON viisas. 

Mutta ap, se on SINUN JA TEIDÄN valintanne, herran jumala. Opi suodattamaan asioita. 

Vierailija
22/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan inhoa tai tuputa neuvoja, tms.. oot vaan sattunut törmäämään mahdolliseen marginaaliporukkaan, jotka taitavat pitää oikeuden kaikesta itsellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, en tietenkään inhoa enkä todellakaan kenellekään huomauttele tuollaisia. Neljän lapsen äiti olen.

Vierailija
24/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipoa lapsia mikä määrä tahansa tai ei lainkaan, aina jonkun mielestä väärä määrä on. Meillä on neljä lasta, ja aina on ollut jonkun mielestä väärä määrä ja meidän mielestä juuri oikea määrä.

Vierailija
25/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kysyy meiltä koko ajan, joka tapaamisella, tuleeko toinen ja milloin. Sanoin, että tulee korkeintaan vasektomia. Ovathan hiljaa :)

Vierailija
26/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kunnon suurpeheen äiti ,lapsia 3. Ja minua rassaa ainoastaan yksi 1-lapsinen perhe, joka kuvittelee, että hoidamme heidän lapsensa myös. Lapset harrastavat samassa joukkueessa, ja tämä perhe kuvittelee, että siinä kun me viemme meidän lapsemme, haemme ja tuomme ja usein myös paikanpäällä vahdimme ja syötämme ja juotamme myös heidän penskansa. Kyllä heillä pukkaa NIIN kiirettä.. mm. yksi kerta kun mies oli lomautettuna monta kuukautta ja äiti tekee etätöitä 4pvää viikossa. Ihmettelivät vielä, kun kerran ilmoitimme tyyliin, että N.N on sitten kamat päällä valmiina pihalla odotamassa kyytiä TASAN 12.35, että "onpa teillä tiukka aikataulu"...

Vierailija
27/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rassaa enkö kysele :)

Voisitte tekin lopettaa kauhistelun. Lapsia on neljä, hyvin pärjätään enkä enää jaksa kuunnella sitä kauhistelua.

Vierailija
28/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 11:24"]

Pelkoa, vihaa ja kateutta siitä, että joku "pääsee helpommalla"?

[/quote]

Eikö tuo ole sinun näkemys sitten minun elämästä? Miksi minä pelkään tai vihaan vaan koska olen hommannut ESIKOISEN jälkeen neljä lasta lisää? Se on minun valintaa, olen minäkin elänyt yhden lapsen äitinä.. :(

En minä tuomitse muita perheitä? Ja kyselen kyllä muilta monilapsisilta perheiltä aikooko hommata lisää lapsia.. Mutta joo, vetäkää siitä minut tuomitsijaksi. Melko kamalaa jos normaalit kiinnostukset sinusta ja perheestäsi on noin negatiivista. Mistäköhän kanssasi voi puhua? Säätä syvällisempää ei tässä oikein uskalla.

Vierailija
29/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 11:35"]

En mä ainakaan inhoa tai tuputa neuvoja, tms.. oot vaan sattunut törmäämään mahdolliseen marginaaliporukkaan, jotka taitavat pitää oikeuden kaikesta itsellään.

[/quote]

20, aivan ja minusta tälläinen ihminen ei ole löytänyt viisastenkiveä saatuaan monta lasta vaan näitä ihmisiä on jotkut eikä heillä tarvitse olla lasta, sitä yhtäkään. 

Enkä puhu siitä että joku tarjoaa lukemiaan/ajattelemiaan/äidiltään kuulemiaan ohjeita ja jakaa ne jos joku tarvitsee vinkkejä vaan se että se oma vinkki on se ainoa toimiva. Äitini on tälläinen ihminen, aina tietää miksi lapsi on kipeä: korvatulehdus = lapsi ei ole pitänyt pipoa tai se on ollut huonosti päässä tai lapsi aivastaa niin ikkuna vetää.

Koittakaa hyvät ihmiset sanoa että minä teen näin ja tämä nyt on meidän valintaa.

Jos joku ison perheen äiti kyselee lapsiluvusta niin ehkä häneltä voisi kysyä sitten takaisin meinaako hän hommata lisää lapsia? Ehkä se kysymys ei ole tarkoitettu loukkauksena vaan kiinnostuksena teistä?

Itse en kehtaa sanoa miehelleni etten pidä hänen jostain ystävästä (tälläinen on) mutten koskaan kehtaisi sanoa ettei hän tätä voisi tavata. Jos sinä et tule toimeen jonkun kanssa, niin eihän SINUN tarvitse siellä olla.

Vierailija
30/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en paasaa kelleen lapsiluvusta. Ei käy pienessä mielessäkään. Sen sijaan meistä nähdään vaivaa mikä ärsyttää. Pitäs vissiin alkaa ääneen ihmettelee, niin raivostuttavaa. Äitix7

Vierailija
31/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi inhottais? Kyllä taitaa olla korvien välissä taas tämä olettamus.

Vierailija
32/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa yhden lapsen vanhempia. Välillä vain huvittaa, kun on niiiin vaikeaa kaikki, kun on se lapsi! Ei voi tehdä sitä eikä tätä, nukkuma- ja ruoka-asioista hirveä haloo, kaikkea semmoista asioiden liioittelua ja vaikeiksi tekemistä. Itsellä neljä lasta, meille sopiva luku. Saattaapi noita tulla ehkä lisääkin, joko omia tai sijaislapsia.

Vierailija
33/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 10:38"]Niin miksi se teitä rassaa? minulta yhden lapsen äidiltä kysellään aina miksi emme tee toista ja saarnataan sisaruksien tärkeydestä, siitä kuinka ainokaisesta tulee lellitty yms. Itse en huomauttele kenenkään lapsiluvusta minusta saa tehdä niin paljon lapsia kuin haluaa.

[/quote] voilässynlää

Ssynlää tätä marttyyrimaista yleistämistä

Vierailija
34/34 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen saa hankkia niin monta lasta kuin haluaa, tai sitten ei ollenkaan.

t. suurperheen äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi