Meneekö mikään itse tehty käsityö kaupaksi netissä?
Pikkurahan puutetta, kaikki pienikin tulo olisi nyt tarpeen. Mitä voisi myydä? Ei oikein ole huonekaluja tms isompaa myytäväksi. Olen aika taitava tekemään kaikenlaisia käsitöitä ja kankaita/lankoja ym on paljon varastossa. Mitä voisi edes yrittää tehdä myyntiin? Menisikö joku vauvantarvike, esim kaunis peitto tai makuupussi?
Kommentit (22)
Koirakamalle löytyy aina ostajia jos tekee kestävää, pestävää ja käytännöllistä.
Islantilaiset villapaidat taitavat olla kovaa huutoa.
Vierailija kirjoitti:
Villasukat tekevät tähän aikaan vuodesta kauppansa. Tosin käsitöiden myymisessä ei käytännössä koskaan saa oikeasti järkeviä hintoja, kun mukaan laskee työn määrän.
Aiemman palstakyselyn perusteella ei saa edes lankojen hintaa :D
Vierailija kirjoitti:
Villasukat tekevät tähän aikaan vuodesta kauppansa. Tosin käsitöiden myymisessä ei käytännössä koskaan saa oikeasti järkeviä hintoja, kun mukaan laskee työn määrän.
Olen kirpparilla myynyt lapsilta jääneitä villasukkia ja osa niistä on ollut jopa käyttämättömiä (ja todellakin sen näköisiäkin). Tuskaa on ollut saada niistä edes joku 3 e.
Eräs nettituttu kertoi, että hän saa E t s y ssä tähän aikaan vuodessa hyvin myytyä amigurumeja. Tosin tuossa kauppapaikassa on niin paljon myyjiä, että uuden käsityöläisen voi olla vaikea päästä esille.
Mutta jos osaat tehdä amigurumeja (tai jotain muuta), niin yritä vaikka saada tuotteitasi myyntiin johonkin lahjatavarakauppaan tms. Hinnoittele niin, että kaupan provision jälkeen sinullekin jää jotain.
Suosittelisin keskittymään johonkin erikoisempaan tuotteeseen, jota ei ole joka toisella myynnissä (kuten kangaskasseja ja villasukkia). Yllä mainittiin jo koirien tarvikkeet. Amigurumit menivät yhteen aikaan hyvin kaupaksi, en tiedä ovatko jo menneet pois muodista? Itse tein joskus miniatyyrikirjoja, niitä meni mm. korvakoruina ja nukkekotiharrastajille. Näpertämistähän niissä oli, mutta materiaali oli käytännössä ilmaista. Mutta ehdotukseni on siis, että keksit jotain uutta ja ainutlaatuista, mielellään tietylle kohderyhmälle suunniteltua tai personoitua (esim. vauvantarvikkeeseen kirjailtuna vauvan nimi).
Ota yhteyttä koiraharrastajiin. Monet koirat tarvitsevat lisälämmikettä talvella esimerkiksi odottaessaan omaa suoritustaan harrastuskentällä. Lämmittävän lisäksi tarvitaan varusteita, joissa koira pysyy kuivana räntäsateessa.
Itse jouduin etsimään kauan, ennen kuin löysin koiralle sellaisen haalarin, jossa etujalat voi pukea tarpeeksi pitkiin lahkeisiin. Koiran toinen jalka oli leikattu tapaturman vuoksi ja jalassa oli metallilevy, joka kylmeni pakkaskelillä. Haalri maksoi saman verran kuin lapsen hyvälaatuinen kokohaalari.
Vierailija kirjoitti:
Islantilaiset villapaidat taitavat olla kovaa huutoa.
Tätä olin myös tulossa sanomaan. Menee kuin kuumille kiville, tosin en osaa kyllå suhteuttaa hintaa materiaaleihin tai työmäärään. Muistam nähneeni myynnissä reilu 200-260 €, joku muu ehkä osaa kommentoida onko tuossa sitten järkeä tehdä...
Facebookissa ainakin on ommeltujen ja neulottujen vaatteiden kirpputoreja. Siististi ommellut lasten paidat vaikuttaa käyvän kaupaksi 20€/kpl hinnalla, legginsit 15€, trikoopipot 10-20€. Neulottujen vaatteiden hintoja en ole seurannut. Kyllä käsityöt on arvossaan edelleenkin, kun vain oikean käyttäjäkunnan löytää ja vaatteiden mallit/kankaat on sitä, mitä käyttäjät haluaa.
Villasukat ja vauvan peitot ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemman palstakyselyn perusteella ei saa edes lankojen hintaa :D
Ei saakaan jos tahtoo tehdä paremmasta ja kestävämmästä langasta.
Halvimmalla ja heikkolaatuisimmalla langalla saa ehkä sen langan hinnan ja pari euroa työstä
Jos tahtoo kilpailla hikipajasukkien 3/€10 kanssa kyllä siinä saa tikuttaa menemään
Onneksi osa ihmisistä ymmärtää että laatumateriaalit ja kunnianhimoinen käsityö maksaa
Huomioitava sitten myös värit, vaaleat ja neutraalit myy varmaan parhaiten , nuo mitä mummeli ressukat myyvät myyjäisissä ovat yleensä aika kamalista väreistä, joten ei kauppa varmaan käykään.
Haaveilen punaisista reisipituisista pitsivillasukista, istantilaisesta villapaidasta ja kynsikäslapasista merinovillaisina, sillä olen villalle allerginen. Merinovilla ei aiheuta oireita. Joudut brändäämään itseäsi, mutta merinovillatuotteet kävisivät ehkä kaupaksi.
Kauniita ja hillittyjä neulottuja säärystimiä kaipaisin itse.
Isot hartiahuivit olen saanut vaivatta kaupaksi.
Vironvillasta tehtynä materiaalikustannus on 8-10e, myydessä olen saanut helposti satasen.
Eihän siinä tuntipalkoille pääse siltikään, mutta jos neuloo joka tapauksessa muutenkin, niin haittaako se.
Vierailija kirjoitti:
Ne on järjestään ylihinnoiteltuja.
Villasukkia on kaikkien myyjäjisten yms. myyntipöydät väärällään, niitä on oikeasti ihan hirveät kasat - olen itsekin villasukkien ystävä, mutta kuka noi kaikki ostaa?
Itse tykkään yksivärisistä ei kovin paksuista mustista villasukista, joissa ei ole mitään kuviointia jalkaterän päällä. Nämä sopivat parhaiten kengän/saappaan sisälle ja varsi voi jäädä näkyviinkin.
Entä joogasukat, menisivätkö kaupaksi? Itse olen haeskellut yli polven kirjoneulevillasukkia, jotain oikein kauniilla kuvioilla ja värikkäitä. Ohjeita löytyy, mutta valmiita sukkia todella huonosti, ei löydy Etsystäkään.