Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teitä itkettää, miten kumppaninne reagoi?

Vierailija
03.11.2020 |

Olen seurustellut nyt kolmisen vuotta mieheni kanssa. Hän on ihana ja rakastava muuten, mutta menee ihan lukkoon jos itken kesken riidan. Ei tee elettäkään että lohduttaisi tai ottaisi syliin. Entiset kumppanit halasivat vaikka kuinka olisi riita kesken jos näki että minun oli paha olla. Nykyinen mieheni vaan on. Istuu vieressä puhelimella tai menee täyttämään tiskikonetta ja jättää minut itkemään yksin.

Aina jos itken muista syistä kun kesken riidan, niin hän kyllä lohduttaa ja halaa ja yrittää kaikin puolin parantaa oloani. Riidoissa hän vaan näyttäisi menevän ihan lukkoon tai jotain. Nytkin siivosi keittiötä puoli tuntia kun itse nyyhkytin sohvan nurkassa. Kun lopulta rauhoituin ja menin makkariin yksin, hän tuli perässä että hei älä mene. Sanoin että turha seurata näin puoli tuntia liian myöhässä (lapsellista, tiedän, mutta olin loukkaantunut hänen käytöksestään ja halusin vielä rauhoittua yksin hetken). Mies sanoi okei ja lähti ovet oaukkuen koiralenkille.

Itse en voisi koskaan vaan katsoa vierestä kun rakas ihminen itkee, joten miehen käyttäytyminen tuntuu ekstrapahalta ja kylmältä.

Nyt brutaaleja mielipiteitä kehiin, ylireagoinko? Onko tämä ihan normaalia? Onko liikaa pyydetty että toinen lohduttaa? Haluan oikeasti ymmärtää mistä tuo johtuu, sillä mieheni on muuten maailman rakastavin ja huomaavaisin. Mitä minä en nyt ymmärrä?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä on toistuvasti sellaisia riitoja, joissa purskahdat itkuun?

Tuo nyt tuntuu huomattavasti silmiinpistävämmältä ongelmalta.

En hyväksyisi parisuhdetta, jossa tällainen on tavallista.

Vierailija
22/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidassa molemmat tarvii hetken hengähtää. Sinä itket miehesi tekee jotain muut mikä tässä ongelma? Et sinä ole se kaiken keskipiste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni ei lohduta, jos alan itkemään riitatilanteessa. Hän näyttää ahdistuvan ja käskee minua lopettamaan. Yleensä on tietokoneella tai kännykällä ja käyttäytyy, kuin minua ei olisikaan. Saattaa jopa sulkea oven, ettei näkisi minua.

Vierailija
24/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia toiset ovat herkkiä ja itkeävät joka riidassa ja se on ihan normaalia.

Vierailija
25/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta oltu yhdessä, ja sä itket harva se päivä? Me ollaan oltu yhdessä 25 vuotta, enkä ole noin paljon itkenyt koko aikana. Minuakin ärsyttäisi, jos toinen olisi jatkuvasti tippa linssissä milloin mistäkin pikkuasiasta, ja vaatisi vielä jotain lohduttelua. Et ole lapsi, käyttäydy siten.

Vierailija
26/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos riitelette ja alat itkeä mies tuntee syyllisyyttä. Ei hän silloin lohduttamaan tule vaan miettii miten puolustautua. Hän on tavallaan aseeton itkusi edessä. Mielestäni itkeminen on riitatilanteessa joskus jopa epäreilua. Tiedän kyllä että sille ei voi mitään. Mutta se saa miehen neuvottomaksi.

Vierailija
27/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies lohduttaa mua ja halaa, jos itken. Pyyhkii kyyneleet ja ottaa syliin:)

Vierailija
28/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai klassinen krokotiilinkyyneleet-kortti naiselta.

Kasvakaa naislapset aikuisiksi. Jos et kykene edes riitaan ulvomatta, niin et hypi miehesi silmille. Tai muutenkaan. Tulee ihan joku teinipissis mieleen aloittajasta 

Vierailija
29/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen empaattinen mies, mutta rajansa se on tuolla itkemiselläkin. Tarkoitan sitä että jos joka riidan haluaa ikäänkuin voittaa itkemällä ja kääntää näin sympatiat puolelleen, oli riidan aihe mikä tahansa, niin aika halpamaista.

Vierailija
30/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli toisin sanoen yrität päästä pälkähästä itkulla? Itket, mies lohduttaa, riita sulaa siihen ja kaikki on "hyvin". Näin olet edellisissä suhteissa päässyt tukalasta tilanteesta pois.

Ymmärrän kyllä että joku näkee sen tuolla tavalla, ehkä miehenikin. Täytyykin ottaa asia puheeksi! Itku on kuitenkin enemmän vaan turhautumista ja tunteiden purkamista, se ei päätä riitaa. Asiat pitää kuitenkin aina keskustella läpi niin että molemmilla jää tunne ettei mitää jää hampaan koloon ja sai sanottua ja tuli kuulluksi.

Luulen että tuo oma itkeminen on myös jollain tapaa oma lukkoni, eli jos sitten mies lohduttaa tai jos hetken itken, sen jälkeen pystyn taas keskustelemaan rakentavammin kun pahimmat tunnemyräkät on ohi.

Vierailija
31/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kertonut miehellesi millaista reaktiota toivot häneltä?

Vierailija
32/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos riitelette ja alat itkeä mies tuntee syyllisyyttä. Ei hän silloin lohduttamaan tule vaan miettii miten puolustautua. Hän on tavallaan aseeton itkusi edessä. Mielestäni itkeminen on riitatilanteessa joskus jopa epäreilua. Tiedän kyllä että sille ei voi mitään. Mutta se saa miehen neuvottomaksi.

Kiitos! Tuo on varmasti totta enkä olekaan koskaan edes tajunnut miettiä asiaa tuolta kantilta!

Itkun tarkoitus ei koskaan ole saada toiselle pahaa mieltä, enkä koskaan itke esim sitä mitä mies minulle sanoo, vaan se on ihan oikeasti vaan jonkinlainen tunteenpurkaus jännittyneessä tilanteessa, varmasti samalla tavalla kuin joku saattaa riidan aikana huutaa ja menettää malttinsa, niin minä alan samassa tilanteessa itkemään huutamisen sijasta.

Tästä täytyykin miehen kanssa jutella, koska en todellakaan halua että hän luulee minun käyttävän kyyneliä "voittaakseni". Ja en myöskään missään nimessä halua että mies tuntee olonsa aseettomaksi riidan aikana, mutta sitähän häneltä kuitenkin odotan jos haluan että hän tulee kesken kaiken halailemaan. Se ei kyllä ole oikein miestä kohtaan!

Ap

Vierailija
33/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme vuotta oltu yhdessä, ja sä itket harva se päivä? Me ollaan oltu yhdessä 25 vuotta, enkä ole noin paljon itkenyt koko aikana. Minuakin ärsyttäisi, jos toinen olisi jatkuvasti tippa linssissä milloin mistäkin pikkuasiasta, ja vaatisi vielä jotain lohduttelua. Et ole lapsi, käyttäydy siten.

Missä sanoin itkeväni harva se päivä? Olen suhteen aikana itkenyt ehkä viitisen kertaa ennen raskautta, raskauden aikana toki vähän enemmän hormonien takia. Siksi tämä onkin "ongelma", sillä meillä on niin vähän riitoja että emme ole vielä kolmen vuoden suhteen aikana oppineet toisen toiveita ja käyttäytymismalleja riitojen aikana tarpeeksi hyvin. Siksi näistä on tärkeä puhua.

Ap

Vierailija
34/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut herkkä, eli lapsesta saakka reagoin usein itkemällä. Itken paljon leffojen aikana, itken usein onnesta ja välillä turhautumisesta. Se ei siis ole sellaista itkua että olisin verisesti loukkaantunut, vaan enemmän vain tunteenpurkaus.

Tätä en koe ongelmana, sillä tiedän, että monet ihmiset ovat herkkiä itkemään ja se on ihan ok😊

Ap

Vierailija
35/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sanoin itkeväni harva se päivä? Olen suhteen aikana itkenyt ehkä viitisen kertaa ennen raskautta, raskauden aikana toki vähän enemmän hormonien takia. Siksi tämä onkin "ongelma", sillä meillä on niin vähän riitoja että emme ole vielä kolmen vuoden suhteen aikana oppineet toisen toiveita ja käyttäytymismalleja riitojen aikana tarpeeksi hyvin. Siksi näistä on tärkeä puhua.

Ap

Siinä, että itket riidan aikana, ei ole mitään pahaa taikka väärää. Sinussa ei myöskään ole sen vuoksi mitään vikaa. Olet luultavasti ihmisenä samalla tavalla herkkä kuin minäkin. Siksi sun olisi hyvä jutella sun miehen kanssa niistä tilanteista, jotka saavat sinut itkemään. Silloin hän ehkä ymmärtäisi sua paremmin ja osaisi myöskin lohduttaa:)

Vierailija
36/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jotenkin se että riidan sikana rupeaa itkemään... loukkaako kumppani siis sinua niin vai miksi itket?

Jos on itse siinä riitatunteessa, niin sija vaikea on lohduttaa.

Vai loukkasiko sinä kumppaniasi ja sitten itket?

Vai onko kumppanisi jo lukossa valmiiksi siinä riidan aikana?

Ehkä te puhutte tämän asian?

Itku on enemmänkin pelkkä tunteenpurkaus. Samalla tavalla kun joku esim saattaa korottaa ääntä tai paiskia ovia riidan aikana tunteiden ottaessa vallan, itse alankin itkemään. Elinse hyvin harvoin liittyy mihinkään sanomiseen ja on enemmän vain tuollainen negatiivinen tunteiden purkautumismekanismi.

Ollaan juteltu tästä ennen ja olen selittänyt mistä itku johtuu, joten voi hyvin olla että mies ei sen takia lohduta, koska tietää että kyseessä on tunteenpurkaus eikä esim se että olisin loukkaantunut jostakin.

Täytyy siis jutella asiasta uudestaan ja kysellä mieheltä tarkemmin miten hän asian kokee!

Ap

Vierailija
37/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siinä, että itket riidan aikana, ei ole mitään pahaa taikka väärää. Sinussa ei myöskään ole sen vuoksi mitään vikaa. Olet luultavasti ihmisenä samalla tavalla herkkä kuin minäkin. Siksi sun olisi hyvä jutella sun miehen kanssa niistä tilanteista, jotka saavat sinut itkemään. Silloin hän ehkä ymmärtäisi sua paremmin ja osaisi myöskin lohduttaa:)

Ihana kommentti! Ollaan kovia kyllä juttelemaan ja analysoimaan tunteita ja suhdettamme, joten kyllä tästäkin jutellaan varmasti! Täältäkin olen jo saanut paljon hyviä pointteja siitä, miltä miehestä saattaa tuntua. Ei se varmaati hänellekään ole helppoa nähdä minun itkevän ja samalla yrittää riidellä tai pitää kiinni oikeudestaan tuntea suuttumusta, joten vaikka riidan aikana itkemisessä ei ole mitään väärää, on kyllä väärin olettaa että mies reagoisi siihen toivomallani tavalla!

Ap

Vierailija
38/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija<strong> kirjoitti:

Oletko kertonut miehellesi millaista reaktiota toivot häneltä?

Eli riidellessäkin pitää mennä naisen ehdoilla. Ei helvetti. 

Vierailija
39/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat vaan yrittää manipuloida miestä itkullasi, itkupilli. Nyyh nyyh lohduta mua , kato kun mä itken vaikka olen syyllinen riitaan, ai sul on paha olla?ei se mitään oota mä itken ja sä saatkin lohduttaa mua. Narsisti oot varmaan.

Vierailija
40/40 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteettomia ihmisiä ketju täynnä. Minä alan usein riidan aikana itkemään, olen toki muutenkin herkkä itkemään. Mies ottaa kyllä aina syliin silloin, vaikka oltaisiin vielä vihaisia toisillemme. Itkun ja halien päätteeksi saadaan asia sovittua:) Jos mies ei ottaisi syliin, tuntisin oloni varmasti vielä monin kerroin pahemmaksi. Keskustelkaa asiasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi