Miten siirtyä vapaalle, kun työ on äärimmäisen stressaavaa?
Työpäiväni ovat pitkiä, herään aikaisin ja olen vasta viiden aikoihin kotona. Olen aina todella väsynyt työpäivän jälkeen, ja tuntuu siltä, ettei arkisin pysty elää elämää ollenkaan. Koko aika pyörii mielessä, että pari tuntia, ja sitten nukkumaan. Miten saada arjesta parempaa?
Kommentit (8)
Sama ongelma nyt, kun on pimeää. Tuntuu, että mitään ei voi tehdä. Teen etänä töitä, joten on tavallaan vaikeaa katkaista sitä työntekoa ja siirtyä vapaalle. Tuntuu, että mitään ei oikein ehdi, muuta kuin lenkittää koiria, käydä kaupassa, laittaa ruokaa, syödä, käydä suihkussa ja vähän katsella telkkaria. Tuntui, että kesällä oli paljon enemmän aikaa.
Ala hoitamaan itseäsi paremmin. Kuntoilemaan. Lenkille. Ulkoilemaan. Uimaan. Aloita ulkoisilla.
Alat pikkuhiljaa jaksamaan paremmin.
Olet tärkeä. Suojele itse itseäsi.
Syö hyvin.
Kunto tosiaan pitäisi saada hyvälle tasolle.
Syö terveellisesti ja lisäksi paljon antioksidantteja ja vitamiineja purkista. Siihen päälle joku fyysinen harrastus jossa voi heittää aivot täysin narikkaan.
Kellojen siirto ja pimeys tekee osansa. Itsellä sama homma.
Stressaavan työpäivän päätteeksi intervallilenkki oli keli mikä hyvänsä, siitä saunaan tai lämpöiseen suihkuun suoraan ellei ole lisäksi opiskeluun liittyvien tehtävien tekemistä tai tenttimateriaalin pänttäämistä. Kuppi teetä ja venyttelyä, nukkumaan, sama ruljanssi 5x vko ja viikonloput kirin kiinni päätoimisesti opiskelevia.
D-vitamiinia kannattaa alkaa tankkaamaan viimeistään nyt, lisäksi b - sinkki -magnesium ja tavoite 6 h yhtenäiset unet joka yö.
Kannattaa vetää hirmu lärvit, seuraavana päivänä ei tee mieli ajatellakkaan töitä ja olet onnellinen ettei ole työpäivä. Jos ei auta niin toista sama homma kunnes olet unohtanut koko työpaikan.
Liikunta auttaa ja hyvä ammattitaito
Joku mielekäs harrastus varmaan auttaisi ja antaisi energiaa arki-iltoihin. Mistä olet kiinnostunut?