oletko ikinä hakenut sairaslomaa vaikka et ole ollut oikeesti kipee?
minä olen vuodessa yleensä kevätflunssan ajan vaan pois,se kestää yleensä kyllä parisen viikko.
Kommentit (18)
Olen kyllä muutenkin niin tunnollinen työntekijä, että sairastan tautini aina viikonloppuisin ja lomilla.....
Nyt kyl haluisin ottaa pari päivää...
pitänyt loppuun niitäkään saikkuja jotka olen saanut. Yhden kerran mulla oli jalassa marssimurtuma ja menin lopulta nilkuttaen töihin. Yleisesti ottaen en ole koskaan kipeä, siis kuumeessa tms. Kunpa olisinkin...
sain huijauksestani niin hirveät vatsakivut (tai ainakaan muuta syytä en keksi), etten enää uskalla! ;)
ja viikonloppusinkaan ei pääse mihinkään. AP
ja jäin kiinni ;) Selkävaivoja valittelin, sain saikkua, lähdin illalla baariin ja siellä oli myös pomo... ouuuuts.. Tuli puhuttelua sitten seuraavana työpäivänä. Sanoin kyllä hänelle, ettei se hänelle kuulu mitä sairaslomallani teen. =D
flunssaoireita ollut siihen asti. Ja eikös sitten käykin niin, että heti aamulla soitettuani, että tämän päivän sairastan kotona, kuume laskeekin ja olo kohenee huomattavasti. Ok, olin edelleen flunssainen, mutta jopa paremmassa kunnossa kun ne puolikuntoisena töitä tehdyt päivät. Oli kauhean syyllinen olo, joten tuskinpa kykenisin ihan keksitysti olemaan muka sairaana.
meillä on jokaisella tapana olla poissa töistä n. kerran kuukaudessa. olen pankissa töissä. Koska palkka on niin surkea ja työolot kurjat, vaikka firma takoo uskomatonta tulosta, se on mielestämme ihan oikeutettua.
mutta jos kerrot pomolleni, aion kieltää kaiken!
omatuntoni ei salli minun tehdä sellasta
Olen tosi perusterve, joten sairaslomapäiviä tulee 2-4 vuodessa. Joskus kun en ole ollut kertaakaan kipeä esim. 10 kuukauteen, voin hiukan liioitella esim. siitepölyallergian oireita ja olla päivän kotona. En koe rikokseksi, koska sairaspäiviä on niin vähän ja olen muuten tosi tunnollinen. Lastakin sairaana hoitaa enimmäkseen mummu, kun koen velvollisuudeksi mennä töihin.
oletko kuullut pisaratartunnasta?
ja en todellakaan ymmärrä ihmisiä jotka käyvät töissä sairaana ja tartuttavat muut samaan flunssaan tai paskatautiin...
Vain jos on sairas jollain lailla, voi olla sairaslomalla. Voi olla fyysistä tai psyykkistä sairautta.
Pomo on antanut mulle kolme päivää sairaslomaa, kun lapsi oli vatsataudissa. Eli laittoi mut sairaslomalle vaikka lapsi oli kipee. Tämä siksi, että lapsen sairaudesta olisin joutunut toimittamaan todistuksen isommalle pomolle ja palkanlaskentaan. Tällä pikkupomolla on oikeus antaa tuo 3 päivää ilman todistusta palkallisena.
Oli niin ystävällinen, mun ei tarvinnut lähteä kiikuttamaan oksentavaa lasta lääkäriin.
Missä työpaikassa tuollaista katsellaan?