Minä sain ilmeisesti bannia
ja ilmeisesti siksi, kun eräässä maa*hanmuu*ttajia haukkuvassa ketjussa ehdotin aivan asiallisesti, miten kotoutus pitäisi tehokkaasti tehdä, kielikouluineen tapakoulutuksineen kaikkineen. Samaan aikaan täällä saa ripuloida ympäri palstaa, persuilla sydämensä kyllyydestä ja h*uoritella bloggaajia. Mielenkiintoista nähdä, kauanko 404:ää piisaa. Vähän kyllä ihmettelen, Pohjois-Koreassako täällä ollaan kun täysi mielivalta toimii. Jos erehdyksessä kirjoitat Kielletyn Sanan niin viikate heilahtaa, eikä edes vaivauduta selittämään, minkä takia.
Kommentit (10)
Siis eikö oo todennäköisempää, että on ollut vaan jotain yhteysongelmia?
404 on ilmoitus poistetusta keskustelusta
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 15:05"]
Siis eikö oo todennäköisempää, että on ollut vaan jotain yhteysongelmia?
[/quote]
Ei. Isoveli valvoi ja koko keskusteluketju poistettiin. Joku tosin teki asiasta suivaantuneena uuden aloituksen samasta aiheesta. En tiedä onko se enää olemassa, vai onko jo poistettu sekin.
Anja Snellman muuten kirjoitti joskus blogissaan ihmettelevänsä ja vastustavansa sananvapauden rajoittamista.Hyvä kirjoitus Anjalta, googlatkaa Anjan blogi "Liesituuletin".
Joo äkkiä vaan keskustelut piiloon ettei kenellekään tule paha mieli jonkun erilaisista mielipiteistä! Asiallisia mielipiteitä kuitenki ovat juurikin esim. Se että eräs bloggaaja on läski huora, sen suuntaiset keskustelut lojuvat täällä päiväkausia ja se on ylläpidolle ihan ok, ja lisää tulee päivittäin. Sitten jos haluaa keskustella kriittisesti jostain tulen arasta aiheesta kuten maahanmuutto (missä ei kuitenkaan hyökätä kenenkää yksittäisen ihmisen niskaan kuten blogialoituksissa) niin tulee potku perseelle.
Vaikuttaa siltä, että moderointia on kiristetty. Itse olen ollut jo monta päivää bannissa, kun kritisoin toisen keskustelijan lasta melko harmittomalla tavalla. Laittomuuksia ei tietenkään tarvitse sietää, mutta kyllä tämä palsta hiljenee nopeasti, jos kaikki pienetkin sopan hämmentämiset siivotaan pois.
Poistetusta keskusteluketjusta ei ole kysymys silloin, kun keskusteluketjuja kyllä pääsee katselemaan ja kirjoittamaan vastauksen, mutta kun numerokoodin laittaa ja lähettää, tulee 404: sivu on poistettu-ilmoitus. Tai jos yrität ihan vaan laittaa oman uuden keskustelunalun. Ei ole myöskään kysymys selainongelmasta tai muusta vaan se on banni.
Mä oon luullut noita erroreiksi. En koskaan uhkaile ketään tai esitä perustelemattomia mielipiteitä tai kiroile tms. Outoa jos ne on banneja, kuitenkin selaimen sulkemalla ja uudelleen avaamalla pääsee takaisin palstalle.
Mutta joskus noi ketjujen poistot on kyllä sananvapauden rajoittamista. Rasismia pelätään niin hysteerisesti että maahanmuuttokeskusteluun ei oikein voi ottaa kantaa Suomessa muuten kuin sanomalla että erilaisuus on rikkaus ja kaikki tänne vaan, kyllä Suomella riittää aina rahaa ja resursseja lähimmäisenrakkauteen. Noita tässä ketjussa mainittuja maahanmuuttokeskusteluita en kyllä ehtinyt nähdä, voihan olla että niissä joku on jotain asiatontakin huudellut.
Bloggaajien kohdalla sensuuri on mielivaltaista: toisista saa kirjoittaa mitä vaan, herjaaviakin juttuja, toisista ei saa kirjoittaa edes asiallisesti. Olisi kiva jos moderointi tomisi siten että kaikkia bloggaajia koskien asiattomuudet poistettaisi mutta asiallista keskustelua saisi harjoittaa.
En pidä alatyylisestä kirjoittelusta, ja olen oikein tyytyväinen jos joku siistii palstaa. Jos ei pysty kirjoittamaan sellaisita tekstiä minkä voisi kirjoittaa omalla nimellään, ei pidä kirjoittaa ollenkaan.
Se taitaa olla kiinni ihan ylläpitäjän omista mielipiteistä ja siitä millä tuulella se sattuu olemaan, että kuka saa bannin. Täällä selvästi loukataan sananvapautta.
Minä myös, ja samasta aiheesta. Kehtasin väittää, että sosiaalisperäinen maahanmuutto tulee Suomen valtiolle ja varonmaksajille kohtuuttoman kalliiksi, ja siksi sitä pitää rajoittaa.
Vauva- lehti kuuluu Sanomakonserniin, joka on YLE:n ohella maahamnuuttoaioiden kriittisten ja negatiivisten mielipiteiden valtakunnansensuroija.