Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukuhaukut 4. lapsen takia!

Vierailija
18.02.2014 |

Noniin! Nyt sain kuulla kunniani omalta perheeltäni. Kerroin, että haaveilemme miehen kanssa neljännestä lapsest. Tämähän ei äidilleni ja vwljilleni sopinut, vaan alkoi mollaaminen. Nyt vaan itkettää, kaduttaa, että kerroin iloisena sekä tietysti heidän sanat kaikuvat päässäni; josko neljäs lapsi pitäisikin jättää yrittämättä :(

harmittaa Monesta syystä! :,(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku viitsii sanoa jotakin tuollaista, niin uskon taustalla olevan jokin vahva syy. Luultavasti siis lähisukusi on oikeassa, että ei kannata, vaan nauti nyt niistä kolmestanne.

Vierailija
2/18 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako miehesi neljättä lasta? Jos haluaa yhtä kovasti, kuin sinäkin, ja pystytte huolehtimaan lapsista ilman sukunne apua, ei sukulaisten mielipiteistä tarvitse mitään välittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuhaukut???

Onko tää yleinenkin harrastus...never heard.

Vierailija
4/18 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidatteko itse ne jo olemassa olevat 3? Jos ette niin ymmärrän haukut.

Vierailija
5/18 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä heidän mielipiteillä sitten on?

Vierailija
6/18 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä heidän mielipiteillä sitten on?

Vierailija
7/18 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sukulaisia huolettaa sun jaksaminen ja ilmaisevat sen tuolla tavalla?

Vierailija
8/18 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ihan sama, paitsi että haaveilemme viidennestä. Se kyllä on meillä sitten ehdoton takaraja. Autoonkaan ei mahtuisi enempää kuin viisi lasta. Kuume on kova lapsetkin jo puhuu että voi kun oisi ihanaa kun ois meillekin ois vauva. Monella lähipiirissä on nimittäin nyt vauva ja niitä tulee nähtyä.

En oikeen tiedä mitä sinulle sanoa lohdutukseksi. Tiedän kuinka pahalta tuollaiset kommentit tuntuvat. Lapset ovat jokaiselle niin henkilökohtainen asia ja eritoten kun lapsistaan hyvin huolehtii ja on mielestään hyvä vanhempi, niin millä oikeudella joku voi sanoa että "älä nyt vaan tee lisää, hulluko olet tms." Ymmärtäisin tälläiset kommentit sitten jos lapsilla olisi jotenkin huonot olosuhteet tai jos suku joutuisi heitä paljon hoitamaan, mutta meillä ei ainakaan asia ole näin.

Tsemppiä sinulle! Tehkää niin kuin teistä itsestä tuntuu hyvältä. Omat voimavarat kyllä tietää!

Vierailija
9/18 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen vielä lisäys että ymmärrän kyllä, että harmittaa. Minuakin surettaisi kovasti. Oletko kuinka vanha? Ehkä he pelkäävät keskenmenon mahdollisuutta tms? Toivottavasti saatte asiat sovittua, eiköhän sukulaisetkin onnittele sinua sen jälkeen kun ovat sulatelleet asiaa hetken.

Vierailija
10/18 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se tuntuu monelle olevan niin iso kynnys, kun siirrytään kolmesta lapsesta neljään? Eroa on yhden lapsen verran.

Onko se 3 lasta joku strandardi Suomessa vai mistä se johtuu?

Vierailija
11/18 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidamme itse, isovanhemmat, eli juuri nämä nyt hermostuneet olisivat tyytyneet meidän kahteen lapseemme, jotka taitavat olla kaikkein parhaimmat ja läheisimmät heille. Pyytävät usein kyläilemään ja hyysäävät. Kolmas lapsemme oli heille jo iso ****** vaikka nyt lapsi on tietty jollain tapaa ihan kiva. Sain oikein kunnon ryöpytyksen raskausaikana äidiltäni. Kaikki lapsemme ovat OIKEASTI hyväkäytöksisiä, kilttejä ja ihania lapsia. Koulu ja harrastukset sujuvat jne. Siksi olenkin niin ymmälläni että perheeni haluaa kertoa, kuinka mieheni ja minun tulisi elää elämäämme. Ja kyllä, neljäs mahdollinen lapsi olisi yhteinen toiveemme ja samalla viimeinen lapsemme. Pahoittelen typoja, olen aika kiihdyksissä emotionaalisesti! :( 

ap

Vierailija
12/18 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerran bussissa (ihan tavallisen näköisen) äidin, jolla oli 3 pientä lasta. Kun oli lapsilleen tiuskinut koko matkan, ilmoitti kaverilleen että he haaveilevat neljännestä. Olisi siinä vaiheessa tehnyt sanoa, että kun keskittyis ensin edes puhumaan normaalisti jo olemassa oleville lapsille. Vauvalle kyllä leperteli nätisti. Ethän Se ollut ap sinä siellä bussissa?

Vierailija
13/18 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerran bussissa (ihan tavallisen näköisen) äidin, jolla oli 3 pientä lasta. Kun oli lapsilleen tiuskinut koko matkan, ilmoitti kaverilleen että he haaveilevat neljännestä. Olisi siinä vaiheessa tehnyt sanoa, että kun keskittyis ensin edes puhumaan normaalisti jo olemassa oleville lapsille. Vauvalle kyllä leperteli nätisti. Ethän Se ollut ap sinä siellä bussissa?

Vierailija
14/18 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joku antaa muiden ihmisten, sukulaistenkaan, mielipiteiden vaikuttaa siihen montako lasta hankitaan. Se on pariskunnan ihan oma yksityinen asia. 

Meillä kun kolmas hankittiin, ei edes kerrottu mitään kellekään ennen kuiin raskaus näkyi jo päältä. Miehen äiti kyllä vihjaili vahingoksi ja ihmetteli että enkä ole jo vähän vanha enää lasta hankkimaan (olin 33 kun lapsi syntyi), mutta ei minua tai miestäni erityisemmin kiinnosta muiden mielipiteet tekemisistämme. Naljailkoot, jos huvittaa. Jos joku naljailee ihan liikaa, alamme kyllä vältellä ko. henkilöä.

Vierailija
15/18 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he vaan pelkäävä sitten että jos sinä et jaksa. Näin ainakin kuvittelisin asian olevan omalla kohdallani, kun minulle tuollaisia puhuvat. Meillä ainakin mun äiti on niin erilainen luonteeltaankin kuin minä. Sille on ollut aina omat menot hirveän tärkeitä, hyppäsivät joka viikonloppu jossain kun olin pieni ja olin mummolassa hoidossa. Vieläkin on luonteeltaan sellanen itseensä keskittynyt. Hänelle kun ei sovi se että on monta lasta. Minä taas olen ihan toista maata. Tiesin jo nuoresta että haluan ison perheen, jos se vaan on mahdollista. Vietän viikonloppuni mieluiten lasteni kanssa, en ole niin minä-keskeinen. Eniten saan iloa siitä kun katson kun lapset saavat iloa jostain asiasta. :)  t. 8 vastaaja

Vierailija
16/18 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ot, jos teillä on jo kolme tervettä ja hyvin kasvatettua lasta, he ehkä pelkäävät, että neljäs on sitten kaikkea muuta :(

ps. se on perhehaukut ei sukuhaukut :D, aloituksessa puhuit perheestäsi et suvustasi, pilkun sanonko mikä :)

Vierailija
17/18 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran muut lapset ovat jo koulussa, niin eihän teillä ole mitään hätää, vauvalle on monta hoitajaa. Ja miksi ihmeessä edes puhutte suvulle mitään aikeistanne, eihän se heille kuulu? Ja kyllähän tuollaiset puheet omalle tyttärelle on kauheita, ja varmasti tälläinen muori on muutenkin ikävä ihminen, ei normaali ihminen ole noin epäkohtelias, kenellekään.

Vierailija
18/18 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lapsentekoaikeista pitää edes puhua sukulaisten kanssa? Meillä suvut asuvat kaukana ja esim. isovanhemmat ovat saaneet tietää lapsenlapsistaan vasta sitten kun ne ovat jo syntyneet. Ei päässyt kukaan väliin mollaamaan.