Saako avokadopastaa mistään ravintolasta Helsingissä?
Haluaisin maistaa ammattilaisen tekemää avokadopastaa. Tein sitä kerran itse, mutta ilmeisesti jotenkin väärin, kun ei ollut niin tajunnanräjäyttävää kuin on annettu ymmärtää.
Kommentit (8)
Avokadopasta on tosi nopea ja helppo arkiruoka. Muistithan laittaa riittävästi suolaa pastan keitinveteen ja myös tarkistaa suolaisuus valmiista pastasta. Muuta ei voi juuri mennä pieleen.
Tai sitten se ei vaan ole sinun makuusi oleva ruoka.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 09:54"]
Huvittava avaus. Miksi avokadopastan pitäisi olla ammattilaisen tekemää? Osaako ammattilainen kenties pilkkoa ainekset paremmin kuin tavis? Eihän avokadopastan tekemisessä ole mitään ammattilaisuutta vaativaa, kuka tahansa osaa pilkkoa ja katsoa raaka-ainemäärät. Avokadopastahan on enemmän pikaruoka kuin taitoja vaativa gourmet-ruoka.:)
[/quote]
Suurinosa pastaresepteistähän on todella simppeleitä. Silti Italiassakin on joka kaupungissa se ravintola, jossa paikallinen erikoisuus tehdään paremmin kuin missään muualla. Itse en ole esimerkiksi koskaan onnistunut tekemään itse yhtä ihanaa cacio e pepe -pastaa kuin mitä söin Roomassa reseptistä kuuluisassa ravintolassa. Ja tuossa pastaskastikkeessa on tasan kolme ainesta, joten on vielä avokadopastaa yksinkertaisempaa. Tosin, on se oma cacio e pepeni ollut joka kerta parempaa kuin avokadopasta, joka ei sitten vain ilmeisesti ole mun safkaa.
Jossain vaiheessa sai Gullichsenien Rafla-ravintolasta, nyt ei näy listalla.
Ei tuo avokadopasta nyt mitään kovin ihmeellistä ole. Ihan jees, mutta itse tykkään monesta muusta perinteisestä simppelistä pastakastikkeesta enemmän.
Miksi avokadopastan pitäisi olla ammattilaisen tekemää? Siksi, että kaikki eivät yksinkertaisesti jaksa/viitsi/halua valmistaa ruokaa itse ja joillakin on myös rahaa sen verran, että ovat valmiita maksamaan ammattilaisen valmistamasta makuelämyksestä. Minusta tässä avauksessa ei ollut mitään huvittavaa. Olisin avannut itse ihan samalla tavalla.
Mä olen kerran tehnyt avokadopastaa ja kyllähän sitä söi, mutta ei siitä mitään mun lempiruokaa tullut. En erityisemmin ole muutenkaan pastan ystävä. Avocado on paljon parempaa esim. salaateissa.
Huvittava avaus. Miksi avokadopastan pitäisi olla ammattilaisen tekemää? Osaako ammattilainen kenties pilkkoa ainekset paremmin kuin tavis? Eihän avokadopastan tekemisessä ole mitään ammattilaisuutta vaativaa, kuka tahansa osaa pilkkoa ja katsoa raaka-ainemäärät. Avokadopastahan on enemmän pikaruoka kuin taitoja vaativa gourmet-ruoka.:)