Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luuletko, että kun koronasta selvitään niin ihmiset alkavat kuluttamaan ja matkustelemaan kuin viimeistä päivää?

Vierailija
02.11.2020 |

Kaiken sen aiemman ahdistuksen ja patoutuneen kysynnän takia. Voisihan niin toivoakin koska talous tarvitsisi apua.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että matkustelu houkuttaa, kuluttaminen kuluttamisen ilosta ei niinkään.

Vierailija
2/11 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä koska korona ”loppuu”2023?.. Ja miten on töitä silloin enää kellään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta itse olen saanut ostamisesta aivan tarpeekseni. Se on jopa täysin vastenmielistä jotenkin.

Vierailija
4/11 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Vierailija
5/11 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoille ainakin tiedän monen jo haikailevan, itseni mukaanlukien. Muusta kuluttamisesta en nyt tiedä.. ei korona ainakaan mun omiin kulutustottumuksiin ole juurikaan vaikuttanut. Varmaan erilaisten palvelujen ja tapahtumien osalta vaikuttaa, mutta erilaista tavaraa saa kyllä tilattua netistäkin, ja onhan kaupatkin olleet auki koko ajan.

Vierailija
6/11 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion matkustaa, mutta olen jotenkin vieroittunut turhasta kuluttamisesta, se ei enää houkuta samalla lailla kuin ennen. Varmaan kohonkin käytän rahaa, mutta erilaisiin asioihin kuin ennen.

Vierailija
7/11 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jossain määrin palautuu ennalleen. Mielenkiintoista nähdä, mikä ei palaudu.

Minä olen 52 v, ja vietin tämän kesän ensimmäistä kertaa Suomessa ja mökillä. Aina ennen olen matkustanut 1-10 viikkoa kesässä. Täytyy sanoa, että tämä matkustusvimma on minulta kaikonnut.

Kuluttamista en kyllä ole vähentänyt. Se on samalla tasolla kuin aiemminkin. Yritän tosin ostaa entistä enemmän kotimaista.

Vierailija
8/11 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän tällä hetkellä hyvin eristäytynyttä elämää. Jos korona joskus hiipuu, niin minä ainakin tarvitsen muutaman vuoden vetäytymisen, jotta voin palautua tästä ajasta. Parhaiten palaudun Suomen luonnossa. Matkustelu ei ole ikinä kiinnostanut, mutta tämän jälkeen se kiinnostaa vielä vähemmän.

Vierailija
9/11 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen muuttuu pysyvästi hankalaksi ja epämiellyttäväksi karanteeneineen, terveystarkastuksineen ja maskipakkoineen. Kulutus siirtyy kotona ja eristyksissä tehtäviin asioihin: mökkeilyyn, retkeilyyn, ruoanlaittohifistelyyn, sisustukseen, kotona tarjottavaan viihteeseen... Osalla väestöstä ei ole itsesuojeluvaistoa ja he jatkavat elämää kuten ennenkin, kunnes seuraava epidemia poistaa heidän geeninsä populaatiosta.

Vierailija
10/11 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoille lähdetään tukat suorana heti kun helpottuu, 4-5 reissua on jo mennyt sivu suun tän koronan takia. Kulutus ei lisäänny, ostetaan muutenkin vaan tarpeeseen.

Vierailija
11/11 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon palautumiseen oman lähipiirin kommenttien perusteella, moni kaipailee jo reissuihin. Nyt ollaan matkailtu Suomessa, mutta eihän se ole sama, varsinkin kaamosmatkailun osalta. Meillä on valitettavasti tarjolla lähinnä luontokohteita tässä maassa ja vaikka ne kauniita ovatkin, mutta osa porukasta kaipaa vaihtelua ja muutakin kuin eräilyä ja retkeilyä. Meilläkin on haaveiltuna jo monta matkaa.

Kulutuksesta en tiedä, meillä ei ainakaan ole kulutus muuttunut mitenkään merkittävästi koronan takia. Käsipainot ja jumppakuminauhat ostettiin toki jotta treenit onnistuvat kotonakin. Olen kuullut tarinoita uusista telkkareista ja sohvista, mutta ei näitä ole meidän tuttavapiirissä näkynyt, sehän olisi kerskakuluttamista.