Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan olet ollut sairalomalla välilevynpullistumasta

Vierailija
17.02.2014 |

jos työsi on ollut sellaista, että se on estänyt paranemisen?

Tiedän, että pullistumaa voi olla lievempänä ja vaikeampana, mutta yritän jonkinlaista haitaria haarukoida. Kuinka todennäköisesti riittää suoriltaan annettu neljän viikon sairasloma vai onko suurella todennäköisyydellä jatkoa tiedossa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin ekaksi kaksi viikkoa, ja sitten parin viikon päästä toiset kaksiviikkoa. Sitten olin töissä liki 7 kk, ennekuin leikattiin jas sitten olin  viisi viikkoa sairauslomalla leikkauksen jälkeen, tai oikeastaan 4 ja puoli viikkoa.

Vierailija
2/14 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden viikon sairausloma ja fysioterapiaa, lisäksi kipulääkekuuri, kontrollikäynti oli varattu sairasloman loppuun mutta sairaslomaa ei jatkettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 4 vko saikulla, sitten 6 vko töissä ja sitten leikattiin, josta 8 vko saikkua. Sen jälkeen oirehtinut ihan vähän, yleensä ei lainkaan.

Vierailija
4/14 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edellinen toimistotyössä eli istumista lähinnä.

Vierailija
5/14 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsitko olevasi työkuntoinen kahden viikon jälkeen?

ap.

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 19:04"]

Kahden viikon sairausloma ja fysioterapiaa, lisäksi kipulääkekuuri, kontrollikäynti oli varattu sairasloman loppuun mutta sairaslomaa ei jatkettu.

[/quote]

Vierailija
6/14 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausikaupalla. Olin istumiskiellossa ja paranin vasta leikkauksella.

Vierailija
7/14 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olit välissä kuusi viikkoa töissä? Ensimmäinenkin vastaaja oli ollut töissä sairaloman ja leikkauksen välissä.

ap.

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 19:06"]

Olin 4 vko saikulla, sitten 6 vko töissä ja sitten leikattiin, josta 8 vko saikkua. Sen jälkeen oirehtinut ihan vähän, yleensä ei lainkaan.

[/quote]

Vierailija
8/14 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin 7 kk töissäkipulääkkeiden avulla. Jatkuva kipu oli rasittavaa, mutta kykenin tekemään toimistotyötä, tosin aikamoisissa aineissa. Kipu ei hävinnyt joten leikattiin,

Vierailija
9/14 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun tai teidän muiden leikattujen leikkauksesta jo kauan aikaa? Vai onko minulla vain niin eri tasoinen, lievempi juttu kuin teillä leikatuilla... Kun kuulostaa niin erilaiselta kuin mitä fysiatri minulle puhui. Hän sanoi, etten saa nyt tehdä mitään mikä aiheuttaa kipua (edes kipulääkkeillä), enkä siis työtäkään ja ettei leikkaus olisi ollenkaan minun vaihtoehtoni tai tarpeellinen minulle. Nyt siis mennään sairaslomalla ja sairasloman ajaksi räätälöidyllä liikuntaohjelmalla sekä välttämisperiaatteella.

ap.

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 19:15"]

mä olin 7 kk töissäkipulääkkeiden avulla. Jatkuva kipu oli rasittavaa, mutta kykenin tekemään toimistotyötä, tosin aikamoisissa aineissa. Kipu ei hävinnyt joten leikattiin,

[/quote]

Vierailija
10/14 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/5 tässä. Mun selkä leikattiin viime syyskuussa, joten ei siitä nyt niin kauaa ole. Ensin olin selkäsärystä sairaslomalla, sitten yritettiin eri särkylääkkeillä töissäoloa, en heti halunnut leikkausta vaikka neurokirurgini oli siihen silloin jo valmis. Tuon 6 vko "työkokeilun" jälkeen oli pakko myöntää, etteivät särkylääkkeet auttaneet ja oli todellakin syytä leikata vaiva pois. Olen ollut tyytyväinen leikkaukseen, toipuminen sujui hyvin. Nyt on ohjeet fysioterapeutilta selkä/vatsalihaksien ylläpitoon/parantamiseen. Leikkausarpi alaselässä on n. 4 cm pitkä.

Hyvähän se on jos sulla ei tarvita välttämättä leikkausta. Yritä vaan ensin fysioterapialla. Millaisella lääkärillä olet käynyt, ortopedillä, neurokirurgilla vai millä? 

Vierailija
11/14 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. on käynyt yleislääkärin lisäksi fysiatrian erikoislääkärillä. Häneltä siis nuo viimeisimmät ohjeet ja mielipide leikkaustarpeesta tai siitä ettei sitä olisi. Lisäksi olen saanut syksystä asti fysioterapiaa ja häneltä kotihoito-ohjeita.

ap.

Vierailija
12/14 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin olin 8 kk sairauslomilla 3 vrk - 5 vrk monessa pätkässä, välissä aina töissä päivän tai pari. Sain jumppaohjeita ja ohjeta olla jumpaamatta, kipulääkkeitä ja unilääkkeitä. Lopulta selkä ihan vahingossa kuvattiin (minua luultiin toiseksi potilaaksi) ja havaittiin massiivinen prolapsi, joka uhkasi halvaannuttaa. Siitä 10 vrk kuluttua leikkaus, 5 vko sairausloma ja terveys.

Vierailija
13/14 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin onnekas ja pystyin olemaan töissä pullistumasta huolimatta. Söin särkylääkkeitä, seisoin työpöydän edessä ja huojuin. Vaste toisessa jalassa oli olematon ja kävely oli hankalaa. Paranin täysin ilman leikkauksia.

Vierailija
14/14 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sairauslomalla n. 3kk. Sen jälkeen toisiin hommiin saman talon sisällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi