Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsen lemmikki katosi....ja löytyi, mutta hakeminen maksaa!

Vierailija
17.02.2014 |

Mitä tekisit tässä tilanteessa? Kissa on täysin ulkokissana ollut koko elämänsä, ja karkasi tietenkin ja nyt joku oli vienyt sen löytöeläintaloon, jossa pyydetään 150e, jotta saisimme kissan kotiin.

Ehdotin miehelle että luopuisimme kissasta, koska emme voi sitä täällä rivitalossa enää pitää, mutta lapsi ei halua luopua siitä.En haluaisi olla maksamassa, enkä toisaalta halua kuunnella kissan huutoa kun ei enää pääse ulos.Ehdotin jotain helpompaa sisälemmikkiä tilalle, mutta lapselle ei käy.Mitä sinä tekisit?

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

opeta lapselle että jos ei huvita, eikun piikille! se on kantava filosofia. ainiin, mutta se oli miehen lapsi, joten paskat siitä. no omat piikit, tulee halvemmaksi video nettiin ja blogia perään, aijai, ap on kuningatar!

Vierailija
82/130 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 18:34"]

Hakisin.

[/quote]

Kuinka monta kertaa hakisit?

ap

[/quote]

Minä ainakin hakisin niin monta kertaa kuin on tarvis jos olen niin idiootti että pitäisin kissaa vapaana ulkona.

[/quote]

Minä olen niin idiootti, että pidän kolmea kissaani ulkona. Asutaan omakoti-/rivitalo alueella ja ovat vielä hengissä. Alueella on usemmalla perheellä kissoja ja en ole vielä kuullut, että joku niistä olisi kuollut. En ymmärrä miksi kissaa ei saisi pitää ulkona, ellei asu kaupungissa. Ei ne kissat tyhmiä ole, joten osaavat varoa autoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa lapsen huoneeseen ja lapsi saa huolehtia siitä. Kyllä se jossain vaiheessa ymmärtää kun ei saa nukutuksi kun kissa huutaa, miksei kissaa voi pitää enää.

Vierailija
84/130 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 20:21"]

Kyllä se kulkee valjaissa, usko pois. Ette vaan jaksa yrittää ja opettaa kissaa. Olet ap oksettava. Toivottavasti et saa IKINÄ omia lapsia...

[/quote]

kukahan se on oksettava. Toivottavasti sinulla itselläsi ei ole lapsia (myönnän pahasti sanottu, mutta oikeesti mikä sua vaivaa?)

Vierailija
85/130 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kummallista, että jos minä päästäisin koirani vapaaksi, niin se olisi kaikkien mielestä uskomatonta eläinrääkkäystä. Koira voisi jäädä auton alle, loukkaantua, joutua tappeluun tai jonkun hullun rääkättäväksi. Jos taas pitäisin koiraani aina sisällä, joku naapureista soittaisi välittömästi eläinsuojeluun ja se vietäisiin pois. Sekin on nimittäin eläinrääkkäystä että koira ei saa liikuntaa.

Mutta jos kissanomistaja tekee näistä jomman kumman, niin se on vaan ihan normaalia kissanpitoa. Jos sen kissanomistajan pitäisi, herranjumala, kerran päivässä edes pistää nenänsä ulos asunnosta ja kävellä kissan kanssa, niin se on liikaa vaadittu. 

Minä olen ihan vakuuttunut, että ap ei ole edes yrittänyt säännöllisesti ulkoiluttaa kissaa valjaissa. Eiköhän siinä ole muodon vuoksi raahattu se kissa pihalle ja todettu minuutin jälkeen, että no mitä minä sanoin, eihän tää onnistu. 

Vierailija
86/130 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 20:16"]

En ymmärrä miksi kissa pitäisi ottaa tähän mouruamaan ja kärsimään.Miksi? Miksi???? Lapsikaan ei pahemmin kissasta välitä, silittää silloin tällöin täällä ollessaan, eli ei usein.Ja ikääkin lapsella jo sen verran, että pitäisi ymmärtää ettei tämä ole enää kissan elämää.

[/quote]

Ai nyt se lapsi ei sitten välitäkään koko elukasta?

Vierailija
87/130 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 20:21"]

Kyllä se kulkee valjaissa, usko pois. Ette vaan jaksa yrittää ja opettaa kissaa. Olet ap oksettava. Toivottavasti et saa IKINÄ omia lapsia...

[/quote]

kukahan se on oksettava. Toivottavasti sinulla itselläsi ei ole lapsia (myönnän pahasti sanottu, mutta oikeesti mikä sua vaivaa?)

[/quote]

Johan mä sanoin, SINÄ! Osaatko ap kirjoittaa mitään omaa, kopioit kokoajan vaan toisten viestejä kun osuu niin kipeesti. 

Vierailija
88/130 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ap:n kissa koko ajan siellä eläinsuojassa kun tätäkin keskustelua käydään? Tälläkin hetkellä? Kauanko se siellä on ollut? Miten itsekeskeinen ja tyhmä ja laiska voi ihminen olla?!! Sinnekö ajattelit jättää, muiden hoidettavaksi ja maksettavaksi? !

Sinä olet ap täällä niin hirveän huolissasi siitä kissastasi, paitsi että sua ei yhtään huoleta, että se on tälläkin hetkellä pienessä häkissä ja kaipaa kotiin. Ei sun jeesustelu nyt oikein vakuuta. Enemmän tuntuu siltä että haluaisit pikapikaa eroon sekä ärsyttävästä lapsesta että ärsyttävästä kissasta.

Vierailija
89/130 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 18:34"]

Hakisin.

[/quote]

Kuinka monta kertaa hakisit?

ap

[/quote]

Minä ainakin hakisin niin monta kertaa kuin on tarvis jos olen niin idiootti että pitäisin kissaa vapaana ulkona.

[/quote]

Minä olen niin idiootti, että pidän kolmea kissaani ulkona. Asutaan omakoti-/rivitalo alueella ja ovat vielä hengissä. Alueella on usemmalla perheellä kissoja ja en ole vielä kuullut, että joku niistä olisi kuollut. En ymmärrä miksi kissaa ei saisi pitää ulkona, ellei asu kaupungissa. Ei ne kissat tyhmiä ole, joten osaavat varoa autoja.

[/quote]

Aaargh sun kissako se käy paskomassa meidän portaille ja kusee kukkapenkkiin. En jarruta jos sattuu tiellä eteen. Loukut harkinnassa.

Ap, jätä ukolles ongelma.

Vierailija
90/130 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hakisin ja veisin sitten piikille. Toki tässä tilanteessa pitää olla yhteinen selkeä näkemys miehen kanssa, että lapselle osataan perustella miksi tähän päädyttiin.  

Olen itse maalta ja kissat olivat aina ulkokissoja eli viihtyivät ja liikkuivat vapaasti ulkona. Olen aina ajatellut, että se on hyvää kissanelämää: saa sekä lemmieläimen hyödyt että vapauden. Jos kissa on ollut 10v ulkokissa, olisi lähes rääkkäystä tunkea se johonkin pieneen häkkiin tai tehdä siitä kokonaan sisäkissa.

10v on kissalle jo ihan mukava aika elää. Toki valitettavaa, että joutuu viemään piikille, mutta koska olosuhteet on niin radikaalisti muuttuneet, ymmärtäisin kyllä tässä tapauksessa piikille viemisen. 

Vierailija
91/130 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei riitä nyt yhtään sympatiaa leväperäisille kissanomistajille. Kissan irti pitämisellä on iso vaikutus liikenneturvallisuuteen. Kissoja jää autojen alle, ja on tosi kurjaa ajaa kissan yli. Mut pakko on ajaa, tai voi aiheuttaa vahinkoa itselleen tai muille ihmisille. Jokaisessa kissassa saisi olla omistajan yhteystiedot, että voisi mennä pimputamaan oikeaa ovikelloa korvausvaatimuksen kanssa ja palauttaa samalla kisuvainaan omistajalleen.

Kissanomistajissa on selvästi joku oma idioottiporukkansa, koska kesäkissoja on yhä vieläkin, kissoja pidetään irti ja kissoja hylätään eläinsuojeluyhdistyksille. Säälittää kissaparat, joista omistaja ei pidä huolta. 

Vierailija
92/130 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 21:23"]

[/quote]

Voi oksetus tuollaisia ihmisiä. Kuule voit uskoa, että jos se paska eksyy taas meidän pihaan, niin taatusti saa kukkaruukun päähänsä. Ja siinä ruukussa on säkillinen multaa ja kahden metrin palmu, että eipä jää sitten teidän elukka kitumaan.

Jos haluat itsellesi lemmikin, älä tunge sitä muiden ihmisten niskoille.

Ja ihan turha sanoa, että ei se teidän kissa ole, joka meidän pihassa käy. Lumessa näkyy kuule hippasen selvästi, mistä suunnasta se elukka tulee, eikä täälläpäin ole muita sen värisiä pikkulintujen rääkkäjiä.

Vierailija
93/130 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettava tapaus keskustelun aloittaja. Jos eläimiä on, niistä on pidettävä huolta, vaikka kyseessä olisikin MIEHEN lapsen kissa (täytyy oikein korostaa, että miehen lapsi on kyseessä. kertoo paljon kyseisestä henkilöstä.) VIHASTUTTAA tämä egoistisuus, minä minä ja minä! Eikö olisi jo aika huolehtia ja välittää muistakin? Niistä, jotka eivät itse pysty siihen?

... Ja omaan kokemukseen vedoten: vanha ulkokissakin oppii sisäkissaksi.

Vierailija
94/130 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 22:04"]

Oksettava tapaus keskustelun aloittaja. Jos eläimiä on, niistä on pidettävä huolta, vaikka kyseessä olisikin MIEHEN lapsen kissa (täytyy oikein korostaa, että miehen lapsi on kyseessä. kertoo paljon kyseisestä henkilöstä.) VIHASTUTTAA tämä egoistisuus, minä minä ja minä! Eikö olisi jo aika huolehtia ja välittää muistakin? Niistä, jotka eivät itse pysty siihen?

... Ja omaan kokemukseen vedoten: vanha ulkokissakin oppii sisäkissaksi.

[/quote]

Jos kissa olisi minun tai lapsieni niin, olisin etsinyt sille hyvän kodin eläkepäiville jo ennen muuttoamme, tietenkin.Jos lapsi(teini-ikäinen)lupaa huolehtia kissasta, opettaa sitä jne, niin kissa saa jäädä.Minusta on eläinrääkkäystä raahata vanhaa kissaa narun päässä, mutta tämähän olisi sun mielestä varmaan oikea tapa eikä tietenkään kissa siitä kärsisi.Tule tänne niin laitan sut narun päähän, koska kyllä säkin vanhana uusia juttuja opit, eikös?

Ja sille joka vertasi kissaa koiraan*reps*

ps.sun yksi ainoa kokemus ei tarkoita että se olisi totuus

ap

Vierailija
95/130 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnä vaan että vihaat miehesi lasta ja nyt mukamas kissa on teillä se ongelma!

Vierailija
96/130 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on siis miehen lapsi ja kissa on miehen lapsen kissa, laita mies hoitamaan asian, paattakoon lapsen kanssa yhdessa mita tekevat. Case closed.

Vierailija
97/130 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis laittaisit oman lapsesi arestiin jos edes pyytäisi kissan hakemista? Arestiin puhumisesta? 

Vierailija
98/130 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 19:55"]

Ap on yksi niistä epämiellyttävistä ihmisistä, joista on hienoa leikkiä jumalaa. Minkäänlaista halua ei ole pitää kissaa. Toivon todella, ettet tule koskaan saamaan lapsia. 

[/quote]

Aijaa, no kiitti.Kiinnostaa ku kilo paskaa.

ap

[/quote]

hei hei hei lapset! ap on vihdoinkin katsonut peiliin!

Vierailija
99/130 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilaisten ja maalaisten välillä on selkeä ero. Kaupungissa kissojen kuuluu elää koko elämänsä sisällä. Piste. Ihminen joka antaa kissan kulkea vapaana ulkona on eläinrääkkääjä. Kissa rinnaistetaan ihmiseksi.

Maalla kissoilla on lämmin koti ja ruokaa, mut kulkee vapaasti sekä ulkona et sisällä. Ihminen joka maalla lukitsee kissan sisätiloihin on sadistinen eläinrääkkääjä kun ei päästä sitä kulkemaan vapaasti tahtonsa mukaan. Kissa on kissa, rakas muttei ihmisen ainoa ystävä tai lapsettoman korvike.

Vierailija
100/130 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 02:04"]

Kaupunkilaisten ja maalaisten välillä on selkeä ero. Kaupungissa kissojen kuuluu elää koko elämänsä sisällä. Piste. Ihminen joka antaa kissan kulkea vapaana ulkona on eläinrääkkääjä. Kissa rinnaistetaan ihmiseksi.

Maalla kissoilla on lämmin koti ja ruokaa, mut kulkee vapaasti sekä ulkona et sisällä. Ihminen joka maalla lukitsee kissan sisätiloihin on sadistinen eläinrääkkääjä kun ei päästä sitä kulkemaan vapaasti tahtonsa mukaan. Kissa on kissa, rakas muttei ihmisen ainoa ystävä tai lapsettoman korvike.

[/quote]

Tai sitten sivistys lähtee kaupungeista tässä(kin) asiassa.