Jos kerrostalossasi olisi päässyt käärme
karkuun naapuriltasi, niin pystyisitkö asumaan kodissasi? Mulla on niin järkky käärmekammo, että joutuisin lähtemään evakkoon. Eikö ne käärmeet pysty liikkumaan viemäreiden ja ilmastointikanavien kautta asunnosta tosieen? Viittaan kysymykselläni tuohon Tampereen tapaukseen.
Kommentit (37)
Kyllähän ne luikerot pääsee liikkumaan ilmanvaihtokanavissa ja pienissä raoissa. Ehkä viemärissäkin.
En haluaisi minäkään olla kotona,jos talossa olisi tuollainen karkuteillä.
Hyi hitto, saisi kieltää lemmikkikäärmeet kerrostaloissa, mutta milläpä kiellät. Käärme on taistelukoiran ohella statuslemmikki ja munanjatke! En nyt puhu mistään rääpäleistä viljakäärmeistä, vaan oikeasti useamman metrin pituisista pötköistä. Eivät ne edes kuulu ihmisen kahlittavaksi pieneen asuntoon, ei niistä ole mitään iloa ihmiselle eikä ihmisestä niille.
No en todellakaan jäisi kotiin jos olisi mahdollisuus että siellä on jonkun typerä lemmikkikäärme. Menisin vaatimaan omistajalta maksua niiltä hotellipäiviltä, jotka joutuisin olemaan evakossa.
Pystyvät liikkumaan myös viemäreissä.
Olisi kyllä karmaisevaa jos sellainen luikertelisi yöllä sänkyyn.
Mulla taas araknofobia ja sen vuoksi lähtisin asunnostamme heti.
Takaisin en muuttaisi. Muuttolaatikot pitäisi jonkun syynätä tosi tarkkaan.
Käärmeen vielä löytääkin mut tää kaheksasjalkainen kämmenenkokoinen hirvitys voi olla takertuneena johonkin vaatteeseen.
Näen jo painajaisia ;(((
Pitäisin silmät auki ja palauttaisin omistajalle jos se luikertelisi mun kämppään.
Haloo, eihän kyseessä ole edes myrkkykäärme. Ei tee ihmiselle mitään. En pelkäisi tuollaista. Jos tulisi kylään niin antaisin evääksi vaikka jauhelihaa jos sattuisi olemaan nälkäinen ja pyytäisin omistajan hakemaan pois.
ps. Ja kyllä käärme on lemmikki siinä missä koira tai kissakin. Oppii tuntemaan omistajansa jne.
Voisiko tuollainen edes teoriassa vaania vessanpytyssä kun keskellä yötä käyn pissalla? Purisiko se mua kankkuun?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 23:17"]
Voisiko tuollainen edes teoriassa vaania vessanpytyssä kun keskellä yötä käyn pissalla? Purisiko se mua kankkuun?
[/quote]
Suomessa on käärmeitä lemmikkeinä pilvin pimein ja pari kertaa(?) käynyt niin että sellainen on hakeutunut pönttöön. Tuskin se käärmeen suosikkipaikka on. Uutisoinnista jäänyt ihmisille tää kammo. Eikä myrkkykäärmeitä pidetä lemmikkeinä eli jos vaikka nappaisikin kiinni peffaan (epätod.näk) niin ei siitä mitään tapahtuisi. Ei noilla mitään massivisia hampaita tai leukoja ole.
Lähtisin kyllä evakkoon enkä palaisi ennenkuin luikertelija on löytynyt. Sen verran kova käärmekammo että en tahdo testata miten kävisi jos kohtaisin sellaisen kotioloissa, siinä voisi käydä jommallekummalle huonosti.
Kyllä voi olla vessanpytyssä. Ei se kyllä välttämättä pure jos on kuristajakäärme :) ;)))
Ei siltikään kivaa, että aamupissalla ja aamuhämärässä kompastuis käärmeeseen tai istuisi pytylle, jonka pohjalla käärme...
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 23:17"]
[/quote]
lemmikkikäärmeitä ei tarvitse pelätä. Se ei ole sen vaarallisempi / vihaisempi eläin kuin vaikkapa koira. Toki ymmärrän että yleisesti myrkyllisenä tai muuten vaarallisena pidetty eläin hirvittää, mutta ei nuo ihmisten kimppuun hyöki.
Minulla (tai tuskin kovin monella muullakaan tämän aloituksen kommentoijista) ei ole kerrostaloa.
Olkoon kuinka myrkytön niin juoksisin karkuun ja lujaa. Kaverin käärme puri mua niin pahasti että sain elinikäsen kammon. Inhottavaa, että noita pidetään lemmikkeinä.
En lähtisi evakkoon, mutta toivoisin ettei luikero tulisi vastaan omassa asunnossani. En nimittäin takaisi, että se pysyisi hengissä kohtaamisen hetkellä.
Hyi yäk, en oikein ymmärrä, miksi jotkut haluavat pitää käärmeitä lemmikkeinä.
Mikä treen tapaus? Asun siis treella kerrostalossa ja oon vähintään yhtä säikky!