Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äiti ei anna mun hommata henkkareita?

Vierailija
02.11.2020 |

Oon 17v ja haluisin henkkarit lompakkoon mutta äitini ei anna. Mulla ei ole minkäänlaista ajokorttia vaikka se ei ookkaa virallinen henkilöllisyystodistus. Passi löytyy mutta ei mahdu taskuun ja äiti ei anna mun hommata henkilökorttia. Ärsyttää ku ei oo henkkareita aina mukana ku ei voi noutaa paketteja ja ostaa eri asioita.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaa 50€+passikuva. Aika kallis, kun passi jo on, mikä mahtuu käsilaukkuun.

Ensin pitää ostaa käsilaukku ja jos ap on poika, niin siitä voi tulla sanomista kavereilta. 

Vierailija
22/25 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi ei halua maksaa siitä sitä 50€. Ja ihan turha kaksia henkkareita onkin pitää, kun passi kerran ajaa saman asian. Siinä on vaan kaksinkertainen mahdollisuus että joku varastaa ne (tai isompi, jos ne on aina sun mukana).

Niin mutta passi ei ole aina mukana kun taas henkilökortti on

Sit alkaa kuljettaa sitä passia mukana, ei ole sen vaikeampaa.

Se ei mahdu lompakkoon ja on arvokkaampi kuin henkilökortti joten en kyllä missään nimessä passia ala kuljettamaan kaikkialla

Millä tavalla passi on "arvokkaampi" kuin henkilökortti? Ei ainakaan hankintahinnaltaan. Passi maksaa 45 € (sähköinen hakemus) ja passin kanssa samaan aikaan hankittu henkilökortti 46 €. Pelkkä henkilökortti maksaa sähköisellä hakemuksella 48 euroa.

Sillä tavalla että kaukomatkalle pääsee vaikka henkilökorttinolisi unohtunut mutta jos passi on hävinny niin matka myös peruuntuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko 17 vuotias henkilöpapereita joka päivä? Ymmärrän että pakettien hakeminen ”hankalampaa” kun ensin voi joutua hakemaan passin kotoa (oletus että passia ei pidä joka päivä mukana) mutta mihin muuhun päivittäin henkilöllisyyttä pitää alaikäisen pystyä todistamaan?

Vierailija
24/25 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko 17 vuotias henkilöpapereita joka päivä? Ymmärrän että pakettien hakeminen ”hankalampaa” kun ensin voi joutua hakemaan passin kotoa (oletus että passia ei pidä joka päivä mukana) mutta mihin muuhun päivittäin henkilöllisyyttä pitää alaikäisen pystyä todistamaan?

Voi kaupassa todistaa ettei saa sidukkaa tai tupakkia ostaa. Ja pankin tiskillä.

Vierailija
25/25 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Energiajuomissa on K15 monissa paikoissa ja kohta oonkin 18 nii alkoholin ostamiseen tarvii henkkareita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi