"Tulkoon vaikka banaani - kunhan se on terve" toivoo Uino vauvastaan
Mikähän ihme siinä on, että vauvasta saa sanoa, että "ihan sama kumpaa sukupuolta on, kunhan on terve", mutta annappas olla jos minä menisin ja sanoisin, että "ihan sama kumpi on, mutta kunhan siitä ei tule homoa", niin johan olisi ihan kamalan rasistista.
Entäs jos sieltä tuleekin kehitysvammainen, mitäs sitten? Mun sisko on kehitysvammainen, niin sen takia tämä ärsyttää.
Kommentit (48)
Terveys tarkoittaa helpompaa elämää myös lapselle itselleen, ja siksi on ymmärrettävää toivoa sitä.
Entäs sitten, jos ei olekaan terve? Tätä olen aina ihmetellyt.
Kuka haluaa kehitysvammaisen, jos mahdollisuus saada tervekin lapsi? Tuskin kukaan ensisijaisesti kehitysvammaista haluaa synnyttää. Ihan olet kyllä nyt tehnyt kärpäsestä härkäsen. Toki kyllähän koirissa esimerkiksi halutaan presidentin koiran nälöisiä, jotka ovat kehitysvammaisia. Mutta en haluaisi samaa kehitysvammaisuuden tavoittelua ihmisiin.
Tässä ei ole kyse siitä, etteikö oikeasti saisi toivoa tervettä lasta, vaan siitä, että MIKSI SE ON OK SANOA ÄÄNEEN, mutta mitään muita toiveita ei saisi esittää?
Ajatelkaa nyt - jos oikeasti menisin sanomaan, että "kunhan siitä ei tule homoa", niin siitähän nousisi hirveä haloo!
Kehitysvammaisuus on sellaista minkä kyllä jokainen vanhempi lapsessaan muuttaisi jos vain voisi. Meillä on kolme lasta ja ei haittaa yhtään jos joku tai vaikka kaikki olisivat homoja. Mieluummin kuin että kaikki hankkisivat kymmenen lasta ja pitäisi olla mummona vaippa-armeijalle. Muutama tai vähän useampikin on tervetullut, muttei ihan liikaa.. jos vammautuisivat niin tottakai toivoisin heistä taas terveitä.
No toivottavasti sieltä syntyy banaani.
Onko sinusta väärin toivoa että oma lapsi olisi terve? Vai mitä ajat takaa? Mitä tekemistä seksuaalisella suuntautumisella on tämän asian kanssa?
Se on varmaan sit tunkenu sinne banaanin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei ole kyse siitä, etteikö oikeasti saisi toivoa tervettä lasta, vaan siitä, että MIKSI SE ON OK SANOA ÄÄNEEN, mutta mitään muita toiveita ei saisi esittää?
Ajatelkaa nyt - jos oikeasti menisin sanomaan, että "kunhan siitä ei tule homoa", niin siitähän nousisi hirveä haloo!
Saathan sä esittää millaisia toiveita haluat. Saat toivoa vaikka vain tiettyä sukupuolta. Ei sitä mikään laki kiellä. Hirveä haloo toki siitäkin todennäköisesti nousisi, koska länsimaissa valtaosa ihmisistä ajattelee, että ihmiset ovat tasa-arvoisia ja se että ääneen erittelee mitä sukupuolta jne ei haluaisi lapsensa olevan, viittaa herkästi siihen, ettei pidä sen ei-toivotun sukupuolen edustajia ihmisinä yhtä arvokkaina kuin muita. Toki tässä jonkun verran varmaan ymmärrystä saa osakseen, jos sulla on jo ennästään neljä poikaa ja toivoisi että tulisi edes yksi tyttökin.
Minä kyllä toivon tervettä ja heteroa. Ja toivon, että saa aikanaan ihanan ydinperheen hänkin ❤.
Koska meitä sairaita ihmisiä pidetään arvottomina. Siitä asti kun sairastuin yhteen autoimmuunisairauteen vuonna 2016 vain 16-vuotiaana niin ihmiset ovat kohdelleet minua kuin kasaa paskaa.
Oletko ihan varma, etteivät vanhempasi toivoneet terveitä lapsia?
Muistutan että syntymähetkellä terve vauva ei välttämättä olekaan oikeasti terve. Vauvalla voi olla esimerkiksi perinnöllinen sairaus, jonka oireet alkaa vasta myöhemmällä iällä johtaen kuolemaan yms.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitit varmasti heteroa banaania.
Voiko nuo kaikki täyteaineet ja botoksit vaikuttaa sikiöön, tai peroksidit hiuksissa?
Vierailija kirjoitti:
Muistutan että syntymähetkellä terve vauva ei välttämättä olekaan oikeasti terve. Vauvalla voi olla esimerkiksi perinnöllinen sairaus, jonka oireet alkaa vasta myöhemmällä iällä johtaen kuolemaan yms.
Samoin syöpään voi sairastua jo lapsena vaikka terveenä syntyykin.
Miks mulle tulee aina noista Uinosta ja Sampasta nykyään mieleen 90 päivää morsiamena telkkarisarjan Darcey eli se toinen niistä melkein viiskymppisistä "tuksukaksosista" ja toi kolmekymppinen bulgarialainen uus miehensä Georgi? 😁😁😁😁😁😁
https://tv-fanatic-res.cloudinary.com/iu/s--anvySiAN--/f_auto,q_auto/v1…
Uinolla samat täytehuulet ja hiusjatkeet kuin tällä ja oranssi meikki ja toi mies vois olla Sampan kaksoisveli, hehe
https://k5k8z6h5.stackpathcdn.com/wp-content/uploads/2020/02/90-Day-Fia…
Vierailija kirjoitti:
Mitä! Onko sulla jotain muita hedelmiä vastaan? Tai vihanneksia?
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvammaisuus vaikuttaa merkittävällä tavalla elämänlaatuun. Tottakai vanhempi haluaa lapselleen mahdollisimman hyvän elämän, mitä kehitysvammaisuus rajoittaa.
Kyllä banaaniuskin vaikuttaa merkittävällä tavalla elämänlaatuun.
Millä tavalla mikäkin asia vaikuttaa yksilön elämänlaatuun on hyvin yksilöllistä. Itse tunnen hyvin onnellisia kehitysvammaisia ihmisiä ja samoin onnettomia. Näin on myös kehitysvammattomien ihmisten kohdalla. Osa on onnellisia, osa onnettomia ja suurin osa on välillä onnellisia ja välillä onnettomia.
Kehitysvammaisuus vaikuttaa merkittävällä tavalla elämänlaatuun. Tottakai vanhempi haluaa lapselleen mahdollisimman hyvän elämän, mitä kehitysvammaisuus rajoittaa.