Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäsenä sinulla alkoi joka aamu herätessä kolottaa jostain?

Vierailija
02.11.2020 |

Hämmennyin kaverin kysymyksestä. Olen 50v eikä aamuisin herätessä kolota mistään. Hänellä kolotukset alkoi 44-vuotiaana.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 38v. selkäsairauden takia joka paheni.

N50

Vierailija
2/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä, 45v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolotus on ehkä liian voimakas sana, mutta nyt on pari vuotta ollut jonkin verran entistä kankeampaa ja joskus polviin ottaa, kun aamulla herään. Ihan siis vielä maatessa.

Monella naisella kolotukset johtuvat estrogeenin vähenemisestä vaihdevuosien alla ja niiden jälkeen.

N49

Vierailija
4/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jalkapohjia särkee aamuisin. Olen 40 v. Varmaan jotain lihasjumeja

Vierailija
5/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä mistään, ikää 46. Tämä on siitä hassua, että olen sairaalloisen ylipainoinen ja alkoholisti. Ei vaivoja tai sairauksia. Sitten minulla on kaveri, joka syö hyvin, juo alkoholia harvoin, käy salilla jne ja valittaa että neljänkympin jälkeen on ollut kaikenlaisia kipuja, vaivoja ja väsymystä koko ajan. EI näy elämäntavat vaikuttavan.

Sinänsä kolotukset on yksi ihan luonnollinen esivaihdevuosivaiva siinä missä jollain mielialanvaihtelut. Hormonaalista siis, ja voi tulla jo 10 vuotta ennen itse menopaussia. Itselläni on jo vaihdevuosiprosessi pitkällä, välillä menkat kuukausia pois, mutta ei ole mitään vaivoja ollut ei mielialassa eikä voinnissa muuten. 

Vierailija
6/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmikymppisenä alkoi selkäsärky ja 20 vuotta on jo kestänyt, yötä päivää, välillä vähemmän ja välillä ei vessanpöntölle meinaa pystyä laskeutumaan.

Välillä juilii ranteet ja sormetkin.

Kyllä on tullut mietittyä että miten ihmeessä sitä enää selviää mistään kuusikymppisenä jos tätä tahtia jatkuu.

Vierailija
7/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei kolota!

N 66

Vierailija
8/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni joskus 35-vuotiaana.

Vierailija
9/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

62v. Ei vielä kolota aamulla, joskus tavallista rankemman  työpäivän jälkeen selkää tai lapoja saattaa vähän pakottaa, tai ennemminkin lihaksia väsyttää, mutta löylyssä lähtee se vaiva.

Vierailija
10/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan vielä mistään kolota.  M64

Vierailija
11/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla jäykkyyttä selässä ja linkissä alkoi tuntumaan noin 50 v.

Vierailija
12/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kolota aamuisin vaan öisin. Johtuu nivelsairaudesta joka alkoi nelikymppisenä

Vierailija
13/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista kun vanhat vammat sitten palaa yhtäkkiä sitten hiukan viiskymppisenä ihan tyhjästä.

Vierailija
14/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

28-vuotiaana ensimmäisen synnytyksen jälkeen alkoi selkä vaivata joka aamu, eiköhän vaivaa loppuelämän ajan

Vierailija
15/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä nyt parisen vuotta on jo huomannut että kroppa on jäykempi kuin aiemmin. Etenkin sen siis huomaa aamulla ja usein on aivan pakko pikkuisen venytellä ja avata varsinkin yläkroppaa. Lisäksi on tullut sellaista "kiertävää" jomotusta viikoittain, että ensin särkee pikkurillin niveltä ja hetken päästä vastaava kolotus on nilkassa ja sitten taas ranteen kautta olkapäässä..

N44

Vierailija
16/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kolota yhtään mistään, ikää 55.

Vierailija
17/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua aamuisin kolota, mutta yleensä ottaen kyllä enemmän kuin ennen. Ja kroppa on myös jäykempi, tosiaan huomaa vanhentuneensa paljon muutamassa vuodessa. Olen 48.

Vierailija
18/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä alkoi iskiaksella. Nyt nelikymppisenä tilanne on vaan pahentunut. Aamuisin kun lasken jalat lattiaan, koko kropan läpi menee kuin sähköisku. On iskiasta, selkäsärkyä, yleistä kankeutta, vaivasenluu, tenniskyynerpää, olkapäässä jotain, niskassa joku ihmeen möykky. Silti saikkupäiviä nolla per vuosi, liike on paitsi syy myös lääke. Uusi sänky auttoi aika paljon ja ilman OD ruokavaliota en enää olisi toimintakykyinen.

Vierailija
19/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäkymmentä kun täytin niin johan alkoi olla kremppaa joka puolella. Ei siis ole sellaista mihin saisi lääkäriltä apua vaan just sellaista kolottelua ja jomotusta niin selässä kuin jaloissakin ja kuten mainoskin sen sanoo "kroppa on tavallista jäykempi". Etenkin jos istuu pidemmän aikaa niin usein tuntuu että menee aikansa että kävelee normisti eikä "köpöttele" peläten koska oikein kunnolla vihlaisee jostain nilkasta/akillesjänteestä.

Vierailija
20/20 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 v eikä kolottele.

Olen huono kuntoinen ja lihavakin, että sinänsä ihme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi