Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vallilla on lyhyessä ajassa muuttanut A-klinikka, pitkäaikaisasunnottomien asuntoja, päiväkeskus ja hätämajoitus

Vierailija
02.11.2020 |

Puu-vallilalaiset ovat jo kesästä asti olleet huolissaan siitä, että alue on muuttunut idyllisestä lintukodosta rauhattomaksi ja jopa vaaralliseksi alueeksi. Sturenkadulla A-klinikka tarjoaa korvaushoitopisteen asiakkailleen, Mäkelänkadulla on pitkäaikaisasunnottomien asuntoja. Inarintielle avattiin elokuussa Diakonissalaitoksen ylläpitämä päiväkeskus ja hätämajoitus.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko Helsinki on muuttunut. Oikeastaan koko Suomi on muuttunut. Onneksi olen lähdössä pois tästä uppoavasta laivasta.

Voi jestas sentään. Oletko katsonut rikostilastoja esim Helsingissä? Tai Suomen henkirikostilastoja? Ihan älytöntä populismia. Missäs maassa on sinunkaltaisellesi ihmiselle paremmat oltavat? Trumpin Amerikassa vai Kimin Pohjois-Koreassa?

https://findikaattori.fi/fi/97

Kyllä maailmassa on vain Yhdysvallat ja Pohjois-Korea. Syytät muita populismista ja vedät itse populistisen argumentin. No Suomi on nanny state ja sopiva paikka kaltaisellesi holhoustapaukselle.

Kysyin minne, sinä et vastannut.

Olen asunut Suomen lisäksi kahdessa muussa maassa ja todennut Suomen parhaaksi vaihtoehdoksi näistä kolmesta (Suomi/Britit/USA). Elämisen laatu on ihan erilaista rikkaanakin.

Älä puhu paskaa.

Voithan itsekin varmistaa että kysyin.

Vierailija
22/38 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko Helsinki on muuttunut. Oikeastaan koko Suomi on muuttunut. Onneksi olen lähdössä pois tästä uppoavasta laivasta.

Voi jestas sentään. Oletko katsonut rikostilastoja esim Helsingissä? Tai Suomen henkirikostilastoja? Ihan älytöntä populismia. Missäs maassa on sinunkaltaisellesi ihmiselle paremmat oltavat? Trumpin Amerikassa vai Kimin Pohjois-Koreassa?

Rikostilasto pysyy siistinä, kun rikoksesta ilmoittavalle kerrotaan, että ei kannata ilmoittaa, asialle ei voi tehdä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipsteritaivas

Vierailija
24/38 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän olivat alaikäisiä lapsia siinä Alepan selkkauksessa uhria lukuunottamatta. Heille ei ole palveluita missään noissa mainitsemissasi paikoissa, eli ihan turhaa nimbyilyä

Luuletko siis että alueen ongelmat jää noihin nuoriin?

No mikä ihme siellä on nyt ongelmana? Itse olen syntynyt ja kasvanut Harjussa, eli alue on tiedossa. Rikostilastot ovat pienentyneet vuosi vuodelta, niin mikä hitto siinä nyt on niin kamalaa?

Vierailija
25/38 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikostilasto pysyy siistinä, kun rikoksesta ilmoittavalle kerrotaan, että ei kannata ilmoittaa, asialle ei voi tehdä mitään.

Kyllä.. Henkirikostilastothan pidetään siistinä juuri noin... Voi jeesus kristus anna mulle ymmärrystä tyhmiä kohtaan.

Vierailija
26/38 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsitkö Ruotsiin autotehtaalle töihin kantamaan varastosta puskureita kuten sankarisuomalaisten kuuluukin?

Vierailija
27/38 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois Vallilasta, jos ahdistaa.

Siinä olikin tiivistetysti vasemmiston ensimmäinen ja ainoa keino jota tarjotaan ongelmien korjaamiseksi. Toisaalta itsehän ne on ensimmäiseksi muuttamassa omiin reservaatteihinsa samanmielisten keskelle jossa ongelma-alueiden ongelmatapaukset ei vaeltele kaduilla vastaan. Itse lähden siitä että ongelmat korjataan eikä vaan raivota että muuta muualle. En olekaan vasemmistolainen. 

Vierailija
28/38 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän olivat alaikäisiä lapsia siinä Alepan selkkauksessa uhria lukuunottamatta. Heille ei ole palveluita missään noissa mainitsemissasi paikoissa, eli ihan turhaa nimbyilyä

No mikä ihme siellä on nyt ongelmana? Itse olen syntynyt ja kasvanut Harjussa, eli alue on tiedossa. Rikostilastot ovat pienentyneet vuosi vuodelta, niin mikä hitto siinä nyt on niin kamalaa?

Eli olet näitä alueen riehujia ja siten itse osa ongelmaa. Selkis. 

Vierailija
29/38 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähi-itä on tyhjentynyt rikollisista, se on nyt hyvä ja turvallinen paikka

Väestön vaihto päittäin?

Vierailija
30/38 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että alaikäiset oli "oheispalveluiden" hakijoita. Mitä nyt ostetaan Alepan edestä yöllä klo 1. Oletko kuullut sellaisesta?

Vierailija
31/38 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet näitä alueen riehujia ja siten itse osa ongelmaa. Selkis. 

Ihan mahtavat päättelytaidot sinulla. Se, että olen syntynyt ja kasvanut Kalliossa ei tee minusta mitään riehujaa. Miksi tekisi? Olen nähnyt henkilökohtaisesti alueen muuttumisen ja siistiytymisen niistä 80- ja 90-lukujen villeistä vuosista jollainen paikka oli minun lapsuudessani ja nuoruudessani.

Vierailija
32/38 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo itäinen kantakaupunki ole vahvasti punavihreiden äänestäjien asuinaluetta. Saavat sitä mitä ovat tilanneet eli näitä asunto ensin -projekteja, märkäosastoja ja niiden asukkaiden sivubisnesten paikalle vetämiä asiakasseurueita.

Vierailija
33/38 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois Vallilasta, jos ahdistaa.

Siinä olikin tiivistetysti vasemmiston ensimmäinen ja ainoa keino jota tarjotaan ongelmien korjaamiseksi. Toisaalta itsehän ne on ensimmäiseksi muuttamassa omiin reservaatteihinsa samanmielisten keskelle jossa ongelma-alueiden ongelmatapaukset ei vaeltele kaduilla vastaan. Itse lähden siitä että ongelmat korjataan eikä vaan raivota että muuta muualle. En olekaan vasemmistolainen. 

Jos oikein tarkasti katsotaan, on Kallio ja Vallila niitä vihervasemmistolaisten pesäpaikkoja, eli nimbyilystä nyt on heitä turha syyttää. Ap on vain eksynyt Espoosta väärään paikkaan. Kalliossa ja Vallilassa on iät ja ajat eletty sopuisassa yhteiselossa spugejen ja narkkien kanssa.

Vierailija
34/38 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että alaikäiset oli "oheispalveluiden" hakijoita. Mitä nyt ostetaan Alepan edestä yöllä klo 1. Oletko kuullut sellaisesta?

Myyntipaikat on ihan eri paikoissa kuin ko alepan edessä. Ei tarvitse kysyä kuin keneltä tahansa alueella asuvalta.

Vierailija
35/38 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siilitien metroaseman kupeessa oli pitkään päihdepoliklinikka. Lähimetsät oli täynnä lääkepakkauksia, ruiskuja ja verisiä tuppoja.

Aseman lähellä oli muutama vakituinen myyntipaikka.

Metro ei kulje enää öisin. Myyntipisteet muuttavat keskemmäs kaupunkia.

Vierailija
36/38 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyntipaikat on ihan eri paikoissa kuin ko alepan edessä. Ei tarvitse kysyä kuin keneltä tahansa alueella asuvalta.

Kerrohan missä ne nyt on kun tiedät?

Vierailija
37/38 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kermaperseet pelkää todellisuutta, olsi varmaan hyvä herätä siitä unikuplasta ja alkaa suvaitsemaan oikeita ihmisiä, eikä mitään elokuvien satuolentoja.

Vierailija
38/38 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan missä ne nyt on kun tiedät?

Kontulan ostarilta löytänee moniakin bisnespisteitä. Siinä on lisähoukuttimena piikkipiste ja aseman ovensuussa näyttää esim notkuvan jatkuvasti porukkaa mutta muuallakin pitkin sitä aukiota.

Veikkaan että muiltakin metroasemilta löytyy vastaavaa palvelua sekä päärautatieaseman tienoilta tietenkin. t. eri. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi