Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käytetyistä tavaroista pyydetään huikeita hintoja?

Vierailija
16.02.2014 |

Ajattelin, että saisin edullisesti ostettua uudelle vauvalle tarvikkeet käytettyinä. Mutta jostain syystä käytettyjä tavaroita myydään netissä aivan huikeilla hinnoilla. Halvemmalla saan ostettua uutta tavaraa, tilattua ulkomailta nettikaupoista tai ostettua ulkomailta käytettynä.

Esimerkki näistä käytetyn tavaran hinnoista vs. uuden tavaran hinnoista: Käytettynä monet pyytävät kehdoista 130-200 euroa. Uutena saisin kuitenkin haluamani kehdon 100 eurolla kotiin kuljetettuna! Ruotsista jos lähtisin samaisen kehdon hakemaan maksaa itse kehto (5kk käytön jälkeen) 30 euroa ja hakumatkan kulut päälle (matkaliput ja bensat) 50euroa eli yhteensä 80 euroa. Samalla matkalla sieltä voisi ostaa muutkin tarvikkeet reilusti halvemmalla kuin täällä.

Miksi siis tavarasta pyydetään täällä enemmän käytettynä kuin mitä se maksaa uutena liikkeessä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuntuu, että jotkut ottavat tuon äitiyspakkauksen ihan trokari-meiningillä ja myyvät sitten vaatteet siitä huuto.netissä ja kirppareilla ihan älyttömiin hintoihin! Nyt viime raskaudessa otin suosiolla äp:n rahana, koska mielestäni pakkauksen vaatteet olivat niin rumia! Lisäksi esikoiselta oli jäänyt tosi paljon hyväkuntoisia vaatteita.

Vierailija
2/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 17:47"]

Bongasin eilen lastenvaatekirppiksellä vielä jaossa olevan äitiyspakkauksen toppapuvun, hintapyyntö 10 euroa. Ihmisillä ei todellakaan ole mitään häpyä.

[/quote]Eikös se ollut halpa? Noita äitiyspakkauksen tuotteita myy esim. Finlayson eikä varmasti myy 10 eurolla tuota haalaria, hullu noin halvalla uutta myy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:01"]

Bongasin eilen lastenvaatekirppiksellä vielä jaossa olevan äitiyspakkauksen toppapuvun, hintapyyntö 10 euroa. Ihmisillä ei todellakaan ole mitään häpyä.

[/quote]Eikös se ollut halpa? Noita äitiyspakkauksen tuotteita myy esim. Finlayson eikä varmasti myy 10 eurolla tuota haalaria, hullu noin halvalla uutta myy.

[/quote]

No ei ole halpa, jos jokainen raskaanaoleva saa halutessaan samaisen haalarin valtiolta ilmaiseksi.

Vierailija
4/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 17:47"]

[/quote]

Paitsi, että jos olet haalarin tarpeessa olet luultavasti myös saanut tarjouksen äitiyspakkauksesta, jonka Suomessa saa ilmaiseksi. Eli siihen nähtynä kun olet ilmaiseksi saanut ja jos myyt jokaisen äitiyspakkauksen tuotteen tuollaisilla hinnoilla, saat aika paljon katetta. Paras oli ehkä kuitenkin ilmoitus, jossa äitiyspakkauksen pelkkä laatikko (valkoinen) haluttiin myydä 30 eurolla!!!! Siinä täytyy jo ostajan olla todella helposti höynäytettävissä.

Vierailija
5/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

nyt en ihan ymmärrä. Jos haalari on tarpeeton, miksi sitä ei saisi myydä? Käyttämättömästä tai vähänkäytetysta talvihaalarista voi minusta vallan hyvin pyytää tuon kympin. Ihan samantekeväähän se on, millä hinnalla joku on sen saanut, hyväkuntoisen talvihaalarIn hinta on noin kymppi.

Vai oletko sitä mieltä, että jos saat jotain lahjaksi, ja se on jostain syystä sinulle käyttökelvoton, sinun pitää antaa se jollekulle ilmaiseksi?

Käsittämätön asenne sinulla. Joku tarvitsee ylimääräisen vaihtohaalarin, ja kymppi on silloin ihan ok hinta.

Vierailija
6/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, osa palstamammoista pitää pyhäinhäväistyksenä, jos joku myy äitiyspakkauksen kamoja. Olen kanssasi samaa mieltä, tuossa ei ole järkeä. Totta kai itselleen tarpeettomat saa myydä! Joku on esim. saanut lahjaksi jovauvalleen toppahaalarin, eikä tarvitse äitiyspakkauksen haalaria.

Vierailija
7/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myyn (silloin kun myyn) huutiksessa ihan älyttömän halvalla tavaraa, mutta ongelma on se, ettei kukaan katso niitä. Ja en todellakaan maksa siitä etusivupaikasta enempää kuin pyydän tavarasta, kun se saattaisi joka tapauksessa jäädä myymättä. 

Vierailija
8/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseksi saatua tavaraa on ihan törkeetä myydä kalliilla eteenpäin. Kaikki tietää, että joku toppapuku on ä-pakkauksesta, silloin sen maksimihinta on minusta ihan joku 5 e korkeintaan, itse myisin varmasti postikulujen hinnalla. 

Vierailija
9/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17, eli jos saat vaikkapa vanhemmiltasi jotain lapsillesi, lupaat antaa sen postikuluilla eteenpäin? Kiva. Annatko sähköpostiosoittesi, niin voidaan käydä lähemmin läpi näitä. Mulla olisi käyttöä lastenvaatteille pelkillä postituskuluilla....

Vierailija
10/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lahjoitin hyväkuntoiset äitiyspakkauksen vaatteet eli en lähtenyt niistä kinuamaan mitään hintaa. Tuli hyvä mieli eikä jäänyt nurkkiin pyörimään ylinääräisiä tavaroita.

Vierailija
11/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 on huolissaan siitä, mitä muut ajattelevat hänestä, jos hän myy ilmaiseksi saamaansa. Mutta jos muut eivät tunnista tavaraa ilman saaduksi, siitä saa pyytää rauhassa kovan hinnan. Silmänpalvontaa....

Vierailija
12/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 19:10"]

Mä lahjoitin hyväkuntoiset äitiyspakkauksen vaatteet eli en lähtenyt niistä kinuamaan mitään hintaa. Tuli hyvä mieli eikä jäänyt nurkkiin pyörimään ylinääräisiä tavaroita.

[/quote]

Eli kun sinulla ei ollut tarvetta rahalle, kenelläkään muullakaan ei saa olla?

minä taas säilytin kaikki äitiyspakkauksen vaatteet muistoksi ja lastenlapsien käyttöön. Entä jos MINÄ nyt sitten sinun tapaasi julistankin, että se on ainoa oikea tapa toimia. Muu on kylmää ja tunteetonta...

Vierailija
13/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää sama kuin ap:ta ja monia muita, se, että käytetty tavara on hinnoteltu liian korkealle. Mua ei kuitenkaan ärsytä se, että joku myy hyväkuntoista ÄP:n haalaria vaikkapa nyt kympillä - mun mielestä se ei ole paha hinta (vaikka kyllä itse hinnoittelisin sen alemmas). Mä ajattelen, että tavarassa pitäisi maksaa sen kunto ja/tai muu arvo, ei se, mitä itse on siitä maksanut.

Mä en ole ottanut äitiyspakkausta lainkaan, joten en ole myöskään myynyt kirpparilla sen tavaroita. Olen kyllä myynyt minulle annettuja lastenvaatteita, enkä ole nähnyt mitään syytä olla niitä myymättä.

Vierailija
14/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 19:10"]

[/quote]

minä taas säilytin kaikki äitiyspakkauksen vaatteet muistoksi ja lastenlapsien käyttöön. Entä jos MINÄ nyt sitten sinun tapaasi julistankin, että se on ainoa oikea tapa toimia. Muu on kylmää ja tunteetonta...

[/quote]

Ja missä sanoin, että äp:n tuotteiden myyminen olisi väärin? En tietääkseni missään. Kerroin vain mitä itse tein pakkauksen vaatteille. Tuntuu, että sä taidat vaan itse kokea jotain omantunnon pistoja kun noin piti heti hyökätä ja alkaa puolustella omaa valintaa. Jokainen tyylillään.

Vierailija
15/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 19:10"]

[/quote]

[/quote]

Ja missä sanoin, että äp:n tuotteiden myyminen olisi väärin? En tietääkseni missään. Kerroin vain mitä itse tein pakkauksen vaatteille. Tuntuu, että sä taidat vaan itse kokea jotain omantunnon pistoja kun noin piti heti hyökätä ja alkaa puolustella omaa valintaa. Jokainen tyylillään.

[/quote]

mistä minä nyt koen omantunnonpistoja, etkö huomaa, että kerroin säästäneeni kaikki vauvavaatteet?

kyllä sinä muuten selvästi ilmaiset paheksuvasi äp:n vaatteiden myyntiä. Etkö huomaa, että käytät mm. Sanavalintaa rahan KINUAMINEN.

Onko sinusta rahan kinuamista myydä käytettyjä lastenvaatteita vai koskeeko tämä ahneudeksi tuomitseminen ainoastaan äp-kauppoja?

Ja auta armias, jos kehtaa niistä pyytää rahaa, siitä on syytäkin jäädä vähän PAHA mieli...

Vierailija
16/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutis ja FB-erityiskirppis ryhmät aivan ylihintaisia, tori.fi , lähiseudun fb-ryhmät ja livekirppiksiltä taas saa tavaraa naurettavan halvalla!

Vierailija
17/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutis ja FB-erityiskirppis ryhmät aivan ylihintaisia, tori.fi , lähiseudun fb-ryhmät ja livekirppiksiltä taas saa tavaraa naurettavan halvalla!

Vierailija
18/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. baby björn balance sitteristä pyydetään huuto.netissä lähes samaa hintaa kuin uuena, kun postikulut isketään päälle. käsittämätöntä..

sen vielä jotenkuten ymmärtää jos vanhoista keräilyharvinaisuuksista pyydetään kovempaa hintaa kuin kaupasta uutena, mutta on sielläkin joukossa pahoja ylilyöntejä.

Vierailija
19/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 19:10"]

17, eli jos saat vaikkapa vanhemmiltasi jotain lapsillesi, lupaat antaa sen postikuluilla eteenpäin? Kiva. Annatko sähköpostiosoittesi, niin voidaan käydä lähemmin läpi näitä. Mulla olisi käyttöä lastenvaatteille pelkillä postituskuluilla....

[/quote]

Sanoin, että kalliilla myyminen on arveluttavaa. Saahan niitä toki myydä, ja pyytääkin saa niin paljon kuin kehtaa, mutta kuka hullu maksaa? 

Vierailija
20/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kuvittelevat kaiken olevan huippudesigniä ja keräilyharvinaisuuksia. Itse olen naureskellut Huutiksen hinnoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan