Voiko 2 tuntia huoneen lämmössä olleita voi leipiä syödä? Miehen kanssa raju väittely asiasta
Uskon niiden pilaantuneen. Välissä meetvurstia, juustoa, kurkkua ja margariinia. Mies väittää että ovat aivan ok. Kunpi on tässä oikeassa?
Kommentit (54)
Ovat aivan ok mutta ei enää takaisin jääkaappiin.
Siis heitä roskiin, miten voi olla niin vaikeaa tehdä uudet leivät?
Vae että ihan raju väittely leivänkyrsistä.
Voipi syyä.
Mies. Niin kauan kun tuote ei maistu pahalta ja aiheuta ihmetuntemuksia syödessä niin antaa mennä. Kyllä sä erotat kun margariini härskiintyy.
Teollinen tuotanto on eri. Kotikäytössä voi käyttää maalaisjärkeä.
Riippuu siitä, onko huomenna töitä, kestääkö ripulin yms...
Ihan ok.
Olisin enemmän huolissani, jos voileivät (jotka ei kyllä enää raikkaita liene kuitenkaan) aiheuttaa rajuja väittelyitä.
Mitähän niihin olisi kahdessa tunnissa ilmestynyt? Todellakin voi syödä. Maalaisjärkeä nyt vähän edes.
Kyllä voi syödä samana päivänä tehtyjä leipiä. Mutta ei voi tosiaan laittaa uudestaan jääkaappiin ja syödä huomenna. Itse pitäisin rajana jotain 5-6 tuntia, päällysteistä ja lämpötilasta riippuen. Tehdäänhän niitä eväsleipiäkin ja syödään ne töissä vasta lounastauolla. Ihan syömäkelpoisia ovat.
Ohis,
Et koskaan ole ollut retkellä tmv. jossa voikkarit eväänä?
+30'C helteessä puutarhapöydällä 2h lojuneeseen majoneesileipään en koskisi, mutta sisällä 2h pöydällä olleen iahn hyvin söisin.
Tietty ne voi syödä-
Ei ennen vanhaan työmailla ollut mitään kylmäkaappeja eväiden säilyttämiseen, esim. rakenuksilla yms.
Eväät otettiin mukaan kun lähdettiin söihin, ja siellä ne olivat salkussa, kassissa tai repussa ruokatuntiin asti.
Eikä kukaan koskaan sairastuanut eikä saanut ruokamyrkytyksiä-
Joten mies on aivan oikeassa, tottahan voileivät voi syödä.
Kyseisiä leipiä ei voi syödä. Ei johdu siitä, että ovat olleet 2 tuntia lämmössä, vaan siitä, että niissä on margariinia.
Kuinka monta tuntia luulet sämpylöiden olevan kahviloiden vitriinissä?
Jos ei ole majoneesia välissä niin söisin itse, mutta en lastani ruokkisi juuri näillä leivillä. Aikuiset tietoisina ja omalla vastuulla, koska todennäköisesti ei ole ongelmaa. Metukka säilyy erityisen hyvin. Idioottien riidanaihe.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi syödä samana päivänä tehtyjä leipiä. Mutta ei voi tosiaan laittaa uudestaan jääkaappiin ja syödä huomenna. Itse pitäisin rajana jotain 5-6 tuntia, päällysteistä ja lämpötilasta riippuen. Tehdäänhän niitä eväsleipiäkin ja syödään ne töissä vasta lounastauolla. Ihan syömäkelpoisia ovat.
En välttämättä katkarapuvoileipää söis enää 2 tunnin seisomisen jälkeen, mutta kuvatun kaltaisia voileipiä olen 5-6 tunnin jälkeenkin syönyt.
Mies