Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen pelikone 13-vuotiaalle?

Vierailija
16.02.2014 |

Millä hinnalla saa? Poika ei halua läppäriä.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 14v poika ja itselläni on n. 1 500€ pelikone jonka yks tyyppi kasas ja se toimii hyvin vaikka osat ovatkin 5 vuotta vanhoja, eli ostettu v2010. Näyttö ja kotelo eivät kuulu hintaan. Minun vanhemmilleni kustannukset olivat kuitenkin hyvin pienet koska he maksoivat vain kotelosta, näytöstä, näppäimistöstä ja hiirestä jotka olivat aika halpoja ja sen lisäksi kotelokin oli v2004 ostettu. Itse olen maksanut pelit joista yksi on Minecraft ja pyörii koneessa huonoimmilla grafiikoilla jopa 732 fps.

Vierailija
42/54 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

melba kirjoitti:

Näköjään tämä vanha ketju on noussut ylös. Poika säästi kaikki lahjarahansa hyvän tovin ja kun sai kasaan 900 euroa, niin osti osat ja rakensi itsellensä tietokoneen. Sitä ennen luki pitkät pötköt, että mitkä osat sopii toisiinsa ja mistä voi tinkiä ja mitä taas haluaa painottaa. Tuossa 900 eurossa ei ollut siis näyttöä ja sen päälle on tuon jälkeen vielä ostanut kuulokkeet.

Luulen, että poika oppi paljon tuosta prosessista - sekä rahan säästämisetä että tietokoneen kokoamisesta ja niistä arvovalinnoista, joita joutuu  tekemään, kun ei ole iskeä sitä 1500-2000 euroa, joka pitää olla, jos haluaa vastaavan paketin valmiiksi koottuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
44/54 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskohan pelikonsoli paras vaihtoehto. Siis esim. Playstation 4 tai Xbox One. Nimittäin pelaamiseen sopivat PC-koneet on aikas kalliita, kun vaativat erittäin tehokkaan prosessorin ja näytönohjaimen. Tonnin verran voi sellaisesta olettaa joutuvansa maksamaan, ja tosiaan pöytäkoneena, läppäreistä ei yleensä ottaen ole pelikoneiksi (paitsi harvoista todella ökykalliista peliläppäreistä). 

Ei todellakaan jos lapsi haluua pcn ni osta pc konsoli pelaajat voivat joutua kiusatuiksi kuin tyhmältä se tuntuukin ja varsinkin jos ostaa väärän konsolin ja jos kaverit pelaa PC:llä ja lapsi haluaa heidän kanssaan pelaamaan ni PC ostakaa mutta joku hieman halvempi 

Vierailija
45/54 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Ostin Pöytä-PC:een (Ei pelipceettä).

Vaikka ei oo tarkoitettu pelaamisee nii silti toimii kuin unelma ;)

Maksettii koko paketist 507€

Aika Halpa :D

Vierailija
46/54 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No halvimalla pääset kun ostat kirppu torilta osat

Vierailija
47/54 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun Jaana Pelkonen juonsi Tiltiä, nimitin häntä Jaana Pelikoneeksi.

Vierailija
48/54 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osina ostat ja joku tuttu jos osais kasata asentaa ohjelmat yms... säästää paljon ja parempi kone tulee kuin valmispaketti

Vierailija
49/54 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme logiikka Mikkisoftalla, että konsolin kolmas (vai onko neljäs) versio nimetään xbox One:ksi.

Vierailija
50/54 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse maksoin omasta "pelitietokoneesta" 5900€ Origin on tehnyt sen kustom koneena ja jos haluatte tehokkaan tietokoneen menkää ORIGININ sivuille (ei sinne peli kauppaan)

Siinä esimerkki idiootista. Samanlaisen koneen kasaa esim. Jimmsiltä noin puoleen hintaan vs Origin kone.

Vierailija
51/54 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5900 ei kannata maksaa mistään elektroniikasta.

Noh, ehkä talon kokoisesta oled TV:stä.

Vierailija
52/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, onneksi oma 13-vee pelaa Nintendolla ja PC on piirtämistä varten. Pidin piirtopöytää jo hieman hintavana (300€) tällaiseen harrastukseen, mutta minähän olen päässyt halvalla!

Oikeestiko te ostatte lapsille jotain tonnin koneita leluiksi? :-o

Jaa-a, ei tietokone leluksi tarkoitettuu ole. Poika voi vaikkapa aloittaa youtubaamisen, ja jos hyvä tuuri käy, hän voi jopa alkaa ansaitsemaan rahaa. Tietokone lisää sosiaalisia taitoja, jotka hyödyttävät elämää paljon.

Vierailija
53/54 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on juuri säästössä peli koneeseen rahat (12v) esim kun olin 8-10v halusin 800 euroa maksavan läppärin mutta päädyin ostamaan puhelimen omilla rahoilla ja nyt olen säästänyt jonkin aikaa ja olen puolessa välissä hanketta.

Vierailija
54/54 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi