Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen pelikone 13-vuotiaalle?

Vierailija
16.02.2014 |

Millä hinnalla saa? Poika ei halua läppäriä.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:54"]

Ostat sitten halvimman pöytäkoneen. Steamiin ei vaadita koneelta juuri mitään.

[/quote]

Öö.... Ei, mutta ne pelit joita steamista hankitaan, useimmat vaatii hyvinkin paljon. Ei sillä tee mitään, että pystyt kirjautumaan steamiin ja olemaan siellä sisällä. 

Vierailija
22/54 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei, tonnilla saatte koneen, joka ei pyöritä mitään vuotta kauempaa ja kaikesta joutuu koko ajan tinkimään. Kunnollisesta peli-PC:stä maksetaan 1500€ lähtien aina kolmeen tonniin asti ja tämä siis pelkästä keskusyksiköstä. Hyvää ja halpaa ei ole keksittykkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:01"]

Joo ei, tonnilla saatte koneen, joka ei pyöritä mitään vuotta kauempaa ja kaikesta joutuu koko ajan tinkimään. Kunnollisesta peli-PC:stä maksetaan 1500€ lähtien aina kolmeen tonniin asti ja tämä siis pelkästä keskusyksiköstä. Hyvää ja halpaa ei ole keksittykkään.

[/quote]

No höpön höpön. Olen itse IT-ammattilainen ja peliharrastaja. Kyllä minä vähän päälle tonnilla (ilman näyttöä, sellainen minulla oli ennestään) sain tämän oikein hyvän pelikoneeni, jossa on esim. Intel Core i7-prosessori ja näytönohjaimena Nvidia GTX 780... Ylikellotuksella saa sitten vielä lisää tehoja prosessorista ja näytönohjaimesta jos tarvitsee, vielä ei ole tarvinnut... 

Pelikonetta ei muuten kannata sitten mistään giganteista ostella, siellä useimmat paketit on paskoja, ja jos on jotain oikeasti hyviä, kohtuuttoman kalliita. Kannattaa katsella vähän professionaalisempia paikkoja kuten Computex, Jimm's jne ja tsekata myös mitä maksaisi custom koottu  kone, ei vain valmiita paketteja. 

Vierailija
24/54 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanikäinen säästää pelikoneeseen rahojaan. Tavoitteena on noin 800 e pöytäkone. Näyttö ei kuulu tuohon budjettiin.

Vierailija
25/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty mikä tehty, mutta tosiasia on, että niistä osista mistä tingitään juuri ei pitäisi tinkiä.  Kunnollinen ja luotettava virtalähde on aina iso ja kallis esine, ja parempaan koteloon viitsii kasata sen seuraavankin koneen, eikä sitäkään silloin aina tarvitse uusiksi ostaa.  Ne jotka tinkivät kokonaanpanosta, joutuvat yleensä ostamaan aina kaikki tavarat toiseen kertaan päivityksen yhteydessä.  Jostain syystä näin vain aina tapahtuu.  Onpahan vain tässäkin yksi mielipide tästä asiasta.

Kunnollisissa virtalähteissä on esim. tämmöisiä lyhenteitä:  UVP; OVP; SCP; OPP; OCP; OTP; AFC
ja parhaissa virtalähteissä ovat nuo kaikki mukana.

Ja kyllä nuo lyhenteet jotain ihan tarkoittavatkin.  Esimerkiksi sitä, että talo ei pala ihan niin herkästi...

Vierailija
26/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 02:17"]

Huh, onneksi oma 13-vee pelaa Nintendolla ja PC on piirtämistä varten. Pidin piirtopöytää jo hieman hintavana (300€) tällaiseen harrastukseen, mutta minähän olen päässyt halvalla!

Oikeestiko te ostatte lapsille jotain tonnin koneita leluiksi? :-o

[/quote]

Meidän poika säästi monta vuotta lahjarahojaan, jotka käytti pelikoneeseen.

Vierailija
27/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle tekisi hyvää jos ostaisitte wanhan 386-koneen johon msdos-pohjainen elite seikkailupeli. Varmaan kierrätyskeskuksesta saa parilla kympillä. Nykyään kun ei oikein laadukkaita pelejä enää tehdä niin ihan turhaa ostaa mitään monen tuhannen pöytäkonetta.

Vierailija
28/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:06"]

[/quote]

No höpön höpön. Olen itse IT-ammattilainen ja peliharrastaja. Kyllä minä vähän päälle tonnilla (ilman näyttöä, sellainen minulla oli ennestään) sain tämän oikein hyvän pelikoneeni, jossa on esim. Intel Core i7-prosessori ja näytönohjaimena Nvidia GTX 780... Ylikellotuksella saa sitten vielä lisää tehoja prosessorista ja näytönohjaimesta jos tarvitsee, vielä ei ole tarvinnut... 

Pelikonetta ei muuten kannata sitten mistään giganteista ostella, siellä useimmat paketit on paskoja, ja jos on jotain oikeasti hyviä, kohtuuttoman kalliita. Kannattaa katsella vähän professionaalisempia paikkoja kuten Computex, Jimm's jne ja tsekata myös mitä maksaisi custom koottu  kone, ei vain valmiita paketteja. 

[/quote]

Minä laitoin jimmsin "nou nou"-listalle kun googletin ja törmäsin youtube- videoon, jossa heppu purki sieltä ostettua konetta ja ihan paskaa kamaa sisällä. Takuukin siellä on tuttujen mukaan vähän niin ja näin.

Vierailija
29/54 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus niihin suojaus lyhenteisiin löytyy täältä:

http://www.hardware.fi/artikkelit/artikkeli.cfm/virtalahteiden_kuka_on_kukin/2

• OCP (Over Current Protection): suojaus virtapiikkejä vastaan 
• OVP (Over Voltage Protection) suojaus jännitepiikkejä vastaan 
• OPP (Over Power Protection): liikakuormasuojaus, joskus nimellä OLP 
• OTP (Over Temperature Protection): ylikuumenemissuojaus 
• UVP (Under Voltage Protection) alivoltitussuoja 
• SCP (Short Circuit Protection) Oikosulkusuoja 
• NLO (No Load Operation): tämä ei oikeastaan ole samankaltainen suojaus kuin muut, mutta se mahdollistaa virtalähteen käynnistämisen ilman kuormaa.

Itse en ottaisi talouteeni virtalähdettä, jossa noita aivan kaikkia suojauksia ei ole.  Maksaahan sitä vakuutusmaksujakin vuosittain vaikka kuinka paljon, on ihan viisasta maksaa myös siitä hyvästä ja laadukkaasta virtalähteestäkin.

Vierailija
30/54 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:06"]

[/quote]

[/quote]

Nykypeleillä ei i7 tarvitse. Harva peli käyttää montaa corea. Steam varsinkaan ei vaadi koneelta juutri mitään ja pyörii hyvin jo i3 ja i5 prossuilla. En ole IT ammattilainen, mutta 30 vuotta harrastanut. Juuri tein mukuloille koneen ja jopa vanahalla e8400 pelit pyörivät + gtx640, kun testattiin.
Ostelin osat käytettynä ja rakentelin sitten i5 4670k koneet. Budjetti oli 500eur/ kone.
Köyhä ei voi valittaa. Parempi tuo on kuin samsungin imuri...

Vierailija
31/54 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen kone minun kannattaisi hankkia olen 13 ja oikeastaan haluan sen pyörittävä minecraftin noin 120fps tai yli budjetti on noin 600€ pitäisi pystyä pelaamaan monia tunteja putkeen ja dvd paikka olisi kiva

Vierailija
32/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselöni 600€ kone ja pyörittää kaikkia uusimpiakin pelejä erinomaisilla grafiikoilla, joten halvemmallakin pääsee jos ei ole hifistelijä. Kasasin itse. Näytönohjaimen ostin vähän käytettynä, koska siinä säästää valtavasti.

Vierailija
33/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipa kuusnepa

Vierailija
34/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi oma 13-vee pelaa Nintendolla ja PC on piirtämistä varten. Pidin piirtopöytää jo hieman hintavana (300€) tällaiseen harrastukseen, mutta minähän olen päässyt halvalla!

Vierailija
35/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään tämä vanha ketju on noussut ylös. Poika säästi kaikki lahjarahansa hyvän tovin ja kun sai kasaan 900 euroa, niin osti osat ja rakensi itsellensä tietokoneen. Sitä ennen luki pitkät pötköt, että mitkä osat sopii toisiinsa ja mistä voi tinkiä ja mitä taas haluaa painottaa. Tuossa 900 eurossa ei ollut siis näyttöä ja sen päälle on tuon jälkeen vielä ostanut kuulokkeet.

Luulen, että poika oppi paljon tuosta prosessista - sekä rahan säästämisetä että tietokoneen kokoamisesta ja niistä arvovalinnoista, joita joutuu  tekemään, kun ei ole iskeä sitä 1500-2000 euroa, joka pitää olla, jos haluaa vastaavan paketin valmiiksi koottuna.

Vierailija
36/54 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku kertoo jonku hyvän pc pelikoneen budjetti 1500-2500€ t. 16 poika

Vierailija
37/54 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 02:17"]Huh, onneksi oma 13-vee pelaa Nintendolla ja PC on piirtämistä varten. Pidin piirtopöytää jo hieman hintavana (300€) tällaiseen harrastukseen, mutta minähän olen päässyt halvalla!

[/quote] Toivottavasti poikaasi ei kiusata koulussa, sillä 13-vuotiaat ei yleensä pelaa nintendolla.
[/quote]

Oikeastaan meidän koulussa ne (nintendo ds) alkaa olla taas hitti. Jopa osa "suosituista" pelaa nintendoilla välituntisin.

t. 16v

Vierailija
38/54 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä oisin sä ni ostaisin pojalle alienware 13 se on hyvä ja ei maksa ku 900-1400€

Vierailija
39/54 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle 16v alienware 15☺️

Vierailija
40/54 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:18"]Nykypeleillä ei i7 tarvitse. Harva peli käyttää montaa corea. Steam varsinkaan ei vaadi koneelta juutri mitään ja pyörii hyvin jo i3 ja i5 prossuilla.

Steam ei ole peli, vaan peleihin liittyviä oheistoimintoja. Sitä kautta voi ostaa pelejä, se auttaa niiden asentamisessa, pitää tilastoja, auttaa kommunikoinnissa muiden pelaajien kanssa ja niin edelleen. Itse pelit ovat erillisiä ohjelmia. Steamin kautta voi ostaa yksinkertaisia pikkupelejä, jotka pyörivät kaikissa koneissa tai sitten supergrafiikoilla varustettuja järkäleitä, jotka vaativat täysillä herkuilla toimiakseen tuhansien eurojen peli-PC:n.

Ostelin osat käytettynä ja rakentelin sitten i5 4670k koneet. Budjetti oli 500eur/ kone.
Köyhä ei voi valittaa. Parempi tuo on kuin samsungin imuri...

Tuollaisella koneella pelaa melkein kaikkia pelejä, mutta grafiikka-asetukset joutuu säätämään minimiin. Peliharrastajien vaatimukset ovat ylensä kovat eikä satunnaisen pelaajan kannata maksaa niiden täyttämisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi