Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä aasialaisia tapoja et ymmärrä?

Vierailija
02.11.2020 |

Minä aloitan. En ymmärrä siellä tapahtuvaa eriarvoisuutta naisten ja miesten välillä. Sotii pahasti omien arvojeni kanssa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanissa on kohteliasta röyhtäistä kiitoksena ruoasta.

Onkohan totta? :D ainoa aasialainen tapa mikä tuli mieleen ja tämänkin kuullut jostain lapsena.

No ei pidä paikkaansa. Japanilaisilla tosi miellyttävät ja korrektit käytöstavat. Tuo röyhtäily ja röyhkeys on kiinalaisten juttuja.

Vierailija
22/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä pakkoavioliittoja ja lapsiavioliittoja, en ymmärrä miesylivaltaa, väkivaltaa, kidutusta ja julmuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva kumartelu. Varmaan on joka jampalla jatkuva niskasärky.

Vierailija
24/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset puhuu Aasiasta homogeenisena massana? Aasiassa asuu heittämällä yli 3 miljardia ihmistä kymmenissä valtioissa. 

Vierailija
25/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanankoipien siis kynsien jyrsiminen ja imeminen suuria nautinnon ääniä päästäen.

Vierailija
26/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset puhuu Aasiasta homogeenisena massana? Aasiassa asuu heittämällä yli 3 miljardia ihmistä kymmenissä valtioissa. 

Niin ja joka maassa on samat ongelmat. On paljon köyhyyttä, eriarvoisuutta, huonoa hygieniaa, huono tasa-arvo jne. Siksi voin - ap

Vierailija
27/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla Aasiassa seikkaillessa jaksaa aina hämmästyttää tuo ”alan ammattilaisten” tapa pyyhkiä jortikka kosteuspyyhkeellä ennen tositoimiin ryhtymistä, vaikka juuri on käyty yhdessä suihkussa...

Omituinen rituaali kaiken kaikkiaan.

Vierailija
28/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni olen lukenut, että ruoan jättäminen lautaselle syömättä on kunnianosoitus ja hyvä tapa, olikohan Japanissa. Kauhea määrä hävikkiä

Joo, ihan käsittämätöntä. Muhun on iskostettu ajatus, että lautanen syödään tyhjäksi - ties missä maissa olen sitten kauhea moukka tuon takia...[/quote

En tiedä tuosta moukkamaisuudesta, mutta minulle kiinalainen tuttu sanoi, että se että jättää pikkuisen lautaselle, kertoo emännälle että ruokaa oli riittävästi.  Tyhjä lautanen viestii että on yhä nälkäinen.

Eikä sitä tarvitse jättää kuin tyyliin yksi suupala.

Vierailija
29/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja joka maassa on samat ongelmat. On paljon köyhyyttä, eriarvoisuutta, huonoa hygieniaa, huono tasa-arvo jne. Siksi voin - ap

Voi luoja. Voisit vähän sivistää itseäsi, kultapieni 

Vierailija
30/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa ihmettelin sitä, kuinka paikallisten käytöstavat ruokapöydässä ja sen ulkopuolella ovat kuin eri planeetoilta. :D Esim. haukotellessa tai nauraessa on aina syytä peittää suu kädellä, mutta ruokapöydässä on enemmän kuin ok mässyttää ja esim imeä nuudeleita suuhun. Ja sitä ryystämisen määrää! Tämä ryystäminen yms. kuitenkin ilmeisesti osoittaa kunnioitusta ruokaa ja sen tekijää kohtaan.

Vierailija
31/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että naisilla ja lapsilla ei ole samoja oikeuksia.

Vierailija
32/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiaan en mtkustaisi, vaikka maksettaisi.

Vierailija
33/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni olen lukenut, että ruoan jättäminen lautaselle syömättä on kunnianosoitus ja hyvä tapa, olikohan Japanissa. Kauhea määrä hävikkiä

Joo, ihan käsittämätöntä. Muhun on iskostettu ajatus, että lautanen syödään tyhjäksi - ties missä maissa olen sitten kauhea moukka tuon takia...[/quote

En tiedä tuosta moukkamaisuudesta, mutta minulle kiinalainen tuttu sanoi, että se että jättää pikkuisen lautaselle, kertoo emännälle että ruokaa oli riittävästi.  Tyhjä lautanen viestii että on yhä nälkäinen.

Tätä en juuri ymmärrä. Että pitää olla aina jotain rituaaleja ja tapoja, joita kaikkien pitää noudattaa kaavamaisesti.

Vierailija
34/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Kiinassa ehdottomasti se miten julmasti eläimiä kohdellaan. Mm. nypitään höyhenet eläviltä linnuilta ja turkki revintään eläviltä eläimiltä. Muutenkin elämän arvostaminen on siellä kovin vinksahtunutta.

Vierailija
35/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntimies-Mynttinen kirjoitti:

Tuolla Aasiassa seikkaillessa jaksaa aina hämmästyttää tuo ”alan ammattilaisten” tapa pyyhkiä jortikka kosteuspyyhkeellä ennen tositoimiin ryhtymistä, vaikka juuri on käyty yhdessä suihkussa...

Omituinen rituaali kaiken kaikkiaan.

;-D

Odottelinkin jo koska mynttinen saapuu tähän ketjuun pölvästelemään

Vierailija
36/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi-idässä en ymmrrä sitä että mies saa hakata vaimoaan ja tehdä tälle mitä.vain.

Vierailija
37/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa myös kaiken kopioiminen. Eikö enää ruudin keksimisen jälkeen ole kiinnostanut keksiä mitään omaa?

Vierailija
38/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en juuri ymmärrä. Että pitää olla aina jotain rituaaleja ja tapoja, joita kaikkien pitää noudattaa kaavamaisesti.

Eikö teidän perheellä ole mitään pöytätapoja ?:D

Vierailija
39/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, onko muka Japani köyhä maa?

Entä Israel, joka kuuluu Lähi-itään?

Vierailija
40/53 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, onko muka Japani köyhä maa?

Entä Israel, joka kuuluu Lähi-itään?

Ei välttämättä valtiona, mutta en sanonutkaan että kaikki Aasian maat olisivat valtioina köyhiä. Eriarvoisuuden taso on kuitenkin suuri siellä lähes kaikissa valtioissa. Puhumattakaan tasa-arvo-ongelmista, huonosta hygieniasta. Joissain maissa ongelmia on vähemmän, joissain nämä kaikki toteutuvat. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme