Mitä aasialaisia tapoja et ymmärrä?
Minä aloitan. En ymmärrä siellä tapahtuvaa eriarvoisuutta naisten ja miesten välillä. Sotii pahasti omien arvojeni kanssa.
Kommentit (53)
En ymmärrä pakkoavioliittoja ja lapsiavioliittoja, en ymmärrä miesylivaltaa, väkivaltaa, kidutusta ja julmuutta.
Jatkuva kumartelu. Varmaan on joka jampalla jatkuva niskasärky.
Miksi ihmiset puhuu Aasiasta homogeenisena massana? Aasiassa asuu heittämällä yli 3 miljardia ihmistä kymmenissä valtioissa.
Kanankoipien siis kynsien jyrsiminen ja imeminen suuria nautinnon ääniä päästäen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset puhuu Aasiasta homogeenisena massana? Aasiassa asuu heittämällä yli 3 miljardia ihmistä kymmenissä valtioissa.
Niin ja joka maassa on samat ongelmat. On paljon köyhyyttä, eriarvoisuutta, huonoa hygieniaa, huono tasa-arvo jne. Siksi voin - ap
Tuolla Aasiassa seikkaillessa jaksaa aina hämmästyttää tuo ”alan ammattilaisten” tapa pyyhkiä jortikka kosteuspyyhkeellä ennen tositoimiin ryhtymistä, vaikka juuri on käyty yhdessä suihkussa...
Omituinen rituaali kaiken kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni olen lukenut, että ruoan jättäminen lautaselle syömättä on kunnianosoitus ja hyvä tapa, olikohan Japanissa. Kauhea määrä hävikkiä
Joo, ihan käsittämätöntä. Muhun on iskostettu ajatus, että lautanen syödään tyhjäksi - ties missä maissa olen sitten kauhea moukka tuon takia...[/quote
En tiedä tuosta moukkamaisuudesta, mutta minulle kiinalainen tuttu sanoi, että se että jättää pikkuisen lautaselle, kertoo emännälle että ruokaa oli riittävästi. Tyhjä lautanen viestii että on yhä nälkäinen.
Eikä sitä tarvitse jättää kuin tyyliin yksi suupala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja joka maassa on samat ongelmat. On paljon köyhyyttä, eriarvoisuutta, huonoa hygieniaa, huono tasa-arvo jne. Siksi voin - ap
Voi luoja. Voisit vähän sivistää itseäsi, kultapieni
Japanissa ihmettelin sitä, kuinka paikallisten käytöstavat ruokapöydässä ja sen ulkopuolella ovat kuin eri planeetoilta. :D Esim. haukotellessa tai nauraessa on aina syytä peittää suu kädellä, mutta ruokapöydässä on enemmän kuin ok mässyttää ja esim imeä nuudeleita suuhun. Ja sitä ryystämisen määrää! Tämä ryystäminen yms. kuitenkin ilmeisesti osoittaa kunnioitusta ruokaa ja sen tekijää kohtaan.
Sitä että naisilla ja lapsilla ei ole samoja oikeuksia.
Aasiaan en mtkustaisi, vaikka maksettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni olen lukenut, että ruoan jättäminen lautaselle syömättä on kunnianosoitus ja hyvä tapa, olikohan Japanissa. Kauhea määrä hävikkiä
Joo, ihan käsittämätöntä. Muhun on iskostettu ajatus, että lautanen syödään tyhjäksi - ties missä maissa olen sitten kauhea moukka tuon takia...[/quote
En tiedä tuosta moukkamaisuudesta, mutta minulle kiinalainen tuttu sanoi, että se että jättää pikkuisen lautaselle, kertoo emännälle että ruokaa oli riittävästi. Tyhjä lautanen viestii että on yhä nälkäinen.
Eikä sitä tarvitse jättää kuin tyyliin yksi suupala.Tätä en juuri ymmärrä. Että pitää olla aina jotain rituaaleja ja tapoja, joita kaikkien pitää noudattaa kaavamaisesti.
No Kiinassa ehdottomasti se miten julmasti eläimiä kohdellaan. Mm. nypitään höyhenet eläviltä linnuilta ja turkki revintään eläviltä eläimiltä. Muutenkin elämän arvostaminen on siellä kovin vinksahtunutta.
Myyntimies-Mynttinen kirjoitti:
Tuolla Aasiassa seikkaillessa jaksaa aina hämmästyttää tuo ”alan ammattilaisten” tapa pyyhkiä jortikka kosteuspyyhkeellä ennen tositoimiin ryhtymistä, vaikka juuri on käyty yhdessä suihkussa...
Omituinen rituaali kaiken kaikkiaan.
;-D
Odottelinkin jo koska mynttinen saapuu tähän ketjuun pölvästelemään
Lähi-idässä en ymmrrä sitä että mies saa hakata vaimoaan ja tehdä tälle mitä.vain.
Kiinassa myös kaiken kopioiminen. Eikö enää ruudin keksimisen jälkeen ole kiinnostanut keksiä mitään omaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä sitä tarvitse jättää kuin tyyliin yksi suupala.Tätä en juuri ymmärrä. Että pitää olla aina jotain rituaaleja ja tapoja, joita kaikkien pitää noudattaa kaavamaisesti.
Eikö teidän perheellä ole mitään pöytätapoja ?:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, onko muka Japani köyhä maa?
Entä Israel, joka kuuluu Lähi-itään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, onko muka Japani köyhä maa?
Entä Israel, joka kuuluu Lähi-itään?
Ei välttämättä valtiona, mutta en sanonutkaan että kaikki Aasian maat olisivat valtioina köyhiä. Eriarvoisuuden taso on kuitenkin suuri siellä lähes kaikissa valtioissa. Puhumattakaan tasa-arvo-ongelmista, huonosta hygieniasta. Joissain maissa ongelmia on vähemmän, joissain nämä kaikki toteutuvat. Ap
No ei pidä paikkaansa. Japanilaisilla tosi miellyttävät ja korrektit käytöstavat. Tuo röyhtäily ja röyhkeys on kiinalaisten juttuja.