Minkä nettiverkon valitsen? Tietokoneen nettiyhteys vinkkejä tarvitaan!
Tietoneen verkkovalinnassa on vaihtoehdot
1) wlan
2) lentotila
3) mobiilitukiasema
Minkä näistä valitsen kun käytän taloyhtiössäni olevaa systeemiä, joka on asukkaille ilmainen ja on Telialta, ja minulla on ethernet-systeemi johdolla?
Mikä on tietoturvallisin valinta, vai onko mitään väliä minun taloyhtiöethernet-systeemissä?
Kiito etukäteen vastauksista!
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Kytket sen ethernetpiuhan tietokoneeseesi etkä valitse noista mitään.
Minä kiitän Sinua vastauksesta! Olen ihan uuno näiden vempeleiden kanssa ja ykskaks huolestuin, kun klikkasin auki koneen alalaidassa olevan verkkokuvakkeen ja siinä näytti että koneessani oli wlan valittuna (sinisenä) ja siellä kaikenlaista wifiä, joista jotkut oli lukon takana ja jotkut ei. Mietin että mitäs tämäkin nyt tarkoittaa!
Yhteyden olenkin laittanut päälle aina niin että johto koneeseen, ja on toiminut hyvin koska taloyhtiö on ottanut käyttöön jonkun nopean systeeminkin.
(Onkohan enää missään toimivia kirjoituskoneita myytävänä?)
tuolla tasolla olevien ihmisten olisi parempi pysyä pois netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kiitän Sinua vastauksesta! Olen ihan uuno näiden vempeleiden kanssa ja ykskaks huolestuin, kun klikkasin auki koneen alalaidassa olevan verkkokuvakkeen ja siinä näytti että koneessani oli wlan valittuna (sinisenä) ja siellä kaikenlaista wifiä, joista jotkut oli lukon takana ja jotkut ei. Mietin että mitäs tämäkin nyt tarkoittaa!
Yhteyden olenkin laittanut päälle aina niin että johto koneeseen, ja on toiminut hyvin koska taloyhtiö on ottanut käyttöön jonkun nopean systeeminkin.
(Onkohan enää missään toimivia kirjoituskoneita myytävänä?)
Ota wlan pois päältä etteivät naapurit pääse sorkkimaan konettasi ja käytä nettiä kuten aiemmin neuvottu suoraan piuhalla, aina varmin vaihtoehto.
Ei me voida ap tuota tietää, koska emme tiedä, miten teidän taloyhtiön verkko on toteutettu. Lentokonetila tosin sulkee kaikki tietoliikenneyhteydet koneeltasi, että sitä nyt ei ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei me voida ap tuota tietää, koska emme tiedä, miten teidän taloyhtiön verkko on toteutettu. Lentokonetila tosin sulkee kaikki tietoliikenneyhteydet koneeltasi, että sitä nyt ei ainakaan.
Lentokonetilassa voi kyllä käyttää valitsemaansa WiFiä.