Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirkasvalolaite - hyödyllinen vai ei?

Vierailija
02.11.2020 |

Olen tähän joka syksyiseen väsymykseen, vetämättömyyteen ja auringonvalon puutteesta aiheutuvaan ahdistukseen pohtinut hankkivani kirkasvalolaitteen. Hinnathan ei noissa päätä huimaa.

Toivoisin kuitenkin kokemuksia, onko niistä ollut käyttäjilleen hyötyä, jos täältä siis löytyisi ihmisiä, jotka kirkasvalolaitetta ovat käyttäneet. Ja jos on, mitä merkkiä/mallia suosittelisit...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyötyline. Aina löytyy uusia höynäytettäviä.

t. Muuja

Vierailija
2/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole vaikea testata, toisille auttaa toisille ei. Hommaa keittiön valaisimeen 6000K kylmä valkoinen lamppu, siitä pääset alkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkasvolalaite terapialaitteena voi olla hyvä jos käyttää pitkiä aikoja lähietäisyydeltä.

Mutta kodin valoisan tunnelman kannalta kannattaa muuten panostaa kunnolla valaistukseen. Nykyäään saa tosi hyvä led-lamppuja eri lumeneilla je eri sävyillä. Noilla pystyy luomaan aivan toisenlaisen tunnelman ja yleisen valoisuuden koko kotiin ja tämä varmasti piristää vähintäänkin psykologisesti. Meillä oli vanhemmilla talvisin tosi hämärää aina talvisin vaikka olisi ollut vähän valoja päälläkin. Uusin systemaattisesti koko valaistuksen ja nyt on kuin ihan eri asunto.

Jos muu valaistus on surkea ja sitten on vain yksi valoterapilamppu pöydällä, niin ei optimaalinen ratkaisu viihtyvyyden kannalta.

Kolmanneksi pitää syödä paljon vitamiineja (D-vitamiinia isolla annoksella) ja antoksidantteja koko pimeän kauden yli. Kokeile esim. Acai-kapseleita tai -jauhetta. Ainakin itseäni piristää välillä vähän liikaakin.

Vierailija
4/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei siis kukaan ole käyttänyt/kokeillut kirkasvalolaitetta?

Vierailija
5/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt. Mulla vaan aiheuttaa unettomuutta, vaikka ihan minimiajan käytinkin niin jouduin jättämään pois.

Vierailija
6/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko lähetät jos annan tilinumeron?

Vierailija
7/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä tavaratalon lamppuosastolle haahuilemaan. Ei maksa mitään.

Vierailija
8/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kirkasvalolamppua muutaman vuoden enkä siitä enää luopuisi. Jos päädyt hankkimaan laitteen, tarkista, että siinä on tarpeeksi lukseja ja laitteen hoitoetäisyys. Esimerkiksi omassa lampussani se on 38 cm.

Vierailija
9/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen saaneena apua kirkasvalolaitteesta. Ei se kaamosmasennusta ole täysin estänyt, mutta on lievittänyt oireita.

Vierailija
10/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on korvavalo anuksessa ja hyvältä tyntuu.

Piereskellessä usein vaan ampautuu pöksyyn ja pöntöllä plumpsahtaa, kun ei muista poistaa.

Vierailija
11/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt etätöissä se toimii hyvin, kun on aikaa istua lampun edessä se puoli tuntia samalla, kun työskentelee. Aiemmin sen hyöty jäi vähän heikoksi, kun pimeinä aamuina ei jaksanut herätä puolta tuntia aiemmin. Lampun sijoittelu on omalta osin hankalaa, koska sen pitää olla varsin lähellä ja sen ääressä pitää olla se puoli tuntia. Itselläni on nyt työpöydän nurkassa.

Vierailija
12/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On auttanut, monta vuotta ollut käytössä, ainut huono juttu on et sitä valoa pitäis "imee" aamuisin, mut en mä ehdi siinä istuskella 20 minuuttia, nukun mieluummin senkin ajan

Vierailija
13/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kampauspöydällä, enkä enää vaihtaisi muuhun.

Vierailija
14/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toiminut, syön aamiaista ja juon kahvit naama kiinni lampussa. Tulee se puoli tuntia siinä. Ollut Strömen(?) pieni ja pyöreä, maksoin siitä kolme vuotta sitten muistaakseni 70€. Kuten joku sanoi, katso luxit ja etäisyys/aika ennen kuin ostat.

Mieti myös mihin aiot sen laittaa ja koska käyttää. Pitäisi olla heräämisen jälkeen aika pian.

Vierailija
15/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei siis kukaan ole käyttänyt/kokeillut kirkasvalolaitetta?

Olen käyttänyt ja käytän. Sitä tulee pitää päällä vain aamuisin ja noin 15 min. verran lähietäisyydellä. Meillä on suht pienikokoinen merkiltään Beurer. Hyvä ja maksoi noin 70 euroa. Illalla ei kannata enää käyttää, vie yöunet. Ja siis käytön pitää olla säännöllistä aina kevääseen saakka.

Vierailija
16/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toimiva.

Isoin ongelma tuossa on että pitäisi käyttää aamulla n. 30 min. Jos myöhemmin, vie yöunet. Eli valohoito jää helposti väliin.

Kannattaa myös huomata että useimpia joutuu katsomaan TOSI läheltä (15-30cm).

Itse hankin tehokkaan, hinta toki suurempi.

Vierailija
17/17 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona iso sellainen ruokapöydällä ja mulla töissä pienempi työpisteessä. Tosin nyt koronan aikaan ei ole tullut konttorilla käytyä.

Ja kyllä kirkasvalo oikeesti auttaa. Jopa mies, joka ei huuhaahoihin usko, hakeutuu aamiaisella sen ääreen ja huolehtii, että se on päällä.