Kieltäisin meikkien käytön alle 18vee kouluissa...
Kieltäisin meikkien käytön kaikissa kouluissa - yläaste, lukio, amis ja ainakin alle 18 v. Olisi hyvä tapa näyttää, että ei ole vielä täysikäinen. Kilpailisivat sitten vain toistensa kanssa.Sallisin vaikka esim ripsivärin ja kynsilakan. Tukan värjäyskin on kyseenalaista, varsinkin jos väri ei ole edes vaaratonta.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 13:13"]
5: Kuinka moni poika käyttää meikkivoidetta? Ovatko he sinusta epäkohteliaita finneineen, ja jos eivät, niin miksi tämä meikkivoidejuttu koskisi vain tyttöjä?
Minä joskus mietin noita finninaamaisia poikia nähdessäni, että voi kun olisi heille yhtä helppoa kuin tytöille peittää ihon virheet. Teininä ei muutenkaan ole helppoa ja monesta näkee, että häpeävät ulkomuotoaan.
[/quote]
Mun luokalla oli yksi poika, suosittu jätkä, joka uskalsi meikata. Ei mitenkään näkyvästi, mutta oli sillä semmoinen putelo mukana missä meikkivoide ja puuteri samassa. Ja ihan hetero oli, kun sitäkin kohta joku epäilee. Toivottavasti maailma muuttuu suopeammaksi miestenkin meikkauksen suhteen
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 13:13"]
5: Kuinka moni poika käyttää meikkivoidetta? Ovatko he sinusta epäkohteliaita finneineen, ja jos eivät, niin miksi tämä meikkivoidejuttu koskisi vain tyttöjä?
Minä joskus mietin noita finninaamaisia poikia nähdessäni, että voi kun olisi heille yhtä helppoa kuin tytöille peittää ihon virheet. Teininä ei muutenkaan ole helppoa ja monesta näkee, että häpeävät ulkomuotoaan.
[/quote]
Mun luokalla oli yksi poika, suosittu jätkä, joka uskalsi meikata. Ei mitenkään näkyvästi, mutta oli sillä semmoinen putelo mukana missä meikkivoide ja puuteri samassa. Ja ihan hetero oli, kun sitäkin kohta joku epäilee. Toivottavasti maailma muuttuu suopeammaksi miestenkin meikkauksen suhteen
[/quote]
Mä taas toivon että molemmat sukupuolet lopettaa meikkauksen.
9 ensimmäistä vastaajaa suhtautui kielteisesti ymmärtämättä, mitä hyötyä siitä voisi olla.
Kuinka paljon tytöt (huom VAIN TYTÖT) tärväävät aikaa ja rahaa meikkaamiseen? Minustakin olisi paljon tärkeämpää oppia hyväksymään itsensä ja tulemaan toimeen finneineen kaikkineen. Oikein pahaan akneen pitäisi saada hoitoa eikä vaan peittää.
Hyvä juttu. Saisivat koululaispojatkin rehellisen katsauksen tarjontaan.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 13:11"]Suurin osa tuon ikäisistä ei osaa meikata itseään muuten kuin Tikkurilan värikartaksi joten eivät he kuitenkaan ole kilpailemassa vanhempien kanssa joille on jo kehittynyt sitä taitoa ja värisilmää. Vai onko AP jäänyt sinne Tikkurilan maaliosastolle?
Puhuttiin juuri kuluneella viikolla siitä kuinka huonosti olimme meikanneet teineinä ja luulimme olevamme mielettömän sexyjä. Nyt keski-iän kolkutellessa ovelle on lähinnä iho tasoitettu (ja ne häivytykset opeteltu) sen ripsivärin ja kynsilakan lisäksi. Hiuksistakin kasvatellaan väriä pois.
[/quote]
Mut luonnollisuushan on nyt muodissa, et omaa kauneutta ja väriä korostetaan eikä ideana ole maalata päälle kerrosta.