Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minipillerit ja mieliala

Vierailija
01.11.2020 |

Miten minipillerit ovat vaikuttaneet mielialaanne? Olen syönyt 5 kk Slindoja. Itken koko ajan. Tuntuu että olen kadottanut elämäniloni, kun kaikki tunteet ovat samaa tasaista puuroa itkukohtauksia lukuunottamatta....

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin minipillereistä myös ihan sekasin. Ei ikinä enää niitä.

Vierailija
2/7 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pilasin itseltäni puoli vuotta esikoisen vauva-ajasta minipillereillä, enkä sen jälkeen ole hormonaalista ehkäisyä halunnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pilleritkään ei sopineet minulle. Onko jollakin kokemusta laimentaako esimerkiksi hormonikierukka samalla tavalla tunteet kuin pillerit?

Ap

Vierailija
4/7 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeenitasojen lasku = suurempi itkuherkkyys

Vierailija
5/7 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui että kapseli sopi mulle, oli lähes kymmenen vuotta käytössä. Nyt kun vaihdoin tauon jälkeen minipillereihin tuntuu että vaikuttivat paljon enemmän. Masennus meni aika pahaksi ja halut tyystin poissa. Vaikka joskus pää olisi halunnutkin, kroppa ei vaan syttynyt millään tavalla. Tuntui että mussa on jotain mennyt rikki. Ilman tuota oiretta en olisi osannut yhdistää pillereihin, kun on paljon syitä miksi mielialan kuuluukin nyt olla huono, mutta vasta on tullut mieleen että pillerit saattaa vaikuttaa siihenkin. Lopetin ne nyt äskettäin ja odottelen mitä tapahtuu. Meneekö yhtään parempaan päin.

Olen tullut myös ajatelleeksi että voisiko hyvin pitkäaikainen huono mieliala ja vaikeudet johtua myös tuosta vuosikymmenestä kapselin kanssa. Kun enhän mä oikeasti tiedä enää mikä vaan kuuluu omaan persoonaan ja mikä on pillerin vaikutusta :D

Vierailija
6/7 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin aikoinaan Mercilonia ja Marvelonia. Olo oli kuin musta pilvi pään päällä koko ajan, kiukutti ja v^tutti 24/7, oireet loppuivat kun lopetin pillerit. Gynen kommentti oli muistaakseni, en nyt oikein usko, että oireesi johtuvat pillereistä.

Tupakoiva ystäväni sai veritulpan jalkaansa, joka nopeutti lopettamispäätöstä, vaikka en itse polttanutkaan.

Vierailija
7/7 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin aikoinaan Mercilonia ja Marvelonia. Olo oli kuin musta pilvi pään päällä koko ajan, kiukutti ja v^tutti 24/7, oireet loppuivat kun lopetin pillerit. Gynen kommentti oli muistaakseni, en nyt oikein usko, että oireesi johtuvat pillereistä.

Tupakoiva ystäväni sai veritulpan jalkaansa, joka nopeutti lopettamispäätöstä, vaikka en itse polttanutkaan.

Outo kommentti gyneltä, kun Mercilonin haittavaikutuksissa lukee mielialan vaihtelut (yleiset haittavaikutukset). Vaikuttaahan nuo mielialaan kun kehon oma hormonitoiminta lakkautuu pillereiden myötä ja hormonitoiminta korvaantuu keinotekoisella hormonilla.