Voinko tuoda vietnamilaisen naisystäväni Suomeen toimeentulotuen tai työmarkinatuen piiriin? Olen itsekin työtön...
Minulla on 22 v. naisystävä vietnamista, jonka haluaisin saada Suomeen. Olen itse 41v ja tällä hetkellä työtön ( tai ollut jo 2 vuotta), mutta korona vei viimeisetkin mahikset työllistyä. Yksin oon pärjännyt hyvin sosiaalituilla, mutta nyt mietin onko mitään mahiksia pärjätä ja saada mun ihana nainen Vietnamin Hanoista tänne. Hän tulisi mielellään Suomeen mun pikkukaksioon pitämään paikat kuosissa ja minut onnellisena. Jotta hän saa viisumin minun täytyisi voida osoittaa suuremmat tulot tai varallisuus kuin nyt on tiliotteella. Saan kyllä lainattua tilille katetta näyttääkseni suuremmat varannot, joten tähän se ei kaadu. Silti käytäntö jatkossa mietityttää vaikka saisin hänet tänne. Eli voiko hän saada myös toimeentulotukea ja työmarkkinatukea ym. avustuksia ja työlupaa? Jotta hän voisi jäädä Suomeen on pakko mennä naimisiin koka muuten hän saa olla täällä turistina rajallisen ajan. Vinkkejä?
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Suomeen ei noin vain voi tulla pysyvästi.
Paitsi jos sanoo rajalla taikasanan.
Sun pitää tehdä niin kuin poliisijefe: Adoptoit hänet.
Asiani alkaa olla ajankohtainen. Sain säästettyä rahaa lentoihin meille kummallekin ja nyt vaan papereita vetämään jotta päästään Suomeen.
[/quote] Mikä estää ap:ta muuttamasta Vietnamiin? Katsoo netistä onko siellä mitään töitä ja kouluttautuu Suomessa sitä varten. Silloin pääsee naisensa luokse. Vai, eikö työt maistu? Aasialainen nainen haluaa useimmiten saada kunnianhimoisen miehen jota ap ei näillä näkymin ole.[/quote]
Noin juuri. Mikset sä muuta itse sinne Vietnamiin ihanuutesi luokse?
Kyllä taitaa olla niin että vaikka olisi aviovaimo, niin sinun Suomen kansalaisena pitää taata vaimon toimeentulo Suomessa, joten sulla pitäisi olla työpaikka tai tuloja yrityksestä. Muista että myös nämä luvat maksavat, lisäksi tulee yleensä käännöskuluja yms.
Avioliiton solmiminen monissa Aasian maissa tulee miehelle kalliiksi, koska usein kulttuureissa mies on se jonka tulee elättää perhe, vaimo ja maksaa kaikki. Vaimon suvulle pitää yleensä valmistaa myötäjäiset (usein kohtuullinen summa rahaa), jne...
Ekaa oleskelulupaa aviovaimolle pitää yleensä hakea sieltä vaimon kotimaasta.
Tässä ohjeet
https://migri.fi/aviopuoliso-suomessa-oleskeluluvalla
Huomaa myös että prosessi voi kestää pelkästään Suomen byrokratian osalta 9 kk.
Sain järkättyä naiseni Vietnamista Suomeen lomalle. Pystyin säästämään hyvin asumistuesta ja lainasin myös frendeiltä tilille se verran hyvin saldoa, että pystyin osoittamaan, että on varaa elättää häntä loman aika täällä. Nyt täytyy vaan täällä anoa jatkolupaa ja mennä vihille. Jos tulee kielteinen päätös, niin sit vaan valitetaan ja nainen jää tietty valituksen käsittelyn ajaksi Suomeen jne. Kyllä ne keinot löytyy aina. Sommoro!
Kyllä voit ja on hyvä että suomeen saadaan parempaa GEENIPERIMÄÄ
Miksi kaiken maailman apinat pitää tuoda viidakosta jos viidakkoonkin muutto on mahdollista?
Mitään kustannusrasitteita ei pidä tuoda Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Voi saada tukia jos on Suomen kansalainen. Saako kansalaiiuden menemällä naimisiin?
Tai puolison. 90 päivää voi oleskella. Sitten voi anoa jatko- oleskeluoikeutta.
Mutta pitää olla riittävästi varallisuutta, jotta voi elättää itsensä. Tai puolisolla. Elatusturvan piiriin ei pääse tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saamassa ratkaisun tilanteeseeni pitkään jatkuneiden kuntoutustukien myötä ja lopulta työkyvyttömyyseläkkeen kautta. Näin ei ole niin vältsyä saadakaan vietnamilaistanaisystävääni Suomeen vaan voin asettua itsekin Vietnamiin eläkkeelle.
ApKyllä sä vaimosi saat tuoda Suomeen, eri asia sit vaatiiko naisen perhe jotakin. Jos ei, niin sit vaan naimisiin ja Suomeen.
Mutta pysyvää oleskelulupaa ei saa, jos ei itse pysty tai sinä elättämään vaimoasi.
Onpa kumma kun mammoja kiinnostaa tää aihe jo kymmenen sivun verran.
Vierailija kirjoitti:
Voi saada tukia jos on Suomen kansalainen. Saako kansalaiiuden menemällä naimisiin?
Ei.
Päätyy nainen prostituutiksi, edulliseen hintaan 150€/tunti.
Vierailija kirjoitti:
Päätyy nainen prostituutiksi, edulliseen hintaan 150€/tunti.
Onpahan 20x hinta omaan maahan verrattuna
Joo ei se järvi soutamalla kulu. Pääasia et naiseni on Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Mieti, jos olisi olemassa joku tietojärjestelmä, johon lähes kaikilla olisi länsimaissa pääsy. Ei tarvitsisi soitella eri virastoihin vaan olisi joku hakukone, jolla voisi hakea sieltä tietoa. Sillä voisi olla jopa joku hassu nimi kuten Google. Sitten sieltä voisi muutamassa sekunnissa tehdä hakuja eri hakusanoilla tai niiden yhdistelmillä ja se löytäisi vastauksia kysymyksiin.
Olisi kyllä aika jännä se!
Ap:n pitää katsoa Maahanmuuttoviraston nettisivuja. Suomen kansalainen voi saada aviopuolisonsa maahan melko helposti. Viranomaiset voivat silti tutkia tilannetta. Mutta naisystävä? Jos se olisi mahdollista, niin kuka tahansa voisi tuoda porukkaa maahan. Sitten vaan kutsuja ilmoittaa, että mä en enää ole tuon kanssa. Siinäpä vasta kaaos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toii on ihmiskaupppaa tai ainakin sitä tehdään siellä päässä niin.
Ei todellakaan ole
Se kuulostaa ihmiskaupalta. Toinen ilmaisu on "toisen henkilön riistäminen" ta "taloudellinen hyväksikäyttö". Ei voi järjestää maahan ihmistä maailman toiselta puolelta olosuhteisiin, joissa hänen asemansa on turvaton ja epäselvä. Hän ei ole naimisissa Suomessa asuvan henkilön kanssa. Hänellä ei ole työsopimusta ja työpaikkaa. Hän ei ole opiskelija, jolla on opiskelurahat valmiina pankkitilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On nämä oikeasti aika traagisia tilanteita, jos rakastuu johonkin köyhästä maasta olevaan. Ei se ole mitenkään helppoa saada tyttö/poikaystävää Suomeen länsimaiden ulkopuolelta.
Mikä estää ap:ta muuttamasta Vietnamiin? Katsoo netistä onko siellä mitään töitä ja kouluttautuu Suomessa sitä varten. Silloin pääsee naisensa luokse. Vai, eikö työt maistu? Aasialainen nainen haluaa useimmiten saada kunnianhimoisen miehen jota ap ei näillä näkymin ole.
Vietnamissa on helppo suomalaisenkin sosiaalipummin esittää rahakasta länkkäriä. Totuus vaan tulee ilmi aika nopeasti jos naisen saa Suomeen asti. Kun naiselle paljastuu että ukko on vuokrakasarmissa asuva työnvieroksuja niin liitto jää lyhyeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos saat tämän Vietnamin Kultu Kimalluksen tänne, muista että kunhan hänellä on työpaikka alla, saattaapi katsella sosiaalisesti (ja taloudellisesti) menestyksekäämpää siippaa. Perustuen ihan siihen että on valmis tulemaan Suomeen työttömän kumppaniksi. En tarkoita loukata, mutta ulkomailta saapuvalle kumppanille siipan työpaikka on tärkeä asia, ellei tarkoituksena ole käyttää sinua vain siltana länsimaihin ja vaihtaa uutta tilalle heti kun mahdollista (ja tavoite Suomeen muuttamisesta saavutettu).
On hyvä olla realisti näissä asioissa. Moni on itkenyt katkeria kyyneliä myöhemmin, kun asiat menivät eri lailla kuin etukäteen kuviteltiin.
Kyllä sä vaimosi saat tuoda Suomeen, eri asia sit vaatiiko naisen perhe jotakin. Jos ei, niin sit vaan naimisiin ja Suomeen.