Aikuiset ihmiset juhlii jotain halloween-pippaloita
Siis ei hitto. Maskeerataan suurella vaivalla naamat ja panostetaan pukuihin. Tarjoilupöydätkin koristeltu kaiken maailman pääkalloilla, lepakoilla ja kurpitsapäillä. On tuo aikuisilta ihmisiltä kyllä oikeasti aivan hiton lapsellista 😂 Kaiken lisäksi kyseessä vieläpä naurettava tuontijuhla, joka ei kuulu Suomeen kuten vaikkapa vappu tai juhannus. Me vähe juhlitaan ku jenkitkin juhlii.
Kommentit (63)
Aika noloa leikkiä lastenleikkejä ja vetää samalla baarissa huumeita. Marttinat ja muut tyrkyt siellä etunenässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne samat höperöt juhlii kaikkea muutakin ystävänpäivästä jouluun. Jotkut tuntuvat tarvitsevan kaikkea höpötystä aikansa kuluksi.
Se on kyllä todellakin pyhäinhäväistys, että yritetään pitää hauskaa ja tehdä muutakin kuin synkistellä.
Koska kurpitsan kaivertaminen on perisuomalainen tapa. Ollenkaan ei taas väkisin tuotu OSTA OSTA OSTA juhla.
Vierailija kirjoitti:
Halloweenin juhliminen kyllä kertoo hiukan vielä helposta elämästä kun toisilla pyhäinpäivät tuottaa kyllä tuskaa ennenaikojaan menehtyneiden läheisten takia ja mokomat karnevaalit ovat vain sitten etovia.
Osaanotto menetykseesi. Minäkin muistelin eilen läheistäni mutta samalla tiedän myös ettei hän olisi katsonut pahalla vaikka minulla olisikin hauskaa, päinvastoin. Ajattelen itse niin että kukin juhlikoon kuten haluaa, ei se ole minulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne samat höperöt juhlii kaikkea muutakin ystävänpäivästä jouluun. Jotkut tuntuvat tarvitsevan kaikkea höpötystä aikansa kuluksi.
Se on kyllä todellakin pyhäinhäväistys, että yritetään pitää hauskaa ja tehdä muutakin kuin synkistellä.
Koska kurpitsan kaivertaminen on perisuomalainen tapa. Ollenkaan ei taas väkisin tuotu OSTA OSTA OSTA juhla.
Eihän sinun ole pakko ostaa? Tai juhlia muutenkaan jollei siltä tunnum, mutta anna toki toisille vapaus toimia kuten he haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mieluummin haluat käyttää puukkoasi perisuomalaiseen tapaan ilmoita ensin poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tämän aiempaan ketjuun:
"On hyvä pysyä leikkimielisenä aikuisenakin, elämässä on paljon enemmän iloa ja naurua kun pitää mielen avoimena eikä hirttäydy tekemään vaan jotain mystisiä "aikuisten" juttuja."
Lisään vielä, että minulle ainakin pyhäinpäivän haudoilla käynti edesmenneitä muistellen ja sen päälle pynttäytyminen karmivaksi naamiaisia varten sopivat oikein hyvin samaan juhlaan.
Juuri näin! Molempi parempi: harras ja hiljainen muistelu ja myös riehakkaampi karnevaalimeininki mahtuvat hyvin samaan juhlaan, ja kummallekin on paikkansa. Itse kävin alkuillasta hautausmaalla perheeni kanssa, sytytin kynttilät, muistelin isovanhempia ja aistin valaistun hautuumaan rauhaa. Illalla kiskoin asut päälle ja kokoonnuin muutaman ystävän kanssa höpsöilemään ja nauttimaan elämästä. Life is for the living.
Siinä vaiheessa jos ikinä alan nyrpistellä sille, että jokin on muka liian lapsellista tai ei sovi aikuisille, niin mörökölli minut vieköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tämän aiempaan ketjuun:
"On hyvä pysyä leikkimielisenä aikuisenakin, elämässä on paljon enemmän iloa ja naurua kun pitää mielen avoimena eikä hirttäydy tekemään vaan jotain mystisiä "aikuisten" juttuja."
Lisään vielä, että minulle ainakin pyhäinpäivän haudoilla käynti edesmenneitä muistellen ja sen päälle pynttäytyminen karmivaksi naamiaisia varten sopivat oikein hyvin samaan juhlaan.
Juuri näin! Molempi parempi: harras ja hiljainen muistelu ja myös riehakkaampi karnevaalimeininki mahtuvat hyvin samaan juhlaan, ja kummallekin on paikkansa. Itse kävin alkuillasta hautausmaalla perheeni kanssa, sytytin kynttilät, muistelin isovanhempia ja aistin valaistun hautuumaan rauhaa. Illalla kiskoin asut päälle ja kokoonnuin muutaman ystävän kanssa höpsöilemään ja nauttimaan elämästä. Life is for the living.
Siinä vaiheessa jos ikinä alan nyrpistellä sille, että jokin on muka liian lapsellista tai ei sovi aikuisille, niin mörökölli minut vieköön.
Näin meilläkin, luulen että jos äitini olisi vielä täällä, hänkin osallistuisi mielellään Halloweenin viettoon ja hauskanpitoon. Elämässä kun pitää ottaa ilo irti silloin kun voi.
Meidän tuttavapiirissä juhlitaan synttäreitä (vaikka ei täyttäisi edes pyöreitä! ) ja usein näihin kemuihin kuuluu ilmapalloja, teemapukeutumista, seurapelejä, kakkua ja karkkia... Ollaan 30+. Eli hyihyi pitäisi varmaan pikkuhiljaa aikuistua ja juoda vaan kahvia jakkupuvuissa. Ja hui että, vietän myös ystävänpäivää, vappua, vuosipäivää, halloweeniä... Kerrassaan kamalaa
Vierailija kirjoitti:
Halloweenin juhliminen kyllä kertoo hiukan vielä helposta elämästä kun toisilla pyhäinpäivät tuottaa kyllä tuskaa ennenaikojaan menehtyneiden läheisten takia ja mokomat karnevaalit ovat vain sitten etovia.
Miksi juuri pyhäinpäivä? Itse muistan kyllä menehtyneitä muulloinkin. Kaverit ja sukulaiset tulevat mieleen milloin mistäkin, vaikka jostakin kappaleesta tai paikasta. Enpä silti koe ettei koskaan saisi (varsinkaan muut) juhlia ja pitää hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä Halloweenissa ärsyttää se ylikaupallistaminen. Kaupoista kannetaan hirveä kasa krääsää yhtä päivää varten, sitten pakolliset somekuvat, ehkä aikuisten bileet vielä illalla ja sitten kaikki roskikseen.
Itse tykkään juhlia pyhäinpäivää hiljentymällä ja muistelemalla menneitä sukupolvia, mutta ymmärrän ja hyväksyn iloisemmankin juhlinnan satokauden päättymisen näkökulmasta. Inhoan vaan sitä amerikkalaistyylistä naamiaispelleilyä ja oheiskrääsää.
Kaupoissa joissa olen lähiaikoina käynyt on näkynyt yksi hyllynpäädyllinen tai vähemmän halloweenkamaa. Näiden lisäksi kurpitsoita ja muutamia halloweenaiheisia karkkeja. Meillä ja lähipiirissä on samat koristeet vuodesta toiseen ja hyvin pitkälti samoja asujakin. Näin ollen ihmetyttää tämä kaupallisuudesta jauhaminen?
Se että aloittajan ja monien muiden mielestä se on lapsellista ei tee siitä lapsellista :) Aloittaja voi pysyä tylsänä ihmisenä loppuelämänsä. No one cares:)
Vierailija kirjoitti:
Halloween ei ole USAlainen juhla.
Joo ei. Sen on tuoneet Suomeen irlantilaiset paluumuuttajat.
Pitää vielä kirjoittaa itsekin ( nyt vähän myöhässä jo) , että minusta siinä ei ole mitään vikaa jos toiset jaksavat aikuisenakin juhlia ja pukeutua hauskasti yms. Minusta se kertoo vaan siitä, että ihmisellä on mielikuvitusta ja halua välillä hullutella ja ottaa rennosti. Tietysti jos asiat aina pyörivät alkoholin merkeissä tosi vahvasti niin ehkä se on huono asia, mutta kyllä muutenkin voi silti juhlia pitää tai vaikka vaan parin ystävän kanssa viettää näitä päiviä vähän erilailla. Minulla ei ole oikeastaan ystäviä joten ei senkin takia nämä päivät välistä, vaikka mielenkiintoa olisi pukeutua ja viettää kunnolla aikaa vähän tavallisesta poikkeavalla tavalla. Mielikuvitus kyllä riittäisi mihin vaan. Se välillä onkin surullista, kun mietin aina miten tykkäisin osallistua juuri kaikkeen vähän erilaiseen ja olla mukana. Minulla on kyllä se ajatus silti on, että nämä ovat vaan kivoja juttuja ja mietin kuinka joku voi näistäkin mielensä pahoittaa. Inspiraatiota saisi ainakin hyvin monista elokuvista sekä kuuntelemistani bändeistä. Moni varmaan ajattelee bändienkin olevan jokin vitsi jos on jokin kasvomaalaus tai erikoiset asut. Minusta sekin on vaan mielenkiintoinen asia ja vähän erilaista.
Hohhoijaa taas. Jätettiinkö sut ap kutsumatta halloweenbileisiin vai miksi olet noin katkera?
Mä ainakin haluan että elämä on mahdollisimman hauskaa ja on sitten kivoja juttuja mitä voi vanhempana muistella. Ei sillä että aikoisin lopettaa hauskanpidon vanhanakaan;)
Halloweenin teilaajat ovat takapajuisia juntteja, jotka elävät menneessä ajassa ja ovat selkä vääränä töissä käyviä typeryksiä. Eivät tajua, että uudistusten tuulet puhaltavat ja rennompi elämäntapa on in.