Maksuhäiriömerkinnän tekeminen toiselle.
Voiko ihmiselle aiheuttaa maksuhäiriömerkinnän piilottamalla hänen postejaan laatikosta? Samoin piilottamalla maksukehotukset.
Kommentit (18)
Toisen postin vieminen on muuten rikos. Ja sinulle ne kulutkin tulee maksuun kun selviää kuka ne postit vei.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin tulee maksut tekstiviestinä+ sähköpostiin. Tuleeko jollekin muka vielä paperilaskuja?
Perintätoimistonkin?
Vain luonnehäiriöinen ihminen edes harkitsisi tuollaista. Toivottavasti jäät kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Toisen postin vieminen on muuten rikos. Ja sinulle ne kulutkin tulee maksuun kun selviää kuka ne postit vei.
En kysynyt sitä vaan, että onko se mahdollista?
Aww ymmärrä jo että henkilöä jolle haluat kostaa ei kiinnosta. Hän ei ole kiinnostunut. Ja kuten tässäkin nähdään, ihan syystä.
Olet oksettava ihminen.
Minulle oli käydä tuollain, exä tilaili tavaraa mun henkilötunnuksella ja vei sitten laskut postilaatikosta. Onneksi kerran sitten itse satuin postilaatikosta noutamaan postia ja sattui olemaan 500e laskua jostain vaateketjusta. Siitä lähti selviämään koko komeus. Onneksi en ehtinyt menettää luottotietoja. Olisi vienyt varmaan käräjäkirjeetkin. Nykyään vaikea luottaa naisiin kovin helposti.
M38
Miten nämä sekopäät kuvittelee että tekemällä pahaa saa aikaan hyvää.
Olisiko joku nyt voinut vastata asiallisesti, että onko sellainen vaara olemassa?
Kyllä tuo on periaatteessa mahdollista, jos uhri ei tilaa kaikkia laskuja verkkopankkiin tai sähköpostiin tai jos joku tilaa uhrin nimissä tavaraa niin, että lasku tulee paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo on periaatteessa mahdollista, jos uhri ei tilaa kaikkia laskuja verkkopankkiin tai sähköpostiin tai jos joku tilaa uhrin nimissä tavaraa niin, että lasku tulee paperilla.
Varsinkin kun kaikilla myyjät ei tarjoa noita vaihtoehtoja ja sähköpostilaskun voi tilata se väärinkäytettäjä omaan sähköpostiinsa.
Siinä vaiheessa kun niitä rahoja ruvetaan käräjillä perimään, niin haaste toimitetaan kyllä todisteellisesti oikealle henkilölle. Eli siinä vaiheessa saa viimeistään tiedon.
Maksuhäiriömerkintä tulee vasta velkomustuomiosta tai ulosotosta, joten tuolla tavalla ei pysty sellaista aiheuttamaan. Jonkun suoraan ulosottokelpoisen laskun, kuten sairaala- tai verolaskun kohdalla voisi kai periaatteessa onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Minulle oli käydä tuollain, exä tilaili tavaraa mun henkilötunnuksella ja vei sitten laskut postilaatikosta. Onneksi kerran sitten itse satuin postilaatikosta noutamaan postia ja sattui olemaan 500e laskua jostain vaateketjusta. Siitä lähti selviämään koko komeus. Onneksi en ehtinyt menettää luottotietoja. Olisi vienyt varmaan käräjäkirjeetkin. Nykyään vaikea luottaa naisiin kovin helposti.
M38
Kyllä voi ihmiset olla julmia toisilleen.
Henkilön virallisen osoitteen voi vaihtaa helposti vain lähettämällä paperisen ilmoituksen, sen jälkeen karhukirjeet ja haaste tuomioistuimeen menee jonnekin ihan muualle.
Vierailija kirjoitti:
M38
Kammottavaa.
Siis ap ei ollutkaan mikään sekopää, kuten täällä jo ehdittiin hänet montaa kertaa haukkua.
Kaikenlaiset petokset ovat mahdollisia myös fyysisesti, ei kaikkiin petoksiin ja rikoksiin tarvita nettiä.
Ja kyllä posteja varastellaan laatikoista, sehän aivan yksinkertaista tehdä, etenkin silloin, kun tietää, että postilaatikon omistaja on töissä.
Onnekisi kaikissa uusissa kerrostaloissa on nykyisin lukolliset postilaatikot, ja niitä on yhä enemmän myös maaseuduilla nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Henkilön virallisen osoitteen voi vaihtaa helposti vain lähettämällä paperisen ilmoituksen, sen jälkeen karhukirjeet ja haaste tuomioistuimeen menee jonnekin ihan muualle.
Paitsi jos on tehnyt kiellon paperisille muuttoilmoituksille...
Minulle ainakin tulee maksut tekstiviestinä+ sähköpostiin. Tuleeko jollekin muka vielä paperilaskuja?