Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku parantunut masennuksesta?

Vierailija
01.11.2020 |

Niin että masennus on hävinnyt kokonaan ja elämään palannut huoleton iloisuus

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut elämästäni poistettua masennusta aiheuttavia elementtejä, joten en ole täysin toipunut

Mutta pääsin eroon lamaantumisesta, hirvittävästä ahdistuksesta ja jatkuvista itsemurha-ajatuksista. SSRI- kuuri ensiavuksi ja psyk. sh:n kanssa keskustelua kerran viikossa muutama kuukausi.

Vierailija
22/29 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielen hoitaminen, ruoka, ulkoilu etc.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mä olen perustyytyväinen. Vaikkakin oon välillä ärhäkkä.

Vierailija
24/29 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, heti ilostuin, kun vihdoinkin pääsin oman alani töihin! Työttömänä vtti, kun kaikki kyseli siitä ja yhteiskunta ja tämä palstakin vaan syyllisti.

Vierailija
25/29 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, masennukseta parantuu, kun sen hyväksyy. Sitten se merkitsee paljon vähemmän. Ilo lisääntyy elämässä!

Toisin sanoen: elämä jatkuu, eri vaiheissa. No problem.

Vierailija
26/29 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Mies suorastaan pakotti hommaamaan kuntosalijäsenyyden, ja sen myötä raahauduin sinne kolmesti viikossa tekemään jotain vaikka en olisi halunnut. Pikkuhiljaa huomasin miten hyvä olo liikunnasta tuli. Aloin syömään d-vitamiinia 100 mikrogrammaa päivässä. Siirryin nukkumaan eri huoneeseen kuin lapseni, koska heräsin jatkuvasti hänen pienimpäänkin äännähdykseen (olin ylistressaantunut). Muutos ei tapahtunut yhdessä yössä, mutta vähitellen parempien yöunien, liikunnan endorfiinien ja terveellisemmin syömisen myötä alkoi tuntumaan siltä, että ehkä elämässä on sittenkin jotain järkeä. Aiemmin en jaksanut huolehtia edes perushygieniasta, en jaksanut käydä suihkussa saatikka harjata hiuksiani...

Jos vain mitenkään jaksat, aloita siten että lisäät aina yhden sinulle hyvää tekevän asian viikko-ohjelmaan. Oli se sitten vaikka kuumassa suihkussa käyminen. Käy ulkona kävelyllä, aluksi edes 10 min.

Vähän yritystä ensi kerralla. Oikeasta masennuksesta ei liikunnalla ja ruualla parane

Masennusta on monen tasoista ja laatuista. Esim itsetuhoisuutta ja lievempiä muotoja, mutta et silti voi väittää ettei tällä henkilöllä ollut masennusta??? Nykyään on lisäksi tutkimuksissa havaittu suoliston ja suolistomikrobien vaikutus mieleen. Ravinneköyhän ruuan syöminen ei todellakaan ole hyvä juttu, ja liikunta myös on hyväksi ihmiselle, varsinkin jos lähtötilanne on se ettei liiku yhtään

Vierailija
27/29 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa käypähoito ja ruokavalio depression yhteydessä, siellä todetaan että mm Välimeren ruokavaliota noudattavilla vähemmän masennusta

Vierailija
28/29 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlatkaa käypähoito ja ruokavalio depression yhteydessä, siellä todetaan että mm Välimeren ruokavaliota noudattavilla vähemmän masennusta

Korjaan, *ruokavalio depression ehkäisyssä

Vierailija
29/29 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Lopetin kaikki päihteet ja aloin harrastamaan liikuntaa.

Ihanaa kun ei joka päivä ole sellainen olo että tekis mieli etsiä tuleva oksa ja hypätä kiikkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi