Haluaisin muuttaa ulkomaille vain sen takia että saisin kunnolla etäisyyttä perheeseen ja sukulaisiin
Toiseen kaupunkiin muuttaminen ei riittänyt , aina joku soittaa marttyyrinä ja itkee kun en käy tarpeeksi usein kylässä (Miksi mun pitäisi mennä ?? tulisivat itse tänne!) ja kun en taaskaan tullut auttamaan haravoimisessa/nurmikon ajamisessa/vienyt mummua lääkäriin (en omista edes autoa). Olen niiiiin paha ja itsekäs ihminen kun haluan viettää lomani tekemässä jotain muuta kuin passaamassa perhettä ja sukulaisia. Harkitsen muuttoa mahdollisimman kauas, jonnekin toiselle puolelle maapalloa ettei tarvitsisi enää saada näitä syyllistäviä tekstiviestejä ja puhelinsoittoja. Mikään ei kuitenkaan ikinä riitä. Olisin mielummin vaikka 24/7 jossain töissä kuin piikomassa ilmaiseksi sukulaisille.
Kommentit (7)
Juu todella moni vanhempi ei tajua ettei lapsia tehdä itselleen nojaksi vaan heidän omaa elämäänsä varten ihan. Ei ole kauaa kun eräs rouvakin sanoi että minä tukeudun lapsiini. Yritin sanoa että se ei ole hyvä vaan lapsien pitäisi saada oma elämä niin suuttui.
Sekin että satun olemaan "vanhapiika" tarkoittaa äidin mielestä sitä, että elän siis vanhempiani varten ja minun täytyy piikoa ja palvella heitä ja uhrata elämäni heille. Kerta ei ole omaa miestä ja lapsia. Ei voi kuvitellakaan että eläisin, hui kauheata , ITSEÄNI varten! Tekisi mieli heittää kännykkä kaivoon ku ei mulle kukaa muu soitakaan ku vanhemmat niitä tekoitku syyllistämispuheluita.
Ihmiset aina kuvittelee että kun tekee lapsia, niistä on sit seuraa ja turvaa vanhuuden päiville. Todellisuudessa ne tulee hyvällä tuurilla ehkä kerran vuodessa käymään kun mätänet jossain laitoksessa. Tulee yllätyksenä että oho, lapsi onkin ihan oma itsenäinen ihmisensä eikä mikään lemmikkieläin jota voi kuljettaa talutushihnassa koko elämän.
Muuta vaan. Tai laita puhelimesi äänettömälle ja katso viestit vasta illalla. Vastaat jos jaksat/ehdit.
Terveet vanhemmat tukevat lapsensa elämää juuri niinkuin lapsi itse haluaa elää. Itse en ole omannut sellaisia vanhempia, vaan äitini on ollut todella rasittava, ripustautuva läheisriippuvainen, olen toiminut äitini terapeuttina ja parisuhdeohjaajana, mutta lopetin tämän homman muutamia vuosia sitten, ajattelin että nyt riittää. Minulla on lapsi, mutta hän saa valita tiensä ja muuttaa vaikka Australiaan jos se tekee hänet onnelliseksi, olen äitini vastakohta.
Pahinta on se, kun erehtyy kertomaan olevansa etätöissä ajan X ja heti mm. iäkäs äiti kuvittelee että tämähän tarkoittaa että sulla on nyt lomaa ja vapaa-aikaa 24/7! Nyt saisit tulla tänne heti paikalla siivoamaan, maalaamaan, haravoimaan, vaihtamaan autonrenkaat ja hauskuuttamaan meitä ja toimimaan ilmaisena terapeuttina ja aviokriisi-ohjaajana !!!