Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kummaa? Raskaana vai ei?

Vierailija
01.11.2020 |

Heippa! Mulla on siis kapseli käytössä, tein torstaina positiivisen raskaustestin, kun tuli vaan semmonen tunne, että pakko tehdä (kapseli ollut n. Puoli vuotta käytössä) perjantaina heti pääsin labraan, kun ei ollut tietoa, jos olen raskaana, kuinka pitkällä.. No verikokeissa selvisi, että en olisi raskaana.. Voinko silti olla? Kannattaisiko minun tehdä uusi testi viikolla, vai luotanko verikokeeseen? Olen tänåvuonna jo synnyttänyt kaksoset, joten haluan olla aivan varma, että en ole raskaana, ja saisin mielenrauhankin

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna synnytin, ja kapselin laiton jälkeen paino noussut (kapseli ollut n. Puoli vuotta.)

Vierailija
22/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain implanteissa on painoraja, mutta jos ette halua enempää lapsia on sinulla ehkä se 5 vuoden kapselipari? 3-vuotisissa painoraja on jossain ihan yleisissä painoissa, olisikohan jotain 70 kiloa? Mutta ei se varmasti täysin tehoton ole esim. 75-kiloisella, luulisin ehkäisytehon olevan silloinkin aika hyvä.

Nexplanon pakkausselosteessa, joka itselläni on, luki:

"Implantaatin ulostyöntyminen tai liikkuminen asetuskohdasta on mahdollista, erityisesti, jos sitä ei ole asetettu oikein. Harvinaisissa tapauksissa implantaatin on raportoitu löytyneen verisuonistosta, mukaan lukien keuhkoverisuonisto, johon voi liittyä hengästymistä ja/tai yskää/veriyskää. Implantaatin poisto saattaa vaatia kirurgisen toimenpiteen."

Jos kapseli ei ole paikallaan ei ehkäisyteho ole tietenkään yhtä hyvä. En tiedä kuinka yleistä tuollainen on, harvinaisempaa kuin hormonikierukalla ainakin ja sen luulisi huomaavan myös itse. Tai no voisihan kapselista tuossa ajassa jos muodostua sellainen tunnoton arpi käsivarteen, että ehkä joku ei sitten vain huomaa jos se huonolla tuurilla katoaa alta pois..?

Verikokeesi näytti kyllä siltä, ettet olisi juuri nyt raskaana. On sen todennäköisyys aika pieni kapselin kanssa. Kannattaa testi tehdä uudestaan tietenkin koska todella varhainen raskaus ei näy verikokeestakaan, suurinpiirtein se munasolun hedelmöittyminen siis. Silloin kaupan testinkään ei pitäisi näyttää haamua enkä osaa vastata miksi näytti. Tarkista ainakin onko kapseli paikallaan, varmista mikä on käyttämäsi kapselin painoraja ja tee vaikka uusi testi vielä myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se, että ehkäisykapseli siirtyy/häviää asennuspaikasya on harvinaisempaa kuin kierukalla. Kierukka ei tietenkään useammin löydy muualta elimistöstä vaan on vaan synnytetty kuukautissupistuksilla kohdusta viemäriin tms.

Vierailija
24/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 85kg, ja kyllä tuo kapseöi paikoillansa on. Mietin tässä, kun viimeviikosta asti ollut alaselkä kipua ja nyt se tuntuu pahemmalta, kpvilta menkka kivuilta, mutta minulla tosiaan kapseli vei menkat kokonaan.. Voiko vaikka hcg olikin alhainen, niin pihalle tulla jotain materiaalia siis, kivut tuntuisi ainakin siötä että jotain tapahtuu

Vierailija
25/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikoe on luotettava. Se näyttää raskauden pienemmillä hcg arvoilla kuin pissasta tehtävä raskaustesti. Voi siis periaatteessa olla niin että torstaina näkyi juuri ja juuri kesken menevä raskaus mutta perjantaina hcg arvo oli jo tuon 0,3. Ei ole kuitenkaan todennäköistä koska raskaustestit yleensä vaativat vähintään hcg 10 näyttääkseen plussaa eikä arvo romahda 10:stä nollaan päivässä.

Ikävämpi syy on sitten syöpä kohdun alueella. Tosin sen pitäisi näyttää myös kohonnutta hcg arvoa verikokeessa.

Luultavasti kotitesti on ollut viallinen. Verikokeeseen voi luottaa. On mahdotonta että kotitesti antaa plussatuloksen ja sitten menisit sen jälkeen liian aikaisin verikokeeseen. Nämä toimivat juuri toisinpäin. Verikoe kertoo raskaudesta nopeammin ja pienemmällä hcg arvolla kuin kotona tehtävä pissakoe.

Vierailija
26/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika todennäköistä ettet ole raskaana. Kyllä labrat luotettavampia on ja joskus itselläkin näkynyt vain se "viivanpaikka" oikeassa kulmassa kun on katsonut. Neuvoisin soittamaan neuvolaan ja keskustelemaan siellä jos asia vaivaa.

Mutta oma kokemus: tein positiivisen raskaustestin, pian aloin vuotaa verta. Hcg arvot näytti tosi matalia, sanottiin että kyllä tämä kesken on mennyt. Itse en tähän osannut luottaa, kun tunne ja oireet raskaudesta oli edelleen vahvana. Seuraavissa labroissa hcg olikin jo noussut selvästi raskausviikkoja vastaavalle tasolle.

Että ei noi labratkaan ihan 100 varmoja ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme